Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter van 15 heeft een vriendje...

Hallo allemaal.

Mijn dochter van 15 heeft sinds kort een vriendje ( ook al vind ik 15 nog best jong). Ik ken de jongen en zijn ouders. Ze zijn altijd heel respectvol naar mij en mijn man toe. Ze geven elkaar wel eens een kusje waar wij bij zijn, maar echt zoenen doen ze niet als wij er bij zijn. Vinden ze ook wat ongemakkelijk denk ik. Meestal zijn ze bij hem thuis samen. Daar doen ze ook niet voor zijn ouders zoenen, maar ik heb van zijn moeder al gehoord dat ze altijd op zijn kamer zijn, meestal netflix aan het kijken, of aan het gamen. Ze (zijn moeder) zei wel dat ze een keer de twee tortelduifjes zoenend (liggend) op zijn bed zag, maar ook niet meer dan dat.

Ik heb hier weinig ervaring mee. Moet ik me druk maken? Denken jullie dat ze al verder zijn gegaan? Zou ik hem op haar kamer laten komen of beter niet?

Tips en ervaringen zijn altijd welkom.

Ik zou me over dat gamen wel wat zorgen maken. Zou je niet in goed overleg met zijn ouders ervoor zorgen dat daar korte metten mee wordt gemaakt?

Carolina123

Carolina123

06-02-2021 om 19:04 Topicstarter

RodeKrullenbol schreef op 06-02-2021 om 18:32:

Ik zou me over dat gamen wel wat zorgen maken. Zou je niet in goed overleg met zijn ouders ervoor zorgen dat daar korte metten mee wordt gemaakt?

Hoe bedoel je? 

De gangbare norm is dat je dat gewoon moet toelaten, maar ik zou er ook niet om staan te springen. 17 vind ik een meer geschikte leeftijd om met je vriendje te vozen op je kamer. Voor de zekerheid heb ik mijn kinderen wel altijd verteld dat ze tijdig moeten aangeven wanneer ik condooms in huis moet halen.

Is ze goed voorbereid wat betreft anticonceptie en kan ze haar grenzen aangeven? 

Lekker laten gaan.

Ik vind je opmerking over het zoenen wel vreemd. Ze zouden het wat ongemakkelijk vinden en daarom tongzoenen ze niet waar jullie bij zijn? (of bedoel je iets anders met écht zoenen') Nee, uiteraard niet. Het zou echt heel vreemd zijn als ze dat wel zouden doen vind ik persoonlijk. Jij niet? Of deed jij dat vroeger waar je ouders bij waren?

Carolina123 schreef op 06-02-2021 om 19:04:
RodeKrullenbol schreef op 06-02-2021 om 18:32:

Ik zou me over dat gamen wel wat zorgen maken. Zou je niet in goed overleg met zijn ouders ervoor zorgen dat daar korte metten mee wordt gemaakt?

Hoe bedoel je?

Ofschoon jij (en met jou eigenlijk iedereen wel) mij met een gerust hart kan rangschikken in de categorie 'liefhebber van computertechniek', koester ik een uitgesproken weerzin tegen computergames. De meest voor de hand liggende reden schuilt uiteraard in het gegeven dat het spelen van menig computerspel zonder meer een leeghoofdige bezigheid betreft die (dus) per definitie te veel tijd in beslag neemt. Het mag voor zich spreken dat men deze tijd veel beter zou kunnen besteden.

Zo leent sport zich veel beter voor het aanscherpen van de reflexen en het vermogen tijdig en accuraat te handelen, in die zin dat er tevens diverse andere positieve gevolgen uit voortvloeien. Denk aan de lichamelijke conditie en de geestelijke gesteldheid.

Toegegeven; ook sporten kan verslavend zijn, maar daar staat dan tegenover dat het dan meestal om een tamelijk gezonde verslaving gaat.

“ Ik ken de jongen en zijn ouders. Ze zijn altijd heel respectvol naar mij en mijn man toe. Ze geven elkaar wel eens een kusje waar wij bij zijn, maar echt zoenen doen ze niet als wij er bij zijn.” 

Het zou toch ook wel heel gek zijn als de ouders van die jongen voor jullie neus gaan zitten tongzoenen. Wees maar blij dat ze het bij kleine  kusjes laten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.