Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Kaaskopje

Kaaskopje

20-09-2010 om 01:52

Dochter aangevallen door man

Iets wat je meestal alleen in de krant leest: man trekt meisje van fiets, schopt haar een paar keer in het gezicht en rent er daarna vandoor....
Vanavond komt mijn dochter huilend thuis, 2 agenten naast haar in het donker (maar dat zag ik eerst niet). Ik wil haar meenemen naar binnen, ik dacht dat ze gevallen was en toen dus opeens die stem van de politieman. "Ongeluk", dacht ik toch nog. Tot mijn dochter zei dat ze van de fiets getrokken was. Wij naar binnen en daar kwam het verhaal. Ze was echt bíjna thuis, nog 30 meter of zo, toen ze een man zag lopen die opeens weer omkeerde en op haar afkwam. Hij trok haar van haar fiets, waarbij ze met haar hoofd op de stoep viel en trapte haar twee keer in haar gezicht en ook tegen haar been. Ze heeft gegild dat hij moest ophouden, riep help en heeft hém ook flink getrapt, begrijp ik. Hij is daarna weggerend, een straat achter ons huis in. Hij keek eerst nog achterom, waardoor mijn dochter bang was dat hij zou zien waar ze heen ging als ze direct naar ons huis zou gaan. Ze is daarom na het bellen 112 een stukje verderop gefietst en heeft daar op de politie gewacht. Hoewel ze er snel waren, 4 minuten, voelde het als een eeuwigheid zei ze. Ze was bang dat hij haar toch was gevolgd en had pijn.
Je zou zo'n kerel toch! Mijn dochter is nogal stoer en wil nog wel eens tegen mijn opdracht in langs paden gaan die ik niet vertrouw en waar gebeurt het... vlakbij huis! Met als gevolg dat ze nu niet meer buiten durft als het donker is. En dat moet ze deze week elke avond. We moeten dus maar een plan opstellen waardoor ze opgewacht wordt door ons, of opgehaald, of met de bus... pfffft. Ze is er mooi klaar mee. We hebben afgesproken dat Slachtofferhulp een keer contact opneemt en morgen toch ook maar even langs de huisarts.
Ik zit nu trouwens met de gordijnen dicht. Stel dat hij wél weet waar we wonen en naar binnen gluurt? Hij was lopend dus vast niet ver van zijn eigen huis. Bah, wat naar om je opeens zo onveilig te voelen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

20-09-2010 om 01:53

Wél een onderwerp!

Maar dat werd niet geaccepteerd blijkbaar: !@#$#@!

Lynna

Lynna

20-09-2010 om 06:55

Dappere dochter....

Oh, wat vreselijk joh! Ik kan me voorstellen dat je er niet van kon slapen. Maar ik vind wel dat je dochter heel stoer gereageerd heeft, dat ze hem getrapt heeft, zich realiseerde dat hij niet erachter moest komen waar ze woont en dat ze meteen 112 heeft gebeld.

Toch kan ik me voorstellen dat ze bang is geworden, dat moet slijten, lijkt me. Goed dat ze gaat praten met iemand van Slachtofferhulp en met de huisarts.

Hoe is het nu met haar? Als je toch met je hoofd op de stoep bent gevallen en zo getrapt bent, heeft ze misschien best nogal pijn.

Sterkte!!!!

Bastet

Bastet

20-09-2010 om 07:10

He bah

Wat onwijs rot en dan zo dicht bij huis.Heeft ze een beetje geslapen vannacht?En jij?Sterkte!!!
Bastet

emma43

emma43

20-09-2010 om 07:34

Getverdemme,

Wat ellendig dat je dochter dit meegemaakt heeft.
Heel veel sterkte voor jou en je dochter.
Gaat het een beetje met d'r???

Yta Chalne

Yta Chalne

20-09-2010 om 08:04

Afschuwelijk

Wat afschuwelijk, voor je dochter en voor jullie. Dat zo'n #$&*@$ het voor elkaar krijgt dat zij zich onveilig moet voelen! Bah.

Bizar

wat een afschuwelijk situatie.
en wat heeft je dochter het goed aangepakt!
niet gelijk naar huis,gillen ,trappen,echt heel dapper.
dat dit is gebeurt in haar eigen veilige woonomgeving,is misschien nog wel het ergst van alles.
hoe is het nu met haar?
ik wens jullie allemaal veel sterkte.

Jeetje!

Je zou zo'n vent toch opzoeken en hélemaal.......
Tja, het wordt weer herfst. Daarvan "zeggen ze" dat er dan veel mensen "de kolder in hun kop" krijgen. Het schijnt dat er dan veel meer rare dingen gebeuren dan in andere jaargetijden.
Sterkte voor je dochter, ik hoop dat als de ergste schrik voorbij is ze wel weer durft.

Gr. Poezie.

reina

reina

20-09-2010 om 08:51

Kaaskopje

Oh, wat erg! Wat zullen jullie geschrokken zijn én boos! Hoe is het nu met je dochter?

Vera*

Vera*

20-09-2010 om 08:51

Getver

Heel knap dat je dochter nog zo koelbloedig kon denken.
Veel sterkte voor de komende week/tijd en inderdaad een gesprek met slachtofferhulp of huisarts kan heel goed zijn.

Vera

Niny

Niny

20-09-2010 om 09:06

Wat vreselijk

Kaaskopje, wat een ellendige ervaring voor je dochter om mee te maken en wat een @#$%-kerel! Heel stoer van je dochter zoals ze het heeft gedaan.
Hoe gaat het nu met haar (en met jou en Roefel)? Hebben jullie wat kunnen slapen?
Heel veel sterkte,
Niny

He bah

Wat een ontzettend nare ervaring voor jullie dochter. Wel heel knap hoe ze zelf gehandeld heeft. Sterkte voor jullie allemaal, ik hoop dat het gesprek met de huisarts en slachtofferhulp haar en jullie helpen.

Groetjes, Pinkelot

Ervaring (lang)

Wij hebben ervaring met een vergelijkbaar geval, wat gelukkig niet zo uit de hand liep als bij jullie. Vooral dat stukje van 'voor de zekerheid de gordijnen dicht' is héél herkenbaar. Oudste is (nu al 2 jaar geleden) ooit áchtervolgd door een dikke man op een scooter. Ze fietste van vriendin (buitengebied) naar huis.In het begin van de avond...schemerig.
En écht achtervolgd...scooter zat achter haar...haalde haar in...wachtte en reed weer achter haar en probeerde naast haar te komen (wat niet echt lukte omdat ze op haar gehoor op het fietspad van links naar recht manouvreerde) en keek echt naar haar en grijnsde. Dochter is ook nogal stoer, dus raakte niet écht in paniek en belde mij...Ik (schrok me dood) heb met dochter aan de telefoon gepraat(heb haar eerst meteen terug gebeld i.v.m. beltegoed), de hele tijd door...(dit duurde zeker 10 tot 15 minuten) en de hele tijd gezegd dat ze rustig moest blijven...ik hoorde haar hijgen en zich een ongeluk fietsen. En vroeg ondertussen de hele tijd waar ze was.En wat die man deed...dan was ie weer voor haar en dan weer achter haar...en een paar keer zo half naast haar...(ik hoorde aan haar stem dat ze dan bijna in paniek uitbrak,zo'n geknepen stem).We hadden meteen al afgesproken dat zodra de man haar zou aanraken en de verbinding zou verbreken door een of ander we beiden meteen 112 zouden bellen. Mijn man was natuurlijk nét niet thuis...gelukkig kwam jongste binnen en die heeft de politie gebeld (112)op mijn aanwijzingen tussendoor(met andere telefoon). En geprobeerd uit te leggen waar oudste was. Die zijn oudste gaan zoeken en de alarmcentrale gebood mij om de speaker aan te zetten en met dochter aan de telefoon te blijven en de verbinding niet te verbreken. En dochter moest ook als de verbinding verbrak nét doen of ze nog wél verbinding had en doorpraten. Politie kon dochter niet vinden en ze was ondertussen in de wijk...Man op schooter is dochter gevolgd tot in onze straat en ondertussen stond ik al aan het begin van onze straat en zag de man ook...alwaar ie het hazepad koos (w.s. omdat dochter mij in vliegende vaart om de hals vloog) en rechtdoor reed en zo de wijk weer uit.
De politie heeft 'm nog gezocht maar ook niet gevonden. Ik snap dat ook wel..er zijn hier vele paadjes waar je met de fiets/scooter wel door kan en met auto's niet.
Na dit avontuur was dochter ook lange tijd bang. Wij hebben dat grotendeels opgelost door dochter met vriendinnen mee te laten fietsen.
Maak er geen geheim van en je zult zien hoeveel pubers meedenken en meteen uitzichzelf aanbieden om mee te fietsen (zelfs pubers waar ze amper mee omgaat...en die toevallig dezelfde tijd diezelfde kant opgaan). Buurjongen die een bijbaantje heeft bij dezelfde onderneming als oudste had b.v. geregeld dat ze altijd samen konden werken zodat ze samen konden fietsen...En buurjongen is 4 jaar ouder,dus heeft amper iets met oudste.
Die man (op die scooter) was een bekende man van de politie. Die viel vaker op deze manier jonge meiden lastig. In de ganze omgeving. Hij woonde niet eens in onze woonplaats (dit hoorden we pas later hoor).De politie noemde 'm een 'stalker'. Schijnt dat ie niet werkelijk meer doet dan achtervolgen en aanspreken en meiden dus de stuipen op het lijf jagen.
En als ze 'm niet op heterdaad konden betrappen konden ze niet veel meer doen dan de aangifte opnemen en 'm aanspreken en als er dan veel aangiftes waren dan konden ze pas wat doen.
Het kreeg nog een onverwacht staartje. Zo'n 1,5 jaar later (afgelopen zomer dus) had hij het gemunt op 2 meisjes die hij iedere keer achtervolgde. En weer kon de politie niks doen...er had al e.a. over in de krant gestaan en toen dacht ik al dat het dezelfde was
...en 1 van de vaders had er zó genoeg van,die is stiekum achter z'n dochter aangereden en toen ie opdook heeft ie 'm klemgereden en bedreigt met iets (geloof sloophamer) zodat ie het nooit meer zou doen. Gevolg: vader is opgepakt. Nou ja,uiteindelijk kwam die natuurlijk vrij, maar wordt wel vervolgd door de officier.
Als het voorkomt is er kans dat dochter wordt opgeroepen om te getuigen omdat haar verklaring is gekomen bij het dossier van de man.(Volgens mij wíl de politie die vader helemaal niet vervolgen maar moéten ze wel).
Zo weten we ook dat de man ondertussen met een tbs in een kliniek zit voor een of ander vergrijp.
Dochter was na een half jaar ofzo niet meer bang. Eigenlijk was ze wel 'trots' op zichzelf dat ze het zo goed had opgelost...Het samenfietsen verwaterde vanzelf en als ze d'r telefoon maar had voelde ze zich veilig genoeg. Daar had ze het toen toch ook mee gered?
Ik denk dat het jouw dochter ook zo vergaat. Die denkt ook over een half jaar dat het toch wel erg cool is van zichzelf dat ze die vent toch maar mooi van zich afgeslagen heeft. En als die man de eerste tijd zich niet in jullie omgeving laat zien (grote kans want dan wordt de pakkans stukken groter) komt dat vertrouwen ook wel terug.
Kinderen zijn daarin erg flexibel.
En ondertussen bied je haar gewoon die veiligheid. Dus gordijnen op tijd dicht en lampje aan in de gang etc. etc. En als het nodig is haal je haar gewoon op.
Sterkte, ze zal het de eerste week zeker erg moeilijk hebben. Kijk ook niet op van overvloedige douchepartijen. Dochter voelde zich er ook erg 'vies' van terwijl die man d'r niet eens aangeraken had.
Dochter heeft ook een nacht bij ons in bed geslapen b.v.
groeten albana

Ow kaaskopje!

Wat een $%#@%$#@ verhaal. Maar (aansluitend bij iedereen) wat heb jij een DAPPERE dochter zeg!

Ga je haar wel even vertellen dat wij hier allemaal haar een kanjer vinden! Ik vind het heel wat hoor voor zo'n jong meiske om zo doordacht te reageren....niet naar huis, 112 bellen. Ik vind het knap!

Heel veel sterkte met de nawee-en, zowel voor haar als voor jullie!

Ingrid

Enne...

complimentje vooor de politie! Al leek het een eeuwigheid, 4 minuten vanaf dat je 112 belt vind ik helemaal niet slecht!

Ingrid

Jade

Jade

20-09-2010 om 11:22

Jemig!

Goed dat Slachtofferhulp ingeschakeld wordt en zeker naar de huisarts gaan......dit gaan niet zomaar weg....wat een afschuwelijke gebeurtenis....

Hoewel ze zich misschien niet zo stoer voelt heeft ze het prima aangepakt. Ik bedoel maar, na zo´n gebeurtenis zo helder zijn dat ze niet naar huis fietst (omdat ze bang is dat hij dan te weten komt waar ze woont) en toch nog ergens verderop gaan staan wachten op de politie.

Heeft ze iets van een signalement kunnen zien??

Heel veel sterkte voor je dappere dodo en ook voor jullie, dit heeft ook zijn weerslag op jullie.

Tirza G.

Tirza G.

20-09-2010 om 11:44

Getverdemme

Ach ach ach wat rot en wat sneu voor je meiske. En voor jullie allemaal. Hoe is het nu? Beetje kunnen slapen? Het is misschien voor jullie zelf ook goed om met Slachtofferhulp te praten, het moet een erg onmachtig gevoel geven dat je kind dit zó dicht bij huis is overkomen.
Hier in de wijk is het ook een poosje zoiets aan de hand geweest (niet half zo ernstig als bij jouw dochter, maar het gevoel van onveiligheid was intens), een jonge vent die achter meisjes aanfietste, ze passeerde en dan in hun billen of borsten kneep. Inderdaad het samen fietsen enzo nam erg toe en na verloop van tijd weer af.

Heel veel sterkte voor jullie allemaal, geef d'r maar een grote knuffel!

Tirza

Puck

Puck

20-09-2010 om 12:29

Je zou ze toch

Mijn schoonvader zei wel eens dat er meer gekken buiten het gekkenhuis lopen dan daarbinnen en volgens mij kan hij nog wel eens gelijk krijgen.
Ik snap niet wat mensen bezield om zulk soort vreselijke dingen te doen. Bah!
Kaaskopje, ik vind het heel knap dat je dochter in zo'n situatie zo blijft nadenken en handelen. Super. Ik hoop dat jullie goed geholpen worden door slachtofferhulp en dat je dochter weer zelfverzekerd verder kan gaan.

Bellefleur

Bellefleur

20-09-2010 om 12:49

Kaaskopje,

Wat akelig voor jullie dochter. En voor jullie! Veel sterkte voor jullie allemaal.
Bellefleur

Kaaskopje

Kaaskopje

20-09-2010 om 12:59

Zeker trots

Ik ben zeker trots op mijn dochter dat ze zo goed nagedacht heeft! Bedankt voor jullie reacties trouwens.
Het gaat om mijn jongste dochter, ze heeft een redelijk signalement kunnen geven. Maar omdat alles bedekt was behalve zijn gezicht is het wel moeilijk om zijn uiterlijk écht goed te beschrijven. Hij was heel donker, langer dan zij en een jaar of 22. We gingen meteen na wie in de buurt aan die omschrijving voldoet en dat zijn er maar heel weinig. Sterker nog... 1 gezin. Maar waarom zou een zoon uit dat gezin zoiets doen? Ik ga daar zolang er niets bewezen is dus maar niet vanuit.
We hebben allemaal goed geslapen. Dochter heeft iets langer wakker gelegen dan normaal, maar was toch redelijk snel vertrokken. Ik blijf altijd al lang op als ik de volgende dag vrij ben, maar ik bleef nu extra zitten om iedereen een veilig gevoel te geven (licht in huis) en gewoon een aanspreekpunt als dat nodig was. Dochter heeft waarschijnlijk een gekneusde nek en moet een kleine week paracetamol slikken. Het procesverbaal is opgemaakt en al ondertekend en wel op de bus gedaan. (wat een taalgebruik in zo'n verbaal). Dit wordt gezien als 'lichte mishandeling'. Ze heeft inmiddels contact gehad met slachtofferhulp. Ze hebben afgesproken dat het contact telefonisch blijft. Over twee weken bellen ze nog een keer. Roefel heeft ooit met een gewapende overval te maken gehad en heeft toen wel baat bij slachtofferhulp gehad. Dochter denkt hier genoeg aan te hebben.

Paal

Paal

20-09-2010 om 13:00

Dapper

Maar dat wist je al.
Heel veel sterkte.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-09-2010 om 13:09

Cobi

Wat een verhaal zeg! Wat éng. Hier kun je toch aan zien hoe fijn het is dat er mobieltjes bestaan.
Ik kan er zo kwaad van worden dat als een burger dan uiteindelijk ingrijpt die burger de kwaaie pier is. Ik vind niet dat iedereen maar voor eigen rechter moet spelen, maar op een gegeven moment is de maat ook vol. Zo is Roefel een keer op een groep lawaaischoppers, die wel vaker laat in de avond onrust veroorzaakte met scheurende scooters e.d., afgestapt. Op een gegeven moment hoorde ik door de ramen heen hoe hard er geschreeuwd werd en ben er met mijn grote lijf heengegaan om mijn man niet langer alleen te laten tegenover die groep. Lang verhaal kort: man werd door de door de politie op de vingers getikt omdat híj de groep had lastig gevallen! Nou, zoiets laat je dus voorlopig maar weer uit je hoofd.

klokje 2

klokje 2

20-09-2010 om 13:27

Kaaskopje

wat ontzettend ROT voor jullie en zeker voor je dochter, Kaaskopje. Veel sterkte!
vuile kolerelijQX$QGR!

tonny

tonny

20-09-2010 om 14:43

Wat ellendig zeg!

en zo vlak bij huis!
Waardeloos!!
Wat een schrik en wat heeft je dochter het goed gedaan!

Een rotgedachte dat-ie wellicht in de buurt woont of daar een of ander bevriend adres heeft.

Maylise

Maylise

20-09-2010 om 14:59

Wat erg!

Wat ontzettend erg! wat zullen jullie allemaal geschrokken zijn. Ontzettend eng ook dat zoiets echt gebeurd. Veel sterkte voor je dochter! (en ook voor jullie)

Maylise

ilsepilse

ilsepilse

20-09-2010 om 16:09

Damned..

wat erg...
je zou ze inderdaad ...
maar wel aangifte doen en ook bij de letselarts even laten aantekenen , als ie ooit gepakt wordt dan kan je hem ook aanklagen, je weet maar nooit...
sterkte met je dochter xxx

Maxime.M

Maxime.M

20-09-2010 om 18:56

't staat al in de krant

Hoi,

Ik zie net dat het de krant heeft gehaald...
't is toch wat, doodeng om je kinderen op pad te laten gaan met zulke gekken op straat.

Maxime

Jakkie

wat een etterbak.

Maar wat een ontzettende COOLE dochter heb jij!

Vera*

Vera*

20-09-2010 om 19:33

Telegraaf

Daar zie ik het nu ook staan.
Sterkte voor jullie de komende avonden.

Vera

oregano

oregano

20-09-2010 om 19:38

Vreselijk....

Wat ontzettend naar voor je dochter om dit mee te maken...Wat een schrik moet dat zijn geweest, wat een geweld....
Ik schrik er zelf ook van..
En wat is ze moedig geweest, wat adequaat gehandeld!
Och, ik heb toch ook zo met haar te doen, en met jullie..
Heel veel sterkte en ik hoop dat ze het ook weer achter zich kan laten, zonder al te grote gevolgen, dat hoop ik van harte.
Sterkte en knuffel voor je dochter,
Sita

Detalle

Detalle

20-09-2010 om 20:53

Ideetje?

Allereerst: bah, wat ontzettend naar Kaaskopje! Dat zal nog wel even duren voordat je dochter dat verwerkt heeft. Jullie gaan er in ieder geval goed mee om!

Ten tweede: zou je dochter het leuk vinden om post te krijgen om haar een beetje op te fleuren? Het is eerder gebeurd bij forumkinderen die in het ziekenhuis lagen, maar ik vind dat jouw dochter ook wel kaartjes verdient!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.