Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter wil vriendje niet mee naar huis nemen


MamaE schreef op 18-01-2023 om 20:55:

[..]

Daar kun je je vriend toch op voorbereiden? Hoe langer je wacht, hoe ongemakkelijker het wordt. Dan is het straks 'en hoe lang hebben jullie al iets?' en dan is het antwoord drie jaar of zo.
Nu lijkt het net alsof je angstvallig die werelden gescheiden houdt. Dat je bij verjaardagen je vriend weghoudt als je familie komt en vice versa. Het lijkt me gewoon onhandig. Je familie kun je niet kiezen, dat snapt je vriend toch ook wel?

Misschien heeft die vriend nog geen zin / behoefte om haar ouders te ontmoeten.....

Pief schreef op 16-01-2023 om 20:56:

[..]

Ik moet hier wel een beetje om grinniken. Ze slapen al een half jaar bij elkaar. En het is niet haar eerste relatie. Wat denk je zelf? En blijkbaar wil ze het nog niet officieel maken, dus vindt ze nog niet dat ze een echte relatie met hem heeft. Fwb dus.

Ik ben het hier niet mee eens, althans, het kan uiteraard waar zijn, maar het hoeft niet. Er is een enorme variatie in hoe snel kinderen gaan in hun seksuele ontwikkeling, ook binnen een relatie. Ook als ze al bij elkaar slapen. Gemeenschap is niet de enige manier van seksualiteit/intimiteit; er valt een hoop meer te ontdekken. Ik was zelf 17,5 bij mijn 'eerste keer' en dat vriendje had ik vanaf mijn 15e. We mochten denk ik vanaf mijn 16e bij elkaar slapen.

Andere stelletjes gaan veel sneller en dat is uiteraard ook prima.

Gingergirl schreef op 18-01-2023 om 22:25:

[..]

Misschien heeft die vriend nog geen zin / behoefte om haar ouders te ontmoeten.....

Dat kan, maar dat heeft niks met schaamte van de andere partij te maken.

Natuurlijk is het wat ongebruikelijk dat dit meisje dit doet en misschien wel een beetje raar.
Maar wat is er mis met raar?
Uit de info van ts komt duidelijk naar voren dat dit meisje dit nu eenmaal zo wil.
En dat het verder niet echt bespreekbaar is. Ik vind het echt vreemd om zo’n wens niet te willen respecteren. 
De fase van belangstellend vragen is ts ook al lang voorbij. 
Het blijft verder speculatie over wat hier nu achter zit. Dat kan zoveel zijn, zelfs ‘gewoon’ gewoonte inmiddels.
Ik zou het laten bij wat meisje zelf aangeeft: ze wil het nog niet al te serieus presenteren. Wellicht staat gezin van vriend veel vrijblijvender/rustiger in dit alles. 

MamaE schreef op 18-01-2023 om 23:10:

[..]

Dat kan, maar dat heeft niks met schaamte van de andere partij te maken.

Nee klopt en wat er achter zit weten we niet. Maar goed het is aan dochter om te bepalen wanneer zij haar vriendje voor wil stellen, hoe jammer haar ouders dit ook vinden. Sommige mensen houden dit liever gescheiden, dat mag ook.  De een vindt dat onhandig, de ander heeft er simpelweg geen behoefte aan.

Elpisto schreef op 18-01-2023 om 16:29:

[..]

Oke, ik ga wel even op je "bait" happen.

Een 17-jarige die zelfstandig/volwassen genoeg is om op kamers te gaan, maakt waarschijnlijk de keuze om wel gewoon die jongen voor te stellen binnen een bepaalde periode.


Veel ouders hebben een impliciet oordeel over scharrelen terwijl het een normaal onderdeel kan zijn van de ontwikkeling tot jong volwassene en het omgaan met relatie.  

Pinokkio schreef op 19-01-2023 om 02:58:

Natuurlijk is het wat ongebruikelijk dat dit meisje dit doet en misschien wel een beetje raar.
Maar wat is er mis met raar?

Raar is ook een oordeel, waarom is het raar om iemand met wie je geen serieuze relatie hebt niet voor te stellen? 

rebmaaviv schreef op 19-01-2023 om 10:08:

[..]

Raar is ook een oordeel, waarom is het raar om iemand met wie je geen serieuze relatie hebt niet voor te stellen?

Omdat dat niet is wat hier aan de hand is. Dat zie je toch zelf ook wel? Dit is niet een situatie waarin dochter aan het flierefluiten is met iemand. Goh, tuurlijk stel je die thuis niet voor. Ik heb mijn scharrels op die leeftijd ook niet mee naar huis genomen. 

Het gebeurd namelijk aan de andere kant wel: De relatie is blijkbaar dermate serieus dat ze wel thuis komt en slapen blijft bij vriendje en zijn ouders. Er is contact geweest tussen de ouders. Dat klinkt niet als "geen serieuze relatie". 

Dat het een serieuze relatie is, is een aanname. De moeder van heeft gebeld, meer niet. 

Elpisto schreef op 19-01-2023 om 11:45:

[..]

Omdat dat niet is wat hier aan de hand is. Dat zie je toch zelf ook wel? Dit is niet een situatie waarin dochter aan het flierefluiten is met iemand. Goh, tuurlijk stel je die thuis niet voor. Ik heb mijn scharrels op die leeftijd ook niet mee naar huis genomen.

Het gebeurd namelijk aan de andere kant wel: De relatie is blijkbaar dermate serieus dat ze wel thuis komt en slapen blijft bij vriendje en zijn ouders. Er is contact geweest tussen de ouders. Dat klinkt niet als "geen serieuze relatie".

Misschien ziet de dochter de relatie wel anders dan haar vriendje. Het zou heel goed eenn scharrel kunnen zijn. Of ze schaamt zich toch voor haar ouders of ouderlijk huis. 

Daarbij eist de ouder ipv dat zij haar dochter zonder kruisverhoor iets vraagt. 

rebmaaviv schreef op 19-01-2023 om 11:56:

Dat het een serieuze relatie is, is een aanname. De moeder van heeft gebeld, meer niet.

En ze verblijft geregeld bij de ouders van vriend thuis en heeft daar dus kennis mee gemaakt. Dat gaat verder dan " een scharrel". Die redenatie zie je hopelijk zelf ook wel. 

Niet per se. Als je beide thuis woont heb je niet veel meer opties dan ouders op de koop toe nemen. Best een conservatieve uitspraak eigenlijk.

Elpisto schreef op 19-01-2023 om 15:14:

[..]

En ze verblijft geregeld bij de ouders van vriend thuis en heeft daar dus kennis mee gemaakt. Dat gaat verder dan " een scharrel". Die redenatie zie je hopelijk zelf ook wel.

Ze moeten ergens zijn toch?

Lieveheersbeest schreef op 19-01-2023 om 15:42:

Niet per se. Als je beide thuis woont heb je niet veel meer opties dan ouders op de koop toe nemen. Best een conservatieve uitspraak eigenlijk.

En jij denkt dat die kids dan niet iets spannender/leukers kunnen verzinnen dan bij de ouders thuis te zitten? Zo lang geleden is die puberperiode met scharrels bij mij nog niet en dan ging je echt niet thuis zitten hoor. Dan werden er wel andere plekken gezocht. 


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.