Monique
15-04-2015 om 21:07
Dochter doucht zich niet meer
Onze dochter doucht zich sinds ruim een maand niet meer, ze wast zich echter wel dagelijks bij de wastafel, ik ben in twijfel of hier nou iets van moet zeggen of haar maar gewoon haar gang laten gaan? Ze is al bijna 17 jaar en ik wil daarom niet al te bemoeierig meer zijn.
Wat zouden jullie doen?

Moni
16-04-2015 om 18:47
Hoezo je rug wassen?
Ik gebruik nergens zeep, behalve op de bekende zweetplekken. Mijn gezicht kan er niet tegen, voor buik, benen, rug is het nergens voor nodig. Afspoelen is echt genoeg. Oja, voeten was ik wel, in het seizoen dat ik open schoenen draag. De rest van de tijd niet.
Mijn haren was ik wel geregeld. Dat schuim komt ook langs rug, buik, etc. Lijkt me wel genoeg.
Een puber die niet doucht is iets anders. Daar zit iets achter.

Kaaskopje
16-04-2015 om 23:31
Herkenbaar
Mijn dochter had er ook een hekel aan. Ik heb het losgelaten. Als een buitenstaander zich ooit geroepen voelde er iets van te zeggen ingeval van onfrisse geurtjes, dan zou dat een vervelend, maar nuttiger 'leermoment' zijn dan een zeurende moeder.
Ze doucht (24) nog steeds niet als een dolle, maar ik heb niet de indruk dat ze haar omgeving daarmee lastigvalt.

guera
17-04-2015 om 18:30
Maar kaaskopje
Ik denk dat mensen er dus niks van zeggen maar het er wel over hebben met elkaar... Lees roddelen. Niet sjiek maar gebeurt. Mensen durven elkaar op dat soort dingen nauwelijks aan te spreken. Op mijn werk heeft collega dat weleens gedaan heeft alleen niet geholpen. Vrouw in de 50 die altijd savonds doucht en op het werk hangt er echt een muffe slaaplucht om haar heen.....

Kaaskopje
17-04-2015 om 23:46
Guera
Ik was wel alert op eventuele luchtjes bij haar, maar ik heb dat eigenlijk zelf nooit zo gemerkt. Bij regelrechte vieze geurtjes had ik er wel wat van gezegd. Ik heb een erg gevoelige neus, ik ruik vrij goed wat wel en niet prettig ruikt.

Monique
18-04-2015 om 00:15
Weddenschap
Ik heb er vanavond behoorlijk bij haar op aangedrongen dat ik graag wilde weten waarom ze douchen heeft ingeruild voor aan de wastafel wassen. Blijkt ze met een goede vriendin een weddenschap te hebben, op internet waren die meiden laatst eens tegengekomen hoeveel water/energie je er mee kunt besparen, beide hadden geloof ik van elkaar gedacht het toch geen week vol te houden, zo zonder douche.
Hoewel het misschien een wat vreemde weddenschap is mag ze wat mij betreft haar gang gaan, zolang ze zich maar grondig blijft wassen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie zich op een dag gewonnen geeft.
Wat kinderen toch af en toe wel niet bedenken, hihi.

skik
18-04-2015 om 00:27
Mooi toch?
Ik vind het wel een goede weddenschap! Die hele 'elke dag douchen en haren wassen cultus want anders ben je jakkie en stel je voor dat je niet naar bodymilk ruikt' vind ik behoorlijk overdreven. Bovendien word je toch prima schoon als je je met een washand wast?
skik

Tine Winkel
18-04-2015 om 10:14
geweldig, een weddenschap!
Leuk, stimuleren zou ik zeggen!
Zelf vind ik douchen vaak wel lekker, maar soms heb ik geen zin of geen tijd en dan vind ik even wassen toch fijner. Maar na een paar dagen... nee. Wast je dochter haar haar nog wel? Lijkt me lastig zonder douche (tegenwoordig hebben bijna alle tienermeiden van dat lange haar..)

Astrid
18-04-2015 om 19:28
valt mee Tine
Ik heb ook lang haar, maar steek zo mn kop onder de kraan aan de wastafel of in de keuken, daar is niet per se een douche voor nodig.
Mn dochter hangt dan weer over de badrand met de douchekop als ze even snel haar haar wil wassen, maar zo laag kan ik niet te lang gebukt staan

Jip
19-04-2015 om 09:12
Muffe slaaplucht?
Lees ik hier in een reactie dat bij iemand die 's avonds doucht er altijd een muffe slaaplucht om haar heen hing. Is 's avonds douchen nu opeens ook notdone? Ik douche altijd 's avonds, vind het heerlijk om fris en schoon in mijn bed te kruipen.

wil40
19-04-2015 om 19:35
Slaaplucht.
Dat heeft mijn zoon ook als hij 's avonds doucht, zijn haar ruikt dan muffig. Hij heeft door de pubertijd snel vet haar. Ik wissel zijn sloop extra vaak.

Jomme
19-04-2015 om 20:23
slaaplucht?
Ik vind het vreselijk verschrikkelijk om 's ochtends te douchen. Doe ik dus ook nooit. Ik heb me nooit gerealiseerd dat ik dus kennelijk muf ruik... Ik gebruik trouwens ook nooit deo. Vies he

guera
19-04-2015 om 20:23
jip
Nee hoor. Kan goed gaan in avond douchen maar sommige mensen kunnen echt niet "ongestraft" in de ochtend hun kleren aanschieten en naar het werk vertrekken. Opfrissen deo luchtje of iets moet wel denk ik dan. Ik vind het echt niet fris als je alleen maar in avond doucht Eniet in ochtend niks meer doet. Maar ja zoveel mensen zoveel meningen

Jip
19-04-2015 om 21:30
't is maar wat je gewend bent
Tsja ik douche altijd 's avonds want ik vind het echt niet fris als ik de hele dag heb gewerkt (in een medisch beroep) om dan zo mijn bed in te stappen. 's Ochtends fris ik me op aan de wastafel en natuurlijk gebruik in deodorant (en een klein vleugje parfum gewoon omdat ik dat lekker vind).

Charlie vo
20-04-2015 om 09:23
LOL
Een weddenschap. En dan nog een doordachte.
Wat heb je toch een slimme dochter Monique.
Eentje om trots op te zijn.

rutiel
20-04-2015 om 14:22
Leuk!
Ik vind het een heel leuk idee, die weddenschap. Bijzonder origineel ook, je moet er maar op komen. Laat je nog even weten hoe het afgelopen is Monique?

Moontje
21-04-2015 om 19:21
Ik zou
In onze situatie en ons gezin zou dit zeer vreemd zijn en natuurlijk zou ik al heel snel vragen hoe dit zat.
Maar dat komt omdat hier alle gezinsleden dagelijks douchen, en het heel raar is wanneer iemand van ons dat ineens niet meer zou doen.
Wij vragen dit soort dingen gewoon aan elkaar dus het is niet aan de orde om er wel of niet "iets over te zeggen".
Ik ben benieuwd naar haar antwoord...

Margaretha
22-04-2015 om 16:50
Muffe slaaplucht = muf bed OT
In een fris bed word je echt niet muf. Ik vind het vies wanneer de lakens ruiken (inderdaad, muf). Zo heb je ook muffe huizen, dat ruiken anderen ook aan haar en kleren.
Ik douche 's avonds of 's ochtends, net hoe het uitkomt. Bed wordt wekelijks of vaker verschoon. Ik houd denk ik van fris en schoon. Is mijn huis ook.
Niet meer douchen? Kan me er niks bij voorstellen.
Margaretha

Bimba Boef
23-04-2015 om 09:14
jawel...Margaretha
In een kamer kan het muf worden door je ademlucht vgl. Mij. Ventileren helpt. Maar als je geen raam openzet....

Charis
23-04-2015 om 09:18
Haha
Wat goed van je dochter. Zolang ze de kritieke delen maar wast, zal ze echt niet stinken hoor! Daarnaast is niet elke dag douchen ook beter voor je huid.

Fély
23-04-2015 om 12:03
Poeh!!
Ik maakte me ook wel zorgen om het waarom. Maar ik vind dit echt tof van je dochter!

Monique
24-04-2015 om 21:55
Warme zomerdagen
Zodra de eerste warme zomerdagen aanbreken zal het wel snel over zijn met die weddenschap tussen de meiden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.