Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Bo

Bo

01-05-2018 om 21:41

Disproportionele voeten?

Mijn zoon van 1,71 heeft maat 43 nu. Hij klaagt er vaak over dat zijn voeten veel te groot zijn voor zijn dunne benen en zijn lengte. Ik probeer hem altijd gerust te stellen dat het gewoon normaal is. Dus mijn vraag wat is de lengte van uw zoon (of dochter) en zijn of haar schoenmaat.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

01-05-2018 om 21:58

Normaal

Voeten van kinderen groeien het eerst en zijn het eerst uitgegroeid. Heel veel basisschoolleerlingen hebben al maat 40 en groter, terwijl die echt geen 1,70 m zijn.

Normaal hoor.

Dan vertel ik dat mijn zoon 1,94 cm. en schoenmaat 44 heeft. Ook uit proportie misschien. Bij zijn lengte was 45 of groter ook normaal geweest toch?
Is je zoon al uitgegroeid? Groeien van lichaam en voeten gaat niet gelijkmatig. Soms zit er in één jaar 10 cm.in lengte bij en staat de groei van de voeten stil. Misschien zit jou zoon in de fase dat zijn voeten nu hard groeien en over 2 jaar stilstaan.
"Grote voeten" vallen meer op bij dunne benen. Kleur en model schoenen kunnen dat wat camoufleren.

Jasmijn

Jasmijn

02-05-2018 om 09:03

vond ik vroeger ook

Ik had al heel snel maat 39, ik zat toen op de basisschool, ik gok klas 3 ofzo. Ik herinner me nog goed dat ik bij een klasgenootje een broodje ging eten tussen de middag en dat zijn moeder vroeg welke schoenmaat ik had. Ik vond dat niet leuk, want als zo'n moeder er al over begon, dan zou het dus erg opvallen !
Nou ja, uiteindelijk groeide mijn hele lijf mee en werden mijn spillebenen gewone benen en stond maat 39 niet meer zo raar.
Ik ben nu 1.70 lang met maat 39, maar in klas 3 zal dat iets van 1.40 zijn geweest met spillebenen en maat 39 Oh en dan ook nog van die lelijke bruine veterschoenen, ( want ik had ook nog smalle voeten, daardoor leken ze nog langer) zonder goede dichte schoenen vielen ze gewoon van mijn voeten, dus geen leuke instappers o.i.d.

Triva

Triva

02-05-2018 om 09:21

bij pubers

Groeien eerst de voeten dan de rest. 43 is een hele normale maat voor een man. Langere jongens hebben vaak 44 en hoger.

Mijntje

Mijntje

02-05-2018 om 09:23

lotusvoetjes

In China bonden ze tot voor kort de voeten af van vrouwen. Kleine voetjes waren het schoonheidsideaal. Nu is dat gelukkig verboden. Maar zo ver wil je denk ik niet gaan

Tango

Tango

02-05-2018 om 10:05

Leeftijd

Hoe oud is je zoon? Groeit hij nog?
Inderdaad is het zo bij pubers dat eerst de voeten gaan groeien en dan pas de rest. Dus waarschijnlijk komt er nog een groeispurtje aan. Ik neem aan dat je zoon nog wel groter wordt dan 1.71m.
Dat laatste zal bij mijn zoon misschien niet het geval zijn, want dat is ongeveer zijn verwachte eindlengte. Maar goed hij is dan ook 13 jaar, 1.50 m lang en heeft schoenmaat 36 En dat laatste vond ik al erg groot toen hij nog rond de 1.45 m was.
Ik zie hier inderdaad ook veel vriendjes langskomen die rond de 1.70 m zijn en schoenmaten rond de 42 hebben. Vind het eigenlijk nooit raar staan. Maar bij je eigen zoon valt het w.s. meer op.

komt goed

Dochter was 10 en maat 40 en ik dacht...ojeee die krijgt maat 44 of zo... toen ging ze heel hard groeien in een paar maanden en nu is ze 180 cm en maat 40-41

Ik weet nog van vroeger dat een vriendje van mijn grote broer echt heel klein was als jongen van een jaar of 12. Ik stak als 3 jaar jonger meisje van ongeveer 160 cm echt bijna een halve kop boven m uit,maar hij had al wel 42 van schoen. Is naderhand gelukkig wel gaan groeien maar toen was t heel grappig in mijn ogen als meisje.

Juline

Juline

02-05-2018 om 20:45

Ook maat 43

Bij oudste dochter, 15, zijn de voeten bij maat 43 gestopt met groeien. Ze is nu 1.81.

lieverdje

lieverdje

08-05-2018 om 00:10

kinderen krijgen steeds grotere voeten

dus de schoenmaat van jouw zoon lijkt mij niet extreem. Hier in mijn omgeving hoor ik wel veel gekker, meerdere jongens van 8, 9, 10 jaar met al groter dan maat 40.

Die van mij heeft met zijn 12 jaar juist kleine voetjes (maat 36), maar die is ook nog niet echt in de groei verder. De laatste tijd groeien zijn voeten wel wat harder. Ik heb ook eens gehoord dat eerst de voeten groeien en daarna kinderen een groeispurt in de lengte krijgen.

40er

40er

08-05-2018 om 12:39

Valt mee toch?

Zoon en vrienden zitten tussen 41 en 46 in. Qua leeftijd 14/15 lengte tussen de 160/185

Massi

Massi

09-05-2018 om 19:22

38/39

Dochter van 11 jaar, 1m57, schoenmaat 38 of 39, afhankelijk van merk. Dochter heeft lange, dunne benen en voeten. Ze groeit momenteel zo hard dat ik wel benieuwd ben waar het schip strandt. Ze baalt zelf wel een beetje van die "schuiten".

Paasei

Paasei

09-05-2018 om 19:23

Lengte en schoenmaat

Gek.. je zou verwachten dat lichaamslengte en schoenmaat (hoe langer, hoe groter) gelijk op zouden gaan. Maar -volwassen- zoon en ik zijn even groot (1.80 m) en zoon heeft maat 46 en ik 'maar' 42..

Triva

Triva

09-05-2018 om 19:54

niet alleen de voeten

ook de handen en het hoofd beginnen voor de armen en benen gaan groeien: http://www.anababa.nl/ontwikkeling/puber/groeispurt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.