Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Modemom

Modemom

12-09-2016 om 09:14

Dochter kleedt zich in onze ogen ongepast


rode krullenbol

rode krullenbol

16-09-2016 om 11:51

Over "oude bokken" gesproken?

Ooit liep ik aan de Kalverstraat een platenzaak binnen om er de cd-verzameling ‘Ik zou je het liefste in een doosje willen doen’ aan te schaffen. Deze uitgave was aangekondigd in de NRC en nog maar net uitgekomen. De dozen stonden ergens bovenop een plank achter de balie uitgestald. Hierdoor duurde het even voordat de verkoper een exemplaar aan mij kon overhandigen. In de tussentijd kreeg ik opeens de vraag gesteld: “Wat heeft u met cabaret?” gesteld.

Nieuwsgierig als ik ben, aanschouwde ik de vragensteller eerst eens even van top tot teen. Het bleek een man op leeftijd te zijn, die zijn kleding zo te zien van de Bijenkorf betrok. Ik had deze heer achteraf bezien best wel van repliek willen dienen. Al droeg hij dan eenzelfde regenjas als het door Van Kooten neergezette 'vieze mannetje'.

Ter plekke was ik echter te zeer in verlegenheid gebracht. Want waar had ik moeten beginnen? Komende uit de mond van een jonge vrouw kan de zinsnede “Heeft u een paar uur?” helemaal verkeerd worden opgevat. Bij gebrek aan verbale rijkdom deed ik daarom maar alsof mijn neus bloedde door te vertrekken zonder iets te zeggen.

Naar aanleiding van dit draadje is bij mij overigens een herinnering naar boven komen borrelen aan één van de intiemste momenten met mijn moeder. Ik was nog piepjong en we zaten met zijn allen in de huiskamer de Oudejaarsconference van Toon Hermans te bekijken. Daarin kwam het volgende lied voor:


https://youtu.be/hrnzUVhLRlg

Bij het horen van de tekst trok ik al snel aan mijn moeders arm om haar met een mengeling van verbazing en schrik aan te kijken. Sussend gebood zij mij stil te wachten tot het einde ervan. En ja hoor! Na de ontknoping was ik weer helemaal gerustgesteld. “Wat een bijzonder vak!” dacht ik bij mezelf.

Nog altijd heb ik niet anders dan bewondering voor het vakmanschap van Toon Hermans. Zo grappig; daar waar hij in de ogen van mijn moeder een ware held was vanwege zijn katholieke afkomst, zie ik hem als een wegbereider van de ontzuiling.

Rode krullenbol

rode krullenbol

rode krullenbol

16-09-2016 om 16:13

Oeps!

"gesteld" dubbelop? Dat is er één te veel.

Dorus

"En ineens zegt vader: Schatje,
es tut mir leid, auf wiedersehen"

Of je Dorus hoort.


https://www.youtube.com/watch?v=XgQo0tz0UJc

Ook met de kleinkinderen lazen mijn ouders na het eten voor uit de bijbel, dagsluitingen, maar ook uit Toon Hermans.

rode krullenbol

rode krullenbol

16-09-2016 om 19:07

"Of je Dorus hoort"

Inderdaad! En dat was geen toeval. De in Den Haag geboren Tom Manders had zich de Amsterdamse tongval eigen gemaakt, waarschijnlijk omdat onze hoofdstad het centrum was van het Nederlandse cabaret. Toon Hermans kwam in oorsprong uit Sittard. Toen hij (reeds als jongeling) succes bleek te hebben als zogeheten 'buutreedner' is hij, eigenzinnig als hij was, op eigen houtje naar Amsterdam vertrokken.

Terwijl Dorus voor de VARA werkte, was Toon Hermans verbonden aan de AVRO. Beide zijn in zekere zin bruggenbouwers geweest tussen de Nederlandse zuilen.

zwaan

zwaan

17-02-2019 om 10:27

zolang ze geen 18 zijn wil ik daar in ieder geval in mee bepalen

Elizabeth

Elizabeth

17-02-2019 om 19:25

Eten

Hoe is het overgewicht van jou en je dochter ontstaan? Je dochter is nu 3 x per week aan het sporten, maar afvallen is voor 80% een kwestie van voeding en voor 20% van sport/beweging.

zwaan

zwaan

10-03-2019 om 09:46

overgewicht

elizabeth

mijn dochter heeft geen overgewicht !

geen sexy ondergoed

mijn dochter heeft al een redelijke voorgevel voor haar leeftijd en het is een mooie meid , maar met mijn dochter heb ik er helemaal geen problemen mee
die draagd namelijk geen sexy ondergoed , en ze houd al helemaal niet van ondergoed met kantjes en allerlij versiersels

Elizabeth

Elizabeth

10-03-2019 om 11:11

Zwaan

Zwaan, ik reageerde op Modemom. Zij schreef: "We hebben een dochter van 16 die aan de volle kant is. Ze sport 3 keer per week sinds kort, dus is daar hard mee bezig." En dat ze zelf maat 48 heeft.

zwaan

zwaan

16-03-2019 om 07:56

elizabeth

volgens mij haal jij een aantal berichten door elkaar

Peppa Big

Peppa Big

17-03-2019 om 20:45

Prioriteiten

Ik zou de kleding nu even niet belangrijk vinden. Je dochter heeft hulp nodig met het krijgen en behouden van een gezond gewicht. Liever nu naar een arts dan 5 jaar later spijt van de weggegooide jaren.

Elizabeth

Elizabeth

17-03-2019 om 22:36

Ik vergis me niet

Zwaan, volgens Modemom, de topicstarter, is er sprake van overgewicht bij dochter en haar zelf.

Modemom schrijft:

“We hebben een dochter van 16 die aan de volle kant is. Ze sport 3 keer per week sinds kort, dus is daar hard mee bezig.”

en

“Ik heb zelf maat 48 en ben zeker niet van de laatste mode.”

Verder zegt Modemom dat dochter zich naar haar lichaam moet kleden:

“Ze kleedt zich echter niet naar haar lichaam en draagt hele korte broekjes (wel over haar billen), en strakke topjes.”

Yura

Yura

20-03-2019 om 12:10

2016

Jullie reageren op een draadje van 2016. Wie weet wat er intussen allemaal gebeurd is.

zwaan

zwaan

01-08-2019 om 09:18

onze dochterdraagd alleen maar bhs van het type die tegenwoordig al oma bhs worden genoemd

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.