Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Davina

Davina

13-08-2013 om 09:20

Doen brugklassers nog iets aan hun verjaardag?

Hier nog een topic van een onzekere mama van een zoon die volgende week naar de brugklas gaat. Nog een week later is hij jarig, als eerste van de klas. Ik vroeg mij af wat brugklassers nog aan hun verjaardag doen. Geven ze nog feestjes? Trakteren ze nog? Of is dat nu allemaal over?

Locaal

Misschien kun je de mentor even bellen?
Ik denk het eigenlijk niet dat er getrakteerd wordt. Mijn zoon tracteert weleens vrienden op een Turkse pizza in de pauze of na school, handjevol vrienden. Hij heeft ook een keer koeken meegenomen naar een werkgroep met een beperkt aantal medescholieren. Maar je kunt denk ik moeilijk in een week zeggen wat op school onder die scholieren gebruikelijk is. Maar ik zou zeker niet de klas trakteren. Misschien is het handig om wat geld mee te geven. Mocht er sprake van zijn dan kan je kind altijd nog in de kantine trakteren voor het groepje waar hij dan mee is?

Zoon

zoon niet, die is erg voorzichtig maar dochter neemt een zak drop mee. Kan wel makkelijk in de tas en als hij een groepje heeft waar hij mee kletst kan hij het op tafel leggen. Voelt hij zich neit veilig genoeg,houdt ie t lekker in zn tas.

Jet

Jet

13-08-2013 om 10:13

Zak snoep

Dochter nam altijd een zak snoep mee, dropjes of minireepjes o.i.d. en trakteerde in de pauze. Bij haar op school was dat wel zo'n beetje gebruikelijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-08-2013 om 12:01

Je zoon laten kiezen

Als je zoon inschat dat dat nog kan, gewoon doen. In de eerste zijn het nog een beetje 'tussenfasers'. Feestjes zijn altijd leuk, ook al is hij 18. Maar dat zijn dan geen feestjes meer met een programma. Gewoon lekker bij elkaar zitten, eventueel met eten. Als het nog bbq-weer is, is dat een mogelijkheid.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-08-2013 om 12:03

Nonchalant

Ik zit te bedenken, dat het sowieso handig kan zijn om trakteren geen serieus karakter meer te geven. Gewoon uit de losse pols aanbieden als hij met een groepje zit.

fryskdumke

fryskdumke

13-08-2013 om 16:01

Hier

bij ons op school trakteren sommige pubers zelfs nog in klas 4 en niemand die daar iets raars aan vindt. Gewoon doen waar je zoon zin in heeft!

Davina

Davina

13-08-2013 om 16:56

Bedankt

voor het meedenken!

Jesse_1

Jesse_1

13-08-2013 om 18:26

Hier ook wel hoor

Idd bij de mentor even vragen anders. Bij zoon nemen ze een zak mini-marsjes e.d. mee en trakteren dan bij een les naar keuze begreep ik (dus niet perse bij een les bij mentor).
Feestje had zoon geen zin in.

Dalarna

Dalarna

13-08-2013 om 19:03

Tja

Mijn zoon adviseert hier gewoon een zak snoepjes mee te nemen en in de pauze even te zeggen dat je jarig bent en dat iedereen zelf mag pakken.

Je zoon kan het ook even overleggen met de mentor (ik snap niet waarom je als moeder de mentor zou gaan bellen) de week ervoor, en als hij toevallig net mentorles heeft die dag zou hij het aan het eind kunnen neerleggen (kan iedereen pakken bij het voorbij gaan).

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

13-08-2013 om 23:41

Hier

Hoe ouder ook kleuterachtiger. Kind heeft in de tweede he-le-maal de blits gemaakt met sesamstraatkoekjes, vorig jaar had hij oreo's. Er was een avondexcursie op zijn verjaardag en hij heeft de complete bus gegeven.
In de eerste iets bescheidener gehouden maar wel iets sufs. Witte snoepmuizen of zo.

Rosa van der Zanden

Ilva

Ilva

14-08-2013 om 15:19

Trakteren niet, feestje wel

Hier heeft oudste niet getrakteerd (hoewel hij wel een lekker broodje voor vriendje betaald heeft) maar hij heeft wel een feestje gegeven. Slechts drie kinderen uitgenodigd maar wel z'n beste vrienden van het moment. En hij vond het geweldig.

Trakteren en feestje

Mijn zoon had 2 zakken van die mini repen mee. Iedereen lustte wel wat, inclusief wat docenten. Ook heeft hij met een stel klasgenoten een gezellige avond bij ons thuis gehad. Chips, limonade en een leuke film, veel meer is er niet nodig. En wij als ouders moesten weg, hebben we ook braaf gedaan. Toen de jongens kwamen waren wij er nog, heel netjes kwamen ze zich allemaal voorstellen en ons ook feliciteren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.