Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter dwars over vakantie

Miepjecody schreef op 08-08-2025 om 13:54:

[..]

Ik heb nog nooit samen met de kinderen een plan gemaakt. Ben ik nu raar?

Er zijn zat ouders en kinderen die op 1 lijn zitten als het gaat om hoe ze hun vakantie graag invullen , ik zie dat bij pubernichtje , haar ouders en zij gaan elk jaar 1 keer naar een zonnig land en hebben maar allemaal dezelfde wens lekker veel luieren in en om de zee , dan hoef je niet veel te overleggen 😂

Anoniemvoornu schreef op 08-08-2025 om 14:01:

[..]

Er zijn zat ouders en kinderen die op 1 lijn zitten als het gaat om hoe ze hun vakantie graag invullen , ik zie dat bij pubernichtje , haar ouders en zij gaan elk jaar 1 keer naar een zonnig land en hebben maar allemaal dezelfde wens lekker veel luieren in en om de zee , dan hoef je niet veel te overleggen 😂

Werkelijk nooit over nagedacht, we deden wel afwisselende landen, en Nederland ook. En vanalles, van kamperen tot hotel of huisje.

Ze hebben veel leuke herinneringen er aan

Miepjecody schreef op 08-08-2025 om 13:54:

[..]

Ik heb nog nooit samen met de kinderen een plan gemaakt. Ben ik nu raar?

Ja heel raar in mijn ogen. Iets waar je om en nabij een maandsalaris aan gaat uitgeven moet wel voor iedereen die mee gaat wat leuke herinneringen opleveren. 

Dat valt 14 dagen chagrijnig in de tent liggen niet onder. 

Ik ken het niet anders dan dat vakantieplannen gemaakt werden met iedereen die mee gaat. Vroeger thuis al en nu met mijn eigen gezin ook. 

Wat overigens niet wil zeggen dat we alles altijd met zijn allen doen.  De mannen voor een rondleiding op het circuit van le Mans en dochter en ik winkelen was daar een mooi voorbeeld van. 

Bakblik schreef op 08-08-2025 om 14:24:

[..]

Ja heel raar in mijn ogen. Iets waar je om en nabij een maandsalaris aan gaat uitgeven moet wel voor iedereen die mee gaat wat leuke herinneringen opleveren.

Dat valt 14 dagen chagrijnig in de tent liggen niet onder.

Ik ken het niet anders dan dat vakantieplannen gemaakt werden met iedereen die mee gaat. Vroeger thuis al en nu met mijn eigen gezin ook.

Wat overigens niet wil zeggen dat we alles altijd met zijn allen doen. De mannen voor een rondleiding op het circuit van le Mans en dochter en ik winkelen was daar een mooi voorbeeld van.

Nou het ging allemaal prima hoor.  En ik ken dat helemaal niet, dat overleggen over vakantie.  Maar wij zorgen dat het sws voor de kinderen erg leuk was.

Bij ons vroeger was het makkelijk: we gingen ieder jaar naar dezelfde camping. 
Als je geen zin had in je sibling(s) dan zocht je wat leuke mensen op om je vakantie leuk mee door te komen. Vaak trokken mijn siblings en ik met dezelfde groep op, in feite waren dat alle jongeren die op dat moment op de camping stonden. 

Garfield77 schreef op 08-08-2025 om 13:57:

[..]

Je zus was 14 jaar schreef je en jij 1,5 jaar ouder dus 15,5 jaar. Dat is ook niet meer de leeftijd om constant door je ouders op sleeptouw genomen te worden met dagjes uit. Dat regel je op die leeftijd zelf met vrienden, tienertour bv of een dagje strand/ zwembad/ pretpark. Misschien hadden je ouders ook de hoop dat je wat meer initiatief zou gaan tonen om met vrienden iets te ondernemen, zelfstandiger te worden, socialer te worden? Iets alleen doen is niets mis mee maar ik snap wel dat je ouders dat toen niet stimuleerden; een meid van ruim 15 die de hele vakantie alleen op pad is , is ook niet alles.

Je ouders gingen puur voor jullie op vakantie. Zoals je het schreef hadden ze er zelf ook niet zo'n behoefte aan. Bij kinderen met een stoornis is het op alle leeftijden wel zo dat je bekijkt wat haalbaar is.

Ik heb het ook niet over constant vermaakt willen worden. De hele vakantie alleen op pad is niet alles. De hele vakantie alleen op je kamer liggen lezen ook niet. Ik had toen eigenlijk gewoon geen aansluiting met andere mensen. Geen idee wie ik moest vragen om mee te gaan.

Een jaar later kwam ik op school wel nieuwe vriendinnen tegen en daar ging ik dan ook wel mee zwemmen en op tienertoer en zo. 

Ik wist heus dat mijn ouders zich zorgen maakten. Dat bespraken ze in de tuin als ik op mijn kamer lag met het raam open. Vandaar ook die fake afspraken. Om ze gerust te stellen. Ik wilde niet dat ze zorgen om mij hadden en wist niet hoe het anders op te lossen. 

MamaE schreef op 08-08-2025 om 14:53:

[..]

Ik heb het ook niet over constant vermaakt willen worden. De hele vakantie alleen op pad is niet alles. De hele vakantie alleen op je kamer liggen lezen ook niet. Ik had toen eigenlijk gewoon geen aansluiting met andere mensen. Geen idee wie ik moest vragen om mee te gaan.

Een jaar later kwam ik op school wel nieuwe vriendinnen tegen en daar ging ik dan ook wel mee zwemmen en op tienertoer en zo.

Ik wist heus dat mijn ouders zich zorgen maakten. Dat bespraken ze in de tuin als ik op mijn kamer lag met het raam open. Vandaar ook die fake afspraken. Om ze gerust te stellen. Ik wilde niet dat ze zorgen om mij hadden en wist niet hoe het anders op te lossen.

Dus heb je 1 rotvakantie gehad , echt heel vervelend voor je maar zoals je zegt het jaar erop had je wel vriendinnen om mee op pad te gaan , pubertijd is niet makkelijk en vakantie is niet altijd een garantie voor een leuke tijd. 

Anoniemvoornu schreef op 08-08-2025 om 15:00:

[..]

Dus heb je 1 rotvakantie gehad , echt heel vervelend voor je maar zoals je zegt het jaar erop had je wel vriendinnen om mee op pad te gaan , pubertijd is niet makkelijk en vakantie is niet altijd een garantie voor een leuke tijd.

Nee oké, ik wil het topic ook niet kapen met mijn eigen shit, maar ik sloeg een beetje aan op een puber van 14 die beslissingen mag maken voor het hele gezin.

%#@÷%;*€##";
Kunnen jullie ophouden met het bestrijden van MamaE haar ervaring en hoe zij dat toen gevoeld heeft?
Het doet er niet toe in dit topic!
Ik had al gemeld bij beheer maar die hebben nog geen actie ondernomen.  Nu vraag ik zelf maar. 

Bakblik schreef op 08-08-2025 om 15:07:

%#@÷%;*€##";
Kunnen jullie ophouden met het bestrijden van MamaE haar ervaring en hoe zij dat toen gevoeld heeft?
Ik had al gemeld bij beheer maar die hebben nog geen actie ondernomen. Nu vraag ik zelf maar.

Ze begint zelf (voor de zoveelste keer) in een topic over een situatie waarbij zoals altijd zus en ouders, in haar optiek, haar benadeelt hebben en zij het zielige slachtoffer is van hun handelen waarbij enig inzicht in haar eigen gedrag niet aanwezig is en met geen woord over gerept wordt. Heeft ook weinig met het topic te maken lijkt mij. Ik denk dat de forummers het meer bedoelen dat het goed zou zijn als ze zaken eens vanuit het oogpunt van een ander bekijkt ipv alleen ik ik ik. Het is niet fijn en gezond om na zoveel jaren nog zoveel wrok in je te hebben; iedereen gunt haar beter denk ik.

On topic; ik ben heel benieuwd of dochter van To nog mee gegaan is, hopelijk reagerrd hij nog. Voor veel gezinnen is het denk ik wenselijk om zaken goed met elkaar te bespreken voor je de vakantie boekt. Misschien wel meer dan vroeger toen zaken als principes omtrent milieu minder speelden.

Bakblik schreef op 08-08-2025 om 15:07:

%#@÷%;*€##";
Ik had al gemeld bij beheer maar die hebben nog geen actie ondernomen. Nu vraag ik zelf maar.

Ah niet vloeken, schreeuwen en orders opleggen( want dat is geen vraag, al staat er een vraagteken), daar gaat alleen forumbeheer over en ook daar zijn mensen op vakantie en hebben daarnaast vast wel iets beters te doen dan een ergernis van iemand op te lossen.

En, TS, lekker aan het pootjebaden?

Fijn hè Kevin, iets te lezen in de vakantie.

MamaE schreef op 08-08-2025 om 15:06:

[..]

Nee oké, ik wil het topic ook niet kapen met mijn eigen shit, maar ik sloeg een beetje aan op een puber van 14 die beslissingen mag maken voor het hele gezin.

Terwijl jij zelf toch hebt ervaren hoe het is als 15 jarige om een rotvakantie te hebben en de meeste ouders dit hun kinderen niet gunnen ..  daarom laten ze 14 jarige meebeslissen ..

Herfstappeltaart schreef op 08-08-2025 om 15:47:

Fijn hè Kevin, iets te lezen in de vakantie.

Ik denk dat kevin in het vliegtuig zit met dochter in de houdgreep.

Roos57 schreef op 08-08-2025 om 16:47:

[..]

Ik denk dat kevin in het vliegtuig zit met dochter in de houdgreep.

Ik denk dat hij niet meer reageert omdat zijn dochter het zolderluik op de schuif heeft gezet toen haar ouders daar hun koffers zochten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.