Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Conny

Conny

13-11-2016 om 14:19

dobbelcadeaus

Met Sinterklaas gaan we met 12 personen dobbelen. Daar zitten vier jongenspubers bij, van 15-17 jaar.
Wie heeft leuke ideeën voor dobbelcadeaus, 2-5 euro per stuk.

Minikerstboompje

https://www.tokopedia.com/yoanainoo/hiasan-lampu-pohon-natal-acrylic-christmas-eve-kado-hadiah-gift

Ik heb de kinderen en aanhang weleens zo'n minikerstboompje/lampje in hun schoen gegeven. Dat staat ook leuk op een jongensbureau.
Van de Action.

Conny

Conny

13-11-2016 om 15:10

Da's een goede

Die heb ik ooit voor mijn werk nodig gehad. Liggen hier in de kast. Aan te sluiten op usb.
Nadeel is dat het een algemeen cadeau is, niet typisch voor jongenspubers. Het leukste is altijd als een bepaald cadeau favoriet is en ze erom 'strijden'.....

Vogel

Vogel

13-11-2016 om 15:59

Flying Tiger

Daar is altijd wel iets leuks te vinden .

Triva

Triva

13-11-2016 om 16:20

de nieuwste

donaldduckpocket of het alombekende 1/5 staatslot

Mams

Mams

13-11-2016 om 16:29

Uhm...

Tijdschrift? Kraslot? Coole usb stick? Kek paar sokken (bij voorkeur hele rare met een over the top print)? Iphone van marsepein? Sleutelhanger met zaklampje? Fles Axe douchegel?

Conny

Conny

13-11-2016 om 19:49

Super, ga vooral door

Ik heb goede tips gelezen. Mijn lijstje groeit. Meer ideeën zijn welkom.

Er zit ook één meisjespuber bij van 18 jaar. Die houdt niet van frutsels, sieraden, make-up, luchtjes, crea-dingen, etc. Oftewel niet van meisjesdingen. Iemand daar nog een tip voor?
Ze houdt wel van paardrijden en muziek. Maar dat lijkt me een lastig onderwerp voor een dobbelcadeau.

Pirata

Pirata

13-11-2016 om 20:15

Handschoenen, sportsokken?
Een pak koek? Pot gel?

zebra

zebra

14-11-2016 om 09:29

weet niet hoe je dat ding noemt

maar het is zo'n kleine radio die je meeneemt in de douche. Heeft mijn zoon wel eens gekocht bij Lidl of gamma, zijn niet duur maar kwaliteit is ook niet super uiteraard.
Anders zou ik ook niks weten voor dat bedrag behalve iets van snoepgoed

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-11-2016 om 09:39

'zolder-kado'

Wat wij al een paar keer gedaan hebben: iedereen brengt 3 kado's. Een echt leuk kado van 10 euro, een 2-euro-kadootje en een zolder-kado. Dat zolderkado is iets dat al jaren in de weg staat, of je laatste mis-koop, of iets dat je onlangs hebt gekregen en afschuwelijk vindt... Nou ja, je kunt je er iets bij voorstellen. Hilariteit alom. Het blijkt vaak dat de 'strijd' juist gaat om die zolder-kado's. Zo was mijn puber vorig jaar helemaal in zijn nopjes met een 10 jaar oude Bob-de-Bouwer-slaapzak

Triva

Triva

14-11-2016 om 10:54

Conny

als je voor iedereen een passend kado zoekt moet je niet gaan dobbelen...

Nadeel van dat dobbelspel lijkt mij

Er zijn hier ook wel eens stemmen opgegaan om iets anders te gaan doen in plaats van verlanglijstjes, lootjes,kadootjes en gedichten. Wat mij van dat dobbelspel weerhoudt is dat je dan op zoek moet gaan naar frutsels, voor een bedrag waarmee je ook niet veel verder komt dan de Action. En er is al zoveel overtollige zooi in de wereld en in mijn huis in het bijzonder.

Angela67

Angela67

14-11-2016 om 12:24

dingen die op gaan

@kenfan, dat is inderdaad ook mijn probleem . .
voor pubers/scouting kan het nog wel, daar doen ze 1 leuk ding wat echt bruikbaar moet zijn en 1 prul. Maar om daar als volwassene dan ook nog eens prullen aan toe te voegen vind ik geen goed plan. Ik help ook wel eens om bijv iets tweedehands herbruikbaars op marktplaats te vinden als 'echt bruikbaar' kadootje, dus iets wat anders te duur zou zijn maar duurzaam is.

Verder vind ik alles dat 'op' kan gaan ook goed om te geven. Eten, drinken, kaarsen, bandenplakspul, staatsloten, hilarische zelfgemaakte tegoedbonnen, pennen/potloden, bloembollen, etc.

Hier thuis is de knoop doorgehakt: geen zak meer met kadootjes, omdat ik elk jaar weer moest zoeken hoe die zak vol te krijgen. luxe probleem dus. Dus nu krijgen ze ieder iets (duurders) wat ze zelf uitkiezen en gaan we samen iets leuks doen.

gr Angela

Triva

Triva

14-11-2016 om 12:29

daarom

wil ik ook geen dobbelsteenspel met prullen van zo weinig geld. Wij deden vorig jaar 15 euro en twee kadootjes en daar kun je echt wel iets voor vinden.

Conny

Conny

14-11-2016 om 16:00

Dobbelen al vijf jaar leuk

Wij hebben al vaak gedobbeld in deze samenstelling. En dat is altijd leuk.
Het grappige is dat de grootouders de grootste lol hebben. Elk jaar zitten er dingen bij die de Oma's echt graag willen hebben. Ja, iets voor 2 euro of zo. Het is nooit te voorspellen waar ze voor gaan. Voorbeelden die goed aansloegen waren een shopper met een leuk plaatje, een pakketje om een kerstkaart te borduren, een kerstlampje op batterijen. Ze kunnen dit soort dingen prima zelf kopen, maar dat doen ze niet. En als ze het nu 'gratis' kunnen krijgen, dan gaan ze ervoor.
Het gaat ons om de lol.
Normaal kom ik zelf op voldoende ideeën voor de jongens, maar deze week geen inspiratie.
Maar met jullie ideeën kom ik een heel eind. Zodat ze volop cadeautjes bij elkaar kunnen weghalen of door juist een stom ding aan je neef te geven.

Iedereen krijgt ook een 'echt' cadeau met gedicht.

Triva

Triva

14-11-2016 om 16:41

overigens

spelen wij het altijd zo dat iedereen met een kadootje naar huis gaat.

Omdat we altijd een duur en een goedkoop kadootje hebben kun je alle 'goedkope' kadootjes bij elkaar leggen en het twee keer spelen of er iets meer spanning in brengen en alles tegelijk doen (of twee keer door elkaar spelen) met de kans dat de één twee dure kadootjes heeft en de ander twee goedkope.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-11-2016 om 16:57

Conny

Conny, begrijp ik uit jouw bericht dat jij voor alle kadootjes zorgt? Wij laten juist iedereen zelf een aantal kado's inbrengen.

Triva, bij ons gaat ook iedereen met kado's naar huis, anders is het inderdaad wel sneu. Soms doen we iets met een zoemer oid die op enig moment gaat en dat iedereen dan een kado mag 'veilig stellen'.
Nadat het dobbelen is afgelopen, begint bij ons trouwens het spontane ruilen-en-onderhandelen. Zo gaat iedereen blij naar huis

Conny

Conny

14-11-2016 om 17:51

Iedereen inbrengen werkte niet zo

Dat komt vooral door de grootouders (3 stuks, boven de 80). Zij raken erg van de wijs van dit soort verzoeken. Dan nemen ze toch voor iedereen iets mee. En het werkt ook niet als alleen zij niets hoeven mee te nemen.

Nu zorgen twee personen voor de dobbelcadeaus. Dat werkt prima.
Iedereen gaat bij ons met twee dobbelcadeautjes naar huis. In de praktijk komen maar weinig cadeaus boven de 3 euro, hoewel Aliexpress wel zorgt voor betere cadeaus voor die prijs. Weggeven mag niet maar ruilen wel.
De grootouders verwennen hun kleinkinderen met een echt cadeau inclusief gedicht.
Iedereen twee keer blij.

Klaartje

Klaartje

17-11-2016 om 21:15

Dobbelcadeaus

Bij de Action ooit meegenomen; een ruggenkrabber, was erg gewild, fietslampjes, kookboekje, een verf zelf je tuinkabouter, een kraslot willen ze ook wel. Een klein dienblaadje met uitklappootjes, heb ik zelf gewonnen, ideaal op de leuning van de bank. Doucheschuim en zo gaat ook altijd op.

Triva

Triva

17-11-2016 om 22:20

toch jammer

Het leuke vind ik altijd dat het voor mij ook nog een verrassing is; dat de grootouders geen kadootje kopen snap ik nog maar de pubers kunnen toch wel zelf wat verzinnen? Desnoods geef je ze zelf het geld.

Conny

Conny

18-11-2016 om 11:38

Leuk, weer nieuwe ideeën

Ik heb een behoorlijk lijstje nu. Tijd om te gaan shoppen (en hopelijk die tuinkabouter vinden). En hopen dat Ali een beetje opschiet met bezorgen.

Triva, mijn lol zit in het kopen van de cadeautjes en in het spel. Niet in het krijgen van een verrassing. Ieder zijn ding.

Klaartje

Klaartje

19-11-2016 om 19:42

Trouwens Conny

Bij het dobbelen is er ook een cijfer waar je een cadeautje weg moet geven, die verf zelf je tuinkabouter werd dus heel vaak weggegeven...die wilde niemand

Conny

Conny

19-11-2016 om 21:02

Precies, daarom wil ik ook die tuinkabouter

Dat is voor ons een nieuw onderwerp, en dat zegt wat na heel wat jaren dobbelen.
Gegarandeerd succes als ongewenst maar ook hilarisch cadeau. Beetje het niveau van het kerstkaart borduurpakketje.

Klaartje

Klaartje

20-11-2016 om 11:50

Die tuinkabouter

Ik bedenk me net dat ik die zelf niet bij de Action gekocht heb. Daar ligt momenteel volgens mij wel een soort vogelhuisje dat je zelf in elkaar moet zetten. Dochter had die kabouter meegenomen, kwam van de flying tiger, ik weet niet of je dat in de buurt hebt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.