Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter wil bij vriendje slapen


absor

absor

24-03-2023 om 10:20 Topicstarter

Tippex schreef op 24-03-2023 om 10:15:

Ik zou anticonceptie met haar bespreken in plaats van je druk te maken om een bed.

Ik maak me niet druk om een bed en anticonceptie is besproken hoor😂

Ik vraag me af of andere moeders ook een dubbel gevoel bij hebben ipv

 alleen maar ‘oh wat superleuk’ 

Ik vraag mij nu al regelmatig af waar mijn kleine meisje gebleven is. Ze word ineens zo zelfstandig. Prachtige om te zien, maar ik moet daar toch steeds een beetje aan wennen. En nu is ze nog maar 4. Ik kan mij goed voorstellen dat ik over een jaar of 12/13 dat toch ook een beetje moeilijk zal vinden ook al is het ook fijn en goed. De ene emotie maakt de andere niet minder. Ze mogen er gewoon beide zijn.

Herkenbaar is het zeker. Zoon kreeg verkering in corona tijd. Vriendin woont niet bij ons in de stad, wij (haar moeder en ik) hadden met het verliefde stel afgesproken dat er na een half jaar wel bij elkaar geslapen kon worden. 
En toen kwam de avondklok en een trein die bleef steken, en bleef zij na 3 maanden al slapen. We hebben het daarna ook niet terug gedraaid natuurlijk dus nu zijn ze gemiddeld het ene weekend hier, het andere weekend daar en door de weeks wordt er ook nog wel eens bij elkaar geslapen, dat regelen ze prima zelf met school, stage en werk.

Ik vond en vind (ze zijn nu ruim 2 jaar samen) het nog steeds een inbreuk op mijn privacy als zij blijft slapen, hoe lief ze ook is. Je gaat je toch anders gedragen 's morgens. Denk dat dat ook wel blijft. Het is toch niet je eigen kuiken tenslotte.

absor

absor

24-03-2023 om 11:39 Topicstarter

Ysenda schreef op 24-03-2023 om 11:27:

Herkenbaar is het zeker. Zoon kreeg verkering in corona tijd. Vriendin woont niet bij ons in de stad, wij (haar moeder en ik) hadden met het verliefde stel afgesproken dat er na een half jaar wel bij elkaar geslapen kon worden.
En toen kwam de avondklok en een trein die bleef steken, en bleef zij na 3 maanden al slapen. We hebben het daarna ook niet terug gedraaid natuurlijk dus nu zijn ze gemiddeld het ene weekend hier, het andere weekend daar en door de weeks wordt er ook nog wel eens bij elkaar geslapen, dat regelen ze prima zelf met school, stage en werk.

Ik vond en vind (ze zijn nu ruim 2 jaar samen) het nog steeds een inbreuk op mijn privacy als zij blijft slapen, hoe lief ze ook is. Je gaat je toch anders gedragen 's morgens. Denk dat dat ook wel blijft. Het is toch niet je eigen kuiken tenslotte.

Eerlijk daar moet ik echt niet aan denken dat hij hier een heel weekend zou slapen. 

absor schreef op 24-03-2023 om 11:39:

[..]

Eerlijk daar moet ik echt niet aan denken dat hij hier een heel weekend zou slapen.

hele weken zijn er ook nog: vakantie. Zij gaat inmiddels met ons mee op vakantie. Maar afgelopen keer heb ik ze wel in een eigen appartement geparkeerd, en ik een appartement voor mezelf. 


absor

absor

24-03-2023 om 13:37 Topicstarter

Ysenda schreef op 24-03-2023 om 12:06:

[..]

hele weken zijn er ook nog: vakantie. Zij gaat inmiddels met ons mee op vakantie. Maar afgelopen keer heb ik ze wel in een eigen appartement geparkeerd, en ik een appartement voor mezelf.


Hoe oud zijn ze? Betaal jij dat dan?

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

24-03-2023 om 14:32

SuzyQFive schreef op 23-03-2023 om 20:16:

En met mijn eerste partner sliepen we samen in een eenpersoons bedje, zo’n 2 jaar 😅.

Was ook mijn eerste ingeving: waar is de romantiek met samen in een eenpersoonsbed gebleven...? 🤩

Daddy_gijs schreef op 24-03-2023 om 14:32:

[..]

Was ook mijn eerste ingeving: waar is de romantiek met samen in een eenpersoonsbed gebleven...? 🤩

Ik moet er niet aan denken, samen in een eenpersoonsbed, toen ik 19 was ook al niet. Ieder zijn eigen... Mijn dochters hebben allebei een tweepersoons bed (140), de oudste is nu 15 en ik zou niet weten wat ik van blijven slapen zou vinden. Dat zien we dan wel weer.

absor schreef op 24-03-2023 om 13:37:

[..]

Hoe oud zijn ze? Betaal jij dat dan?

Inmiddels 17 en 19, en deels betaal ik, maar haar ouders ook als zoon daar mee gaat. En ze dragen nu ook zelf bij.

Haha, een vriendin van mij kocht ook een meteen een tweepersoonsbed toen haar dochter van 17 een vriendje kreeg. Vond ik best wel genant, alsof het alleen om de seks ging en alsof dat zo snel mogelijk plaats moest vinden.  Want die jongen woonde een paar straten verder op en kon gewoon thuis slapen. 
Of de dochter dat ook genant vond weet ik niet. Hoewel....zodra dat bed er was werd er meteen gelogeerd dus misschien was het wel haar initiatief.

Ysenda schreef op 24-03-2023 om 18:04:

[..]

Inmiddels 17 en 19, en deels betaal ik, maar haar ouders ook als zoon daar mee gaat. En ze dragen nu ook zelf bij.

Dat zou ik er ook wel voor over hebben, om mijn privacy terug te hebben. 

Absor, ik kan heel goed voorstellen dat je het lastig vindt. Toen ik mijn dochter bij haar vriendje afleverde om daar te logeren, voelde ik me net een hoerenmadam. Dat was ook omdat de hele situatie totaal ongemakkelijk was, helemaal geen leuke of langdurige verkering. Heel anders dus dan bij jou dochter. Maar ook dan nog is het lastig. Want we weten allemaal dat seks leuk kan zijn, maar vaak ook met heel veel ellende gepaard gaat. Dat hopen we onze zoons en dochters te besparen. En dan voelt 16 best jong, om daar al bij betrokken te raken - terwijl zij daar natuurlijk heel anders over denkt. 

Wilmamaa schreef op 25-03-2023 om 00:24:

Absor, ik kan heel goed voorstellen dat je het lastig vindt. Toen ik mijn dochter bij haar vriendje afleverde om daar te logeren, voelde ik me net een hoerenmadam. Dat was ook omdat de hele situatie totaal ongemakkelijk was, helemaal geen leuke of langdurige verkering. Heel anders dus dan bij jou dochter. Maar ook dan nog is het lastig. Want we weten allemaal dat seks leuk kan zijn, maar vaak ook met heel veel ellende gepaard gaat. Dat hopen we onze zoons en dochters te besparen. En dan voelt 16 best jong, om daar al bij betrokken te raken - terwijl zij daar natuurlijk heel anders over denkt.

En voor seks hebben ze een bed nodig?

Dat is wat ouders er vaak aanhangen bij dat slapen maar ze zijn waarschijnlijk al wel vaker alleen geweest. Ze vertellen ook niet alles wat ze uitspoken natuurlijk.

Ysenda schreef op 25-03-2023 om 08:06:

[..]

En voor seks hebben ze een bed nodig?

Dat is wat ouders er vaak aanhangen bij dat slapen maar ze zijn waarschijnlijk al wel vaker alleen geweest. Ze vertellen ook niet alles wat ze uitspoken natuurlijk.

Ja, precies dit, goed dat het nu even gezegd wordt 😄.

Dat slapen is bij ons thuis vooral een issue omdat je zo’n knakker of dame dan wel in je huis hebt het hele etmaal. En ik zit daar niet altijd zo mee, maar sommige andere huisgenoten wel dus die moeten even voorbereid worden en over hun gemopper heen komen.

Mijn kinderen hebben wel graag een 1.40 of 1.60 bed, ook voor als een gewone vriend/vriendin komt logeren. Vroeger had iedereen een uitschuif bed, nu hebben er al twee een groot bed. Irritant is dat ik nu zoveel meer beddengoed te wassen hebt, want een 1.60 laken is een stuk groter en wordt, ook als er maar één persoon op slaapt, net zo snel vies als een 80 cm exemplaar. Gelukkig verschonen ze niet zo vaak…

Blijven slapen van vriendjes is hier nooit een issue geweest. Ben overdag naar mijn werk en was lang zonder partner en mijn dochters wonen bij me. Als ze sex willen hebben kan dat ook overdag. Mijn kinderen mogen rustig uitzoeken wat ze leuk en prettig vinden. En verbieden bij elkaar te slapen is vanwege een hele jonge leeftijd nooit aan de orde geweest. Leeftijd zegrt me nooit zoveel. Of jongeren verder willen gaan met een relatie en sex is voor iedereen anders. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.