Lea
23-10-2017 om 13:24
Dochter 16 jaar aan de pil
Gaan jullie mee naar huisarts om recept voor de pil te vragen of laat je t over aan dochter en vriendje?
Uiteindelijk is het aan haar natuurlijk.

Emmawee
23-10-2017 om 13:44
Niet mee
Dit zijn nu echt van die stappen op weg naar volwassenheid die je liever alleen maakt, lijkt me. Ik wel in elk geval, destijds.

mirreke
23-10-2017 om 13:53
Mijn dochter wilde mij wel mee, destijds
Ik ben dus meegegaan, maar heb haar wel het woord laten doen...

Krisje
23-10-2017 om 14:09
Niet mee
Ik vind het ook een stap op weg naar volwassenheid die ze zelf moeten maken. De huisarts zal neem ik aan ook beginnen over SOA's en dat is voor een 16-jarige al genant genoeg (als ik aan mezelf denk op die leeftijd), als je moeder daarbij is lijkt me dat nog erger.

tante Sidonia
23-10-2017 om 14:20
overlaten
aan haar en haar vriendje. Wees blij dat hij mee wil, leuk!
Jouw eigen ervaringen met de pil zijn wel goed voor haar om te weten, omdat de uitwerking, de bijwerkingen die de pil soms heeft op verschillende familieleden de zelfde kan zijn. Dus dat je hetzelfde reageert.

Pennestreek
23-10-2017 om 14:26
Zou ik aan mijn dochter overlaten
Ik ben destijds zelf gegaan, na overleg met mijn vader. De relatie met mijn moeder was niet van dien aard dat ik daarover met haar wilde praten. Ik wilde mijn vader eerst graag meenemen, later toch besloten het zelf te doen. Ik weet eigenlijk niet eens meer of vriendje destijds (nu trouwens echtgenoot) is meegeweest. Geloof het niet. Zou ik inderdaad wel de beste oplossing vinden.
Wel is belangrijk dat je dochter zelf goed kan verwoorden wat ze wil en wat ze niet wil, en een beetje zelfinzicht heeft. Een vriendin van mij heeft in het begin heel veel moeite gehad met het regelmatig innemen (zeer verstrooid type) dus die heeft toen wel eens een morningafterpil moeten slikken. Als jouw dochter ook niet zo van de ritme en regelmaat is, is de prikpil bijvoorbeeld een alternatief.

lea
23-10-2017 om 14:32
bijwerkingen pil
Ik werd zelf wat zwaarmoedig van de pil. Vlak.
Dat weet ze. Ik zou er nooit meer aan beginnen. Maar voor haar leeftijd lijkt het mij het meest verstandige voorbehoedsmiddel. Ze heeft wel wat aanleg voor zwaarmoedigheid. Ik wil graag dat ze dat met huisarts bespreekt.
Geen idee of vriendje mee wil maar ik zie het wel als beider verantwoordelijkheid. En merk ook dat ik 't best lastig vind om 'los te laten'.
Pfff, we hebben heerlijke pubers maar ik kan 't soms wat moeilijk bijhouden.

Lou
23-10-2017 om 17:36
Keuze dochter
Kun je de keuze niet aan je dochter overlaten dan? Mijn dochter wilde zelf graag dat ik mee ging. Prima. Ze had ook alleen of met vriendje gemogen.

Lianne
23-10-2017 om 17:36
Dochter wilde zelf dat ik meeging
Zij was toen net 16. Ze wilde graag dat ik mee zou gaan.
Het probleem van zwaarmoedigheid was hier ook, depressie zelfs.
Huisarts reageerde op dat onderwerp heel goed. Hij meldde dat de kans net zo groot was dat de pil (en de seks !) verbetering zou geven. Dat was wel een eyeopener.
Vriendje heeft samen met dochter met mij besproken dat ze aan de pil wilde gaan (wat betekende dat ze voor het eerst gemeenschap zouden hebben). Wel bijzonder moment, fijn dat ze zo open waren. Hij wilde wel mee naar de huisarts maar dat vond dochter niet nodig.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.