Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Duizeligheid..

Ik zoek eigenlijk wat herkenning...

Dochter van 14 heeft last van haar hoofd. Sinds aantal weken is het heviger geworden.  Ze loopt continue met vinger tegen het voorhoofd.  Ze kan niet iemand lang aankijken of lezen..dan begint het rare gevoel.  Nu ww vakantie hebben valt pas op hoeveel last ze heeft. Gewoon zielig om te zien. 

Bij sporten ed geen last want dan is et geen focus op 1 ding maar lezen, tv kijken,  mensen aankijken dan komt het in hevigheid terug. Als jong kind al eens gecontroleerd..diagnose was onvolgroeid evenwichtsorgaan.  

Ik vind het zo zielig...we gaan uiteraard weer terug naar de huisarts maar herkent iemand dit, hoop zo te lezen ja joh....gaat over als ze 18 zijn. 

En het gevoel...is moeilijk uit te leggen.  Alsof ze in achtbaan zit. Ze heeft schermtijd en doseert maar ze heeft er ook last van als ze in een hooiberg speelt bij vriendin op de boerderij.  Denk zelf misschien groeispurt maar het is niet iets wat je vaak leest.


oogmigraine?
Slaapt ze voldoende of anders extra vroeger naar bed.
Meer mensen in de familie met migraine?
Migraine kan plotseling opduiken en gaat gepaard met duizeligheid en mensen niet aankijken vanwege dat rare gevoel.

Ik zou vooral nog een keer naar de huisarts gaan. Bloed laten prikken voor bloedarmoede enzo en de meest voorkomende oorzaken van duizeligheid uit laten sluiten. Geen idee is geen optie als het het leven zo beïnvloed.

Plofje!

Plofje!

03-05-2022 om 09:33 Topicstarter

we gaan naar de huisarts. Migraine lijkt het niet...het schijnt al 3 weken zo erg te zijn.
Ze is geen klager en in het dagelijks leven zit je wat minder dicht op je puber. School, huiswerk,  werk etc.

Draagt ze een bril/lenzen? Hoe lang geleden zijn haar ogen voor het laatst gecontroleerd?

Plofje!

Plofje!

03-05-2022 om 09:42 Topicstarter

Courage schreef op 03-05-2022 om 09:39:

Draagt ze een bril/lenzen? Hoe lang geleden zijn haar ogen voor het laatst gecontroleerd?

Jaarlijks...eerst in het ziekenhuis en nu bij gerenommeerde opticien.  Geen keten.

Plofje! schreef op 03-05-2022 om 09:42:

[..]

Jaarlijks...eerst in het ziekenhuis en nu bij gerenommeerde opticien. Geen keten.

En hoe lang geleden is de laatste keer?

Plofje!

Plofje!

03-05-2022 om 09:55 Topicstarter

Courage schreef op 03-05-2022 om 09:49:

[..]

En hoe lang geleden is de laatste keer?

Twee maanden 

Ik kreeg de tip, van huisarts, om duizeligheid juist wel te forceren. Dat hielp snel en goed.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

03-05-2022 om 10:03

is zij angstig 
Hyperventilatie 
Is er wat gebeurd 
Hoe is het begonnen 

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

03-05-2022 om 10:05

Oh sorry ik lees onvolgroeid evenwichts orgaan
Is daar al weer naar gekeken

vriendin van zoon heeft hetzelfde gehad. Bleek een combinatie van lage bloeddruk, en rond razende hormonen te zijn. Of wel puberteit. Is bij vriendin overgegaan toen ze aan de pil begon. 

Ik dacht ook aan de ogen, maar als de laatste controle twee maanden geleden was, lijkt me dat de sterkte nog wel goed is.
Hormonen zou ook best kunnen. Het is wel heel lastig en beperkt haar behoorlijk in haar functioneren. Dus ik zou er zeker mee verder gaan.

Ogen kunnen op die leeftijd heel snel achteruit gaan. Bij onze oudste waren ze een keer in 5 maanden tijd een punt achteruit gegaan. Maar dat zou ze ook moeten merken in haar zicht.

Oh zo vervelend! Al eens gekeken of het met cinnarizine (reistabletten, dus gewoon vrij verkrijgbaar) beter wordt? 
Ik heb zelf een aandoening waarbij duizeligheid heel erg aanwezig is maar dan wil cinnarizine nog wel eens goed helpen. 

In mijn puberteit kwam het vooral door een laag ijzergehalte. 

Plofje!

Plofje!

03-05-2022 om 11:26 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 03-05-2022 om 10:50:

Oh zo vervelend! Al eens gekeken of het met cinnarizine (reistabletten, dus gewoon vrij verkrijgbaar) beter wordt?
Ik heb zelf een aandoening waarbij duizeligheid heel erg aanwezig is maar dan wil cinnarizine nog wel eens goed helpen.

In mijn puberteit kwam het vooral door een laag ijzergehalte.

Die heb ik mee...eens kijken of het werkt. Ik laat in ieder geval bloedprikken.  Het is zo'n belemmering.  Ook met leren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.