Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter wil bij vriendje slapen


Ysenda schreef op 25-03-2023 om 08:06:

[..]

En voor seks hebben ze een bed nodig?

Dat is wat ouders er vaak aanhangen bij dat slapen maar ze zijn waarschijnlijk al wel vaker alleen geweest. Ze vertellen ook niet alles wat ze uitspoken natuurlijk.

Nee precies, daarom denk ik: waarom moet je zo nodig bij elkaar logeren als je ook ergens anders seks kunt hebben zonder dat je daar als gezin/ouders mee wordt geconfronteerd? En zonder dat je zo'n "knakker of dame"  ongemakkelijk lang in  je huis hebt, zoals prillewits zo mooi schrijft. 

En als het niet om de seks gaat, waarom spraken jij en de andere schoonmoeder dan af dat er "na een half jaar wel bij elkaar geslapen kon worden".  Besprak je dat ook zo als er een gewone vriend van je zoon kwam logeren? 

Wilmamaa schreef op 25-03-2023 om 15:52:

[..]

Nee precies, daarom denk ik: waarom moet je zo nodig bij elkaar logeren als je ook ergens anders seks kunt hebben zonder dat je daar als gezin/ouders mee wordt geconfronteerd? En zonder dat je zo'n "knakker of dame" ongemakkelijk lang in je huis hebt, zoals prillewits zo mooi schrijft.

En als het niet om de seks gaat, waarom spraken jij en de andere schoonmoeder dan af dat er "na een half jaar wel bij elkaar geslapen kon worden". Besprak je dat ook zo als er een gewone vriend van je zoon kwam logeren?

Omdat het gezellig is om te logeren? Er komen hier met enige regelmaat vrienden logeren, dat vinden ze dan gezellig want dan kun je lekker lang gamen, samen film kijken, op de bank hangen etc. Of het is handig als ze tot erg laat ergens heen zijn en die ander woont verder weg.

Mij maakt het dus niet zoveel uit of ze met zo iemand nou verkering hebben of niet. En als het iemand is die gewoon even een nachtje niet thuis wil zijn maar niemand wil zijn bed ermee delen dan kan die in de logeerkamer.

ik vind het altijd wel gezellig, al die jonge mensen over de vloer. Dus wat mij betreft zijn ze allemaal welkom, maar mijn oudste zoon zit daar wat minder enthousiast in.

Nou begon TO over dat haar dochter bij het vriendje gaat logeren, dus al die issues die we hier bespreken zijn voor TO niet relevant bij de gestelde vraag...

absor

absor

25-03-2023 om 16:40 Topicstarter

nee dat komt omdat mijn man het helemaal niet ziet zitten dat hij hier logeert. Ik vind dat zelf nogal raar, wel daar niet hier. Maar goed hij kan zijn gevoel niet uitleggen zegt hij en wil het ‘gewoon niet’.   

Wilmamaa schreef op 25-03-2023 om 15:52:

[..]

Nee precies, daarom denk ik: waarom moet je zo nodig bij elkaar logeren als je ook ergens anders seks kunt hebben zonder dat je daar als gezin/ouders mee wordt geconfronteerd? En zonder dat je zo'n "knakker of dame" ongemakkelijk lang in je huis hebt, zoals prillewits zo mooi schrijft.

En als het niet om de seks gaat, waarom spraken jij en de andere schoonmoeder dan af dat er "na een half jaar wel bij elkaar geslapen kon worden". Besprak je dat ook zo als er een gewone vriend van je zoon kwam logeren?

Het verschil was voor ons dat wij onze privacy nog niet wilden afstaan. 

En de meeste vrienden van zoon kwamen niet bij ons over de vloer omdat zoon naast school nogal veel in diverse sporthallen zat net als zijn vrienden als je elkaar al 4 avonden per week en 1  of 2 lange dagen per weekend ziet spreek je verder niet af.

Zoon en vriendin wonen 1,5 uur met ov bij elkaar vandaan. In covid tijden was dat ook allemaal best wel gedoe.

absor schreef op 25-03-2023 om 16:40:

nee dat komt omdat mijn man het helemaal niet ziet zitten dat hij hier logeert. Ik vind dat zelf nogal raar, wel daar niet hier. Maar goed hij kan zijn gevoel niet uitleggen zegt hij en wil het ‘gewoon niet’.

Heeft je man dat ook met andere logees, of gaat het speficiek om dit vriendje en heeft hij een "niet onder mijn dak" gevoel erbij?

Ysenda schreef op 24-03-2023 om 18:04:

[..]

Inmiddels 17 en 19, en deels betaal ik, maar haar ouders ook als zoon daar mee gaat. En ze dragen nu ook zelf bij.

Hebben ze geen zin om  op die leeftijd zelfstandig op vakantie te gaan? Zoon en zijn vriendin op die leeftijd  wel - gelukig. Hoeveel ik van mijn kinderen houd, ik vond het toch wel erg fijn om na jarenlang de vakanties min of meer op hen af te stemmen helemaal  ons eigen plan te trekken. Vooral met de keuze voor een restaurant.

Nou ja, misschien ben je een leukere ouder dan ik. Of je reist verder. Naar de VS of Thailand hadden ze wel staan trappelen.

Vriendinnetje hier over de vloer in het weekend vond ik geen probleem, meestal waren ze de ene dag hier , en de andere daar. Lagen ze samen uitgestrekt op de bank Wie is de Mol te kijken. Zou mijn ding niet geweest zijn op die leeftijd, maar vond het wel gezellig.

kenfan schreef op 25-03-2023 om 19:55:

[..]

Hebben ze geen zin om op die leeftijd zelfstandig op vakantie te gaan? Zoon en zijn vriendin op die leeftijd wel - gelukig. Hoeveel ik van mijn kinderen houd, ik vond het toch wel erg fijn om na jarenlang de vakanties min of meer op hen af te stemmen helemaal ons eigen plan te trekken. Vooral met de keuze voor een restaurant.

Nou ja, misschien ben je een leukere ouder dan ik. Of je reist verder. Naar de VS of Thailand hadden ze wel staan trappelen.

Vriendinnetje hier over de vloer in het weekend vond ik geen probleem, meestal waren ze de ene dag hier , en de andere daar. Lagen ze samen uitgestrekt op de bank Wie is de Mol te kijken. Zou mijn ding niet geweest zijn op die leeftijd, maar vond het wel gezellig.

Nee, verre reizen zeker niet. Kamperen in NL of vorig jaar een weekje in Europa.

Ik vind het wel gezellig met ze en zij ook met mij. Ze gaan ook wel hun eigen gang en ik ook maar 's avonds gezellig onder de luifel de dag doornemen vinden we alle drie leuk.

Zoon heeft een hobby die schoondochter niets vindt dus hij een dag alleen op stap en wij een dagje op het strand.

Van mij hoeven ze niet mee. Ik ga ook alleen op vakantie, ze redden zich tenslotte prima.

Maar vorige zomer waren ze 16 en 18 en op de locaties waar zij graag verblijven niet echt welkom vanwege hun leeftijd. Het zijn geen feestbeesten, ze houden van rust en sporten en sporten tijdens hun vakantie bijvoorkeur 2x per dag.

Ze gaan dit jaar mee kamperen en over de zomer hoop ik dit weekend uitsluitsel te krijgen.

Zoon gaat nog met zijn vader op vakantie, zij nog met haar vader. Kan zo maar zijn dat ze de rest van de vakantie willen werken.

Keuze van restaurant is met 3 foodies nooit een probleem, top uitje is een hypermarche doorkruisen.

absor

absor

25-03-2023 om 23:20 Topicstarter

WendelmoedM schreef op 25-03-2023 om 18:07:

[..]

Heeft je man dat ook met andere logees, of gaat het speficiek om dit vriendje en heeft hij een "niet onder mijn dak" gevoel erbij?

Hij heeft het niet met andere logees en zegt dat het niet een ‘niet onder mijn dak’ gevoel is maar wil het gewoon niet. Meer uitleg kan hii niet geven.  Het is m i wel een ‘concurrentie voor mijn kleine meisje’ gevoel hoor.  Hij doet aardig en vriendelijk tegen de jongen maar ik zie best dat het uit zijn tenen moet komen


precies zoals mijn vader tegen hem deed vroeger trouwens😂

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.