Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Monet

Monet

29-04-2011 om 10:01

Eindexamens? hoe staan ze ervoor en wat zijn de plannen?

Eigenlijk hoor ik niet meer in deze rubriek, maar een van mijn zoons doet dit jaar wel eindexamen, net als zijn vriendin.
Hij doet zijn VWO examen, en tegelijk ook zijn IB-examen (int. baccelaureaat) Hij staat er redelijk goed voor, en wil hierna Int. business and management gaan studeren in Groningen, mits hij wordt ingeloot. Gaat dat niet door dan kiest hij bedrijfseconomie, ook in Groningen.
Zijn vriendin doet haar Havo examen. Ze staat er niet zo heel goed voor helaas. Ook weet ze nog niet wat ze wil gaan doen na de zomer. De meedraaidag op de HBO waaraan ze psychologie wilde gaan studeren viel zo ontzettend tegen dat ze nu echt geen idee meer heeft.

Ik ben heel benieuwd hoe het met de andere examenkandidaten staat dit jaar!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

29-04-2011 om 10:33

Hier......

Mijn zoon doet dit jaar zijn laatste twee havovakken, als hij klaar is heeft hij twee profielen op zak en hij gaat HBO medisch labonderzoek in Leiden doen. Zijn vriedin doet nog vier vakken havo, staat er minder goed voor en heeft nog geen idee wat ze wil gaan doen.

Fiorucci

Fiorucci

29-04-2011 om 10:36

Overigens...

Wat vallen de examens laat dit jaar! De twee vakken die mijn zoon doet vallen rond 18 mei geloof ik, uitslag pas op 10 juni!

Jade

Jade

29-04-2011 om 11:16

Hier...

midden mei examens voor mijn zoon. Heel spannend, het kan vriezen het kan dooien.....

Na de zomer gaat hij een MBO opleiding doen (Bouwkundig Tekenaar.....opleiding heet inmiddels anders, maar hij wil graag de Architectuur in)

Jade

Jade

29-04-2011 om 11:17

Uitslag.

De uitslag wordt hier pas 15 juni bekend gemaakt, zijn eerste examen is op 17 mei...

Paal

Paal

29-04-2011 om 20:24

Vmbo

Dochter doet VMBO examen. Ze wil de jeugdzorg in.
Hoe ze er voor staat? Het is nog net niet hopeloos
Ze werkt er wel keihard voor, dus je weet maar nooit.
Als ze dezelfde cijfers haalt als ze nu staat is ze geslaagd, maar of dat zo is...........

Studeren en op kamers na behalen havo-diploma

Onze dochter doet Havo examen. Staat er redelijk voor maar wordt wel spannend. Doet er wel wat voor want wil koste wat kost een HBO opleiding gaan doen.
Het wordt of music and entertainment management in Tilburg of media and entertainment management in Leeuwarden. In eerste instantie zou ze naar InHolland te Den Haag maar door alle negatieve berichten over deze school gaat ze toch nog eerst in Leeuwarden kijken op 10 juni(is hier ook een draadje over geweest).
Wel spannend allemaal. Afwachten maar.

Mijn zoon (16)

Doet vmbo tl maar bij ons op schol noemen ze het MAVO.
Hij staat er ook net niet hopeloos voor dus heeel spannend!
Na zijn examens gaat hij in het bedrijf van zijn neef werken in de dakbedekking. Na de zomervakantie gaat hij een nivo 2 opleiding doen in de beveiliging het is wel een laag nivo Hij kan als hij slaagt nivo 4 doen maar toch hebben we voor deze opleiding gekozen. Dit duurt 2 jaar en na die 2 jaar wil hij zich laten opereren om zijn knie weer heel te krijgen daar staat een jaar revalideren voor dus vandaar dat hij deze opleiding gaat doen. Daarna weet hij nog niet wat hij verder wil ligt er helemaal aan hoe goed zijn knie weer wordt.

Ik vind het wel heel spannend allemaal vooral omdat hij zelf denkt dat hij het makkelijk red en ik bang ben dat hij het niet gaat redden .We zullen zien

Monet

Monet

05-05-2011 om 10:18

Het eerste examen zit erop!

Dinsdag had hij zijn IB examen, en kwam opgelucht thuis. Hij heeft er een goed gevoel over, dus moet ik dat ook maar hebben

mens

mens

17-05-2011 om 12:51

Op kamers na vmbo

Mijn zoon van nu nog 15. Doet vmbo examen en wil heel graag naar een opleiding 3 uur reizen met openbaar vervoer. Het wordt dus op kamers. Wel spannend hoor zo jong. Maar dit is iets wat hij heel graag wil en niet dichterbij te vinden is

kaatje43

kaatje43

18-05-2011 om 09:22

Mens

poeh. Daar zou ik toch wel moeite mee hebben. Ik geloof niet dat wij dat goed zouden vinden. Gelukkig zitten alle opleidingen bij ons "om de hoek".

Poeh

vandaag begint het echt bij ons veel sterkte en ik duim voor al jullie kinderen!!! en 15 jaar en op kamers pfffff moet er niet aan denken

Ib?

welk vak is dat?

Al jullie kinderen die examen mogen doen....heel veel succes! Het lijkt me ontzettend spannend om dat als ouders mee te maken.

groetjes van Purk

Jong op kamers

Onze dochter is nu 16 en wordt in juli 17. Zij gaat na de vakantie ook op kamers. Dat vind ik al heel erg jong.
15 zou ik denk ik niet goed vinden. Maar ligt ook wel aan het kind denk ik.

In ieder geval veel succes allemaal!

Monet

Monet

20-05-2011 om 19:12

Purk

Ib staat voor het International baccelaureat, of anders gezegd: het diploma voor het volgen van tweetalig onderwijs waarbij naast een mondeling examen ook nog 2 schriftelijke examens gemaakt moeten worden.
Omdat deze wereldwijd op dezelfde dagen vallen was het eerste schriftelijke examen hier in onze mei-vakantie, helaas pindakaas.

mens

mens

24-05-2011 om 12:13

Wel spannend

Het is ook wel spannend. Een jaar geleden had ik ook gezegd dat ik het niet goed zou vinden. Maar de keus is of dicht bij een opleiding die hem niet aanspreekt, waardoor hij ook gaat rondhangen, niet werken en mogelijk eerder "ontspoort". Of nu een opleiding die hij leuk vind op een relatief kleinere school, zij beheren ook de kamers en er zitten alleen leerlingen van die school in die studenten woningen. We hebben het hem ook duidelijk aangegeven dat het aan hem is om te bewijzen dat hij die verantwoording aan kan. (Zo niet dan moet hij terug naar huis) En in het ergste geval mist hij dan een jaar maar is wel een ervaring rijker.
(Dit klinkt wel stoer, maar natuurlijk is het wel spannend)

Morgen

de laatste examendag voor mijn zoon, Aardrijkskunde.

Ik heb er weinig vertrouwen in hoor dat het goed is gegaan wiskunde had hij niet alle opdrachten kunnen maken tijd te kort,engels is hij vergeten woorden op te schrijven die hij bij een brief heeft gebruikt.....
Ik reken op zakken dan kan het alleen maar meevallen.

jessica 5

jessica 5

25-05-2011 om 00:16

Branca

Hier dochter woensdag ook AK.
Dochter was bij de brief van Engels ook vergeten hoeveel woorden opte schrijven. Dochter baald,is weer een punt aftrek volgens haar.
Hier vrees ik ook dat het in het gunstigste geval een her wordt.Dochter was vorige week ook nog zwaar verkouden,niet echt bevordelijk voor haar concentratie.
Ben pas blij als er hier twee tassen aan de vlag hangen. Zoon doet ook examen (havo).
Krijgen hier twee dagen na elkaar de uitslag.

Pfff jessica

Dus jij hebt 2 van die stuiterballen in huis
nu laatste examen ik las net op laks dat er over wiskunde ook veel geklaagd is Thomas had ook te weinig tijd 4 oprdachten niet gemaakt.Dat was dus bij meer mensen het geval.

Hanny61

Hanny61

25-05-2011 om 10:51

Laatste dag

Vandaag doet mijn zoon de laatste examens, Aardrijkskunde en Frans. De laatste loodjes, maar dan wel meteen de zwaarste examendag, omdat hij er nu twee moet maken. Hij heeft er maar weinig voor gedaan, maar hij heeft het gevoel dat hij de examens (tot nu toe) goed gemaakt heeft. We wachten af...

joer

joer

25-05-2011 om 13:02

Hier zenuwen..

en dan vooral bij mij!

Zoon net vertrokken voor examen wiskunde Havo. Daarna nog maatschappijwetenschappen en economie. En dan zit het erop!

Thuis maar weinig aan gedaan. Wat is die concentratieboog toch kort. Langer dan een half uur echt zitten leren zit er niet in. Dan weer even wat eten, even naar de wc, even een belletje, toch nog even naar de sportschool... om geirriteerd van te raken.

Ik hoop dat hij op school tijdens de examentrainings en extra lessen voldoende geleerd heeft.

Ik ben behoorlijk nerveus, zoon maakt zich nergens druk om. Al staat hij er echt niet royaal voor met zijn cijfers. Het kan goed gaan maar ook naar de verkeerde kant uitpakken.

Hier 16 juni vanaf 11.00 de uitslag!

Voor iedereen sterkte en succes.

JOER

Monet

Monet

25-05-2011 om 17:10

Nog 2 dagen te gaan

en dan is het echt klaar! Zoonlief heeft al zijn examenantwoorden vergeleken met die op internet te vinden zijn, hij staat er volgens zijn zeggen lekker voor, is ook nu al helemaal opgelucht terwijl hij er nog twee te gaan heeft
Zijn vriendin heeft er een hard hoofd in......ook zij heeft alles vergeleken, zoonlief heeft haar deze week nog ontzettend veel geholpen met bepaalde onderdelen van wiskunde, ze komt zo thuis.....ik hoop zo ontzettend dat ze beiden slagen!

Fiorucci

Fiorucci

25-05-2011 om 18:00

Nog een...

Nog een examen voor mijn zoon, natuurkunde, maar hij moet het wel heel bont maken wil het niet lukken om te slagen, wij zitten rustig.

Lynna

Lynna

26-05-2011 om 06:31

Nog 1 dag

Morgen heeft zoonlief nog economie, daarna hebben we dit weer gehad. Hij stond voor de examens netaan op slagen, de examens moet hij dus wel redelijk maken, ander zakt ie.

Hij heeft deze examentijd goed zitten leren, ik heb toch maar een paar middagen vrijgenomen omdat ik merk dat mijn aanwezigheid goed werkt.

Maar dan wordt het wel heel erg spannend tot de 16e!

Monet

Monet

26-05-2011 om 18:31

Yep

Nog 1 te gaan..........en dan is het klaar! En dan de 16de juni......ik ben niet eens thuis Heb dan een tweedaagse cursus en kom pas de 17de 's avonds weer naar huis. Dit vind ik NIET leuk!!!!

Lynna

Lynna

26-05-2011 om 21:23

Monet!

Wat vervelend lijkt me dat! Mis je het feestje van het slagen, of kun je niet troosten bij het zakken. Kun je het niet anders regelen?

Ik heb net met de ex van mijn vriendin geregeld dat zoonlief het nieuws bij mij thuis hoort. De hele examentijd is hij ook bij mij, bij zijn vader is er teveel stress. En zij snapt gelukkig heel goed dat ik hem dan graag hier wil hebben om samen ontzettend blij te zijn of om samen de pest in te hebben.

Ohhhh monet

Lijkt me vreselijk kan je je niet ziek/af melden ???
ik zou het voor geen goud willen missen die dag

joer

joer

27-05-2011 om 19:55

Ik spijbel...

Ik volg een opleiding en donderdag is mijn schooldag.

Maar ik spijbel op 16 juni!

Ik wil er echt bij zijn om te juichen of te huilen....

JOER.

Monet

Monet

29-05-2011 om 13:49

Lastig

Ik doe deze cursus in het kader van mijn nieuwe baan, het is 2 keer 2 dagen, de eerste helft heb ik gehad, het tweede deel is dus 16 en 17 juni. Ik denk erover om die avond naar huis te gaan, om 19.30 stopt de cursus, is het diner met overnachting, om de volgende dag om 9 uur weer te starten. De reistijd is nog geen uur, dus dat is het probleem niet.
Zoon heeft op school zijn eigen mobiele nummer opgegeven waarop hij gebeld wordt die middag. Op dat moment ben ik er dus zeker niet bij, op zijn vroegst pas om 20.30 uur. Ik kan me voorstellen dat hij die avond al een feestje heeft met zijn klasgenoten, dus dan kom ik voor niets naar huis. Tegen die tijd moet ik dus maar eens even zijn plannen polsen en dan beslissen of het de moeite waard is om naar huis te gaan die avond.

Geslaagd-versiering

komende week in de non-food aanbieding bij de Bas van der Heijden. Allemaal inslaan!

Fiorucci

Fiorucci

05-06-2011 om 11:07

Xenos

En Xenos heeft het ook!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.