Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Truusje Bep

Truusje Bep

01-08-2011 om 23:01

Dochter wil geen tampons gebruiken


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

05-08-2011 om 16:22

Dirksmama

Niet iedere vrouw komt de nacht door op een lapje....
Daarbij, inlegkruisjes gebruiken veel vrouwen nooit, dus ik vind lapjes wat dat betreft nou geen toegevoegde waarde hebben.

Tanneke

Tanneke

05-08-2011 om 17:29

Ha, shonagh,dirksmamma

Hier hetzelfde hoor. In plaats van een "lapje" kan ik beter, de eerste dagen, een tas met badlakens meenemen. Met een lapje redden veel het niet! Ik redt het op dag twee net aan naar de supermarkt voordat ik weer moet verwisselen.Hier dus EN superplus tampons EN maandverband.

Dirksmamma, het lijkt me een heel gedoe hoor, met een zakje, biotex erin. Lapjes uitspoelen,etc.
We zijn hier thuis best miilieu bewust bezig,maar voor sommige dingen, zoals tampons en maandverband maak ik graag een uitzondering. Anders kan ik de hele week wel rhuisblijven zitten. Op een plastic zak op de bank ofzo?
Oh en ik heb geen idee wat dat is, zo'n moon cup? Nooit van gehoord. Koop je dat gewoon bij de drogist?

Volgens mij doen heel veel jonge meiden maandverband gebruiken de eerste maanden/jaren en stappen later over op tampons.
Ik zou zeker niet aandringen en als ze tampons wil gaan gebruiken doet ze dat vast wat later wel als ze wat meer gewend is eraan?

Kortom:

Laat een ieder in haar waarde en gebruiken wat zij wil.....

Gr. Poezie.

Daarom ook de mooncup

En op heftige dagen kan ik dan meerdere malen per dag 20cc wegspoelen. Dat combineer ik dan met katoen.

Een mooncup is een bakje wat je in je schede plaatst en dat het bloed opvangt. Worden ook verkocht onder de naam 'keeper', en in een iets ander design als 'softcup'.

En even voor de duidelijkheid, ik schrijf 'lapje', maar het is natuurlijk geen zakdoekje he?

Na de kraamweek (grrr, plastic kraamverband) toen ik niet meer in het ziekenhuis was ging ik ook meteen op katoen over. Voor de gelegenheid nam ik i.p.v. de gebruikelijke lapjes, dubbelgevouwen washandjes en gastendoekjes.

Ik geloof nou niet dat ik bepaald 'licht' menstrueer.

Tirza G.

Tirza G.

06-08-2011 om 16:07

Divacup

In plaats van de mooncup is er ook de divacup. Zelfde concept, het is een soort siliconen thee-ei wat je tegen je baarmoedermond aan plaatst en wat lekker veel op kan vangen. Mijn dochter zou niet zonder willen; ze kan hem een hele schooldag inhouden.

Tirza

Moontje

Moontje

12-08-2011 om 20:35

En?

Ik ben zelf ook absoluut geen fan van tampons, en mijn 14 jarige dochter gebruikt ze alleen als ze persé wil zwemmen. En so what?
Gelukkig mag iedereen kiezen wat ie wil, ik zou het nooit pushen en het gewoon hierbij laten.
Op een gegeven moment gaat ze ze wellicht toch proberen, al dan niet tot tevredenheid.

Ik vind die dingen ook helemaal niks, ze doen me altijd pijn? en na mijn bevallingen bleven ze niet meer zitten. Ik heb hoewel dat misschien lijkt juist geen zwakke bekkenbodem, maar een veel te erg aangespannen bekkenbodem, wie weet heeft dat er ook wel mee te maken.

Moontje

Moontje

12-08-2011 om 20:52

Vraagje cups

Ik ben verbaasd dat er vrouwen tot volle tevredenheid zo'n cupje gebruiken...
Ik heb een wat gekantelde baarmoeder dus mijn baarmoedermond vinden kan helemaal niet, gelukkig niet overigens, want die is zéér gevoelig (onlangs derde Mirena geplaatst).
Zo'n cup inbrengen zou me wellicht nog wel lukken, maar hoe wil je zo'n ding er in hemelsnaam uithalen?
Ik kan echt geen drie vingers tegelijk inbrengen en dan eens flink graaien hoor, (buiten dat ik dat als ik menstrueer niet zou willen), hoe grijp je zo'n ding dan??

Tirza G.

Tirza G.

12-08-2011 om 22:05

Vacuum

Je verbreekt het vacuum door hem aan één kant een beetje in te drukken/opzij te trekken. Jaaaaaaaa hoe leg je dat nou uit
Als je op webvrouw.nl bij divacup zoekt, kom je volgens mij bij filmpjes terecht waarin dat wordt gedemonstreerd. Je komt niet met het menstruatiebloed in contact, dat komt eigenlijk niet langs de cup.

Tirza

lidewei

lidewei

13-08-2011 om 12:38

Cups

Door jullie verhaen over cups/keepers, heb ik ze eens besteld. Beviel eigenlijk best wel tot ik na 2 dagen buikpijn kreeg en me beroerd begon te voelen!
En nu heb ik hevige diaree, een zware menstruatie met veel stolsels en gewoon de griep! Is dit gewoon toeval? Ik heb de cup even uitgelaten.....
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

13-08-2011 om 13:09

Lidewij

Ja, dat lijkt me toch toeval,inderdaad. Sterkte!!

Tirza G.

Tirza G.

13-08-2011 om 14:34

Lidewei

Als het geen toeval is, wat is het dan volgens jou?

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.