Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-06-2010 om 22:49
Gisteren zijn we naar de TMF Awards geweest, voor mij een nieuwe ervaring, zo lang geleden dat ik zelf op zo'n festival was. Mijn dochter vond het fantastisch, ik vond het ook leuk, prettige sfeer.
Voor we naar binnen mochten wel lang in de rij gestaan, rugzakken etc werden nagekeken. prima vind ik.
Maar ik was wel heel erg verbaasd dat we de dop vh waterflesje moesten wegggooien. Want daar kon je over vallen. later toch maar eens nagevraagd bij de security, en die legden uit dat als de dop er nog op zit mensen kunnen vallen over een vol flesje en zonder dop niet.
Klonk wat vergezocht maar ok veiligheid voor alles. Maar nu vertel ik dit vandaag aan anderen en eigenlijk vind iedereen het maar een raar verhaal en denkt men dat het meer gaat om commerciele belangen, nl dat je daar je flesje water koopt (ook overigens alleen zonder dop...).
Kennen jullie dit verbod ook?
27-06-2010 om 23:45
Gooien?
Ik ken het fenomeen niet, wel dat flesjes uberhaupt ingeleverd dienen te worden maar ik kan me voorstellen dat als je (of de artiest)geraakt wordt door een vol flesje met dop erop hard aankomt en dat je ook gerichter kan gooien met een flesje met dan zonder dop.
28-06-2010 om 00:39
Ja het is al heel lang zo
Hoi,
Ik googlede even op jouw vraag en kom al topics uit 2005 tegen over flesjes zonder dop (ik had als zoekwoorden ingetypt festival flesjes zonder dop). Het blijkt inderdaad om veiligheidsredenen te zijn, je kan vallen over flesjes waar de dop nog opgedraaid zit. Verder schenen losse doppen nogal eens de grond in getrapt worden en dan is dat heel lastig om op te ruimen.
Maxime
28-06-2010 om 19:43
Op pinkpop ook...
Al werd daar inderdaad gezegd dat het was omdat je er flink hard mee kunt gooien als het flesje vol is en de dop erop zit!