Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Petr@

Petr@

12-05-2012 om 18:36

Eindexamensupportdraadje?

Nog meer ouders van eindexamenkandidaten? Hier doen beide zonen eindexamen, de oudste voor Havo en de jongste voor VMBO.
De jongste begon vanmiddag al dat hij zo zenuwachtig was. Dat is nogal een stresskipje dus ik houd mijn hart vast als het zover is!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jade

Jade

13-05-2012 om 11:14

Niet meer...

...zoon is vorig jaar geslaagd, maar voor alle examenkandidaten in het NU: heel veel succes!

En voor alle ouders: sterkte met de stress

Succes en sterkte

Hier duurt het nog even voordat we eindexamenkandidaten hebben, maar oud-klasgenoten van dochter die vmbo doen zijn nu aan de beurt, spannend!

Jij twee examenklanten, spannend! Heeft de jongste wat aan een Valdispertje of iets Dr. Vogelachtigs, al is het maar voor het placebo-effect? Succes en sterkte in elk geval voor de komende weken. Wanneer is de uitslag?

skik

Biene M.

Biene M.

13-05-2012 om 13:35

Nog niet

Volgend jaar pas. Veel succes voor jullie allemaal de komende weken

tonny

tonny

13-05-2012 om 13:56

Veel succes allemaal! en

maak er een mooie tijd van met veel verwennerij en straks half juni de vlag uit en feesten! Prachtige tijd, al is het spannend.

He, nu ben ik dit jaar helemaal vergeten reclame te maken voor de examencursussen waar mijn dochter zoveel profijt van had. Was toen in Leiden, maar is vast op veel meer plaatsen. Er bestaan ook herexamencursussen voor de pechvogels. Het is prachtig hoe positief en helder de mensen daar alle examenstof doornemen. Echt een opsteker.
Ook praktisch als je door omstandigheden (ziekte, incompetente docent) stof hebt gemist.

Sawo

Sawo

13-05-2012 om 20:12

Hier

Mijn docht doet eindexamen. Niet helemaal duidelijk is wie er nerveuzer is zij of ik. Zij is gelukkig nogal relaxed.
Wel al de eerste nachtmerrie met verkeerd gemaakte examens bij haar.

succes voor allen

Saar

3 stuks

ik lees mee voor de kandidaten van 2012 en wens ze veel succes!
Volgend jaar heb ik hier drie examenkandidaten in huis,1 VMBO-er 1MBO-er en 1 HBO er.

rosa

rosa

14-05-2012 om 08:48

Eentje

Gymnasium doet ze. Gelukkig is ze helemaal (nog) niet zenuwachtig, ze staat er ook goed voor - dat scheelt. Maar spannend is het natuurlijk wel.
Iedereen veel succes gewenst!

Isabella

Isabella

14-05-2012 om 10:57

Hier

Hier ook een eindexamenkandidaat. Gelukkig is ze niet zo gestressd, ze staat er goed voor. Behalve het vak waar ze vandaag mee begint, kunst algemeen, les gehad van een docent die daar zelf geen verstand van had. Heel vervelend en al een heel gedoe geweest op school. Maar uiteindelijk moet het examen wel gemaakt en gehaald worden.

Tirza G.

Tirza G.

14-05-2012 om 12:33

Hier

gaat onze jongste proberen het eindexamen gymnasium te halen. Hij begint vandaag met Nederlands en is behoorlijk relaxed.

Tirza

Petr@

Petr@

14-05-2012 om 16:14

Skik

Ik heb meteen Rescue spray gehaald voor zoon, bedankt voor de tip.
Uitslag is op 13 juni tussen 11.00 en 13.00 uur. Zit dus nu te twijfelen of ik vrij zal nemen of niet...

Petr@

Petr@

14-05-2012 om 16:46

Sawo

Ik wens jouw dochter ook veel succes. En jij met het in bedwang houden van de zenuwen )

Petr@

Petr@

14-05-2012 om 16:47

En de rest

wens ik natuurlijk ook veel succes!!

Petr@

Petr@

14-05-2012 om 16:49

Tonny

Ik heb hier een eindexamenmand voor de heren klaar staan met allemaal lekkere dingen die ze mee kunnen nemen naar het examen.
Oudste heeft vanmiddag de spits afgebeten met biologie. Ik las op Facebook dat hij slechts een uur nodig had, dus ben benieuwd...

Sawo

Sawo

14-05-2012 om 17:39

1e examen hier

Nederlands werd vandaag als erg moeilijk ervaren door dochterlief. Gisteren sloegen de zenuwen alsnog toe en zijn min of meer bedwongen met valdispert.

Waarom meteen een moeilijk examen als start de kinderen zijn al zenuwachtig genoeg?

Veel succes voor alle kandidaten.

Arawen

Arawen

14-05-2012 om 19:18

Hier ook! + 2 vragen

Jongste heeft de Cito-toets achter de rug, nu mag de oudste VMBO-examen doen. Hij begint woensdag. Is er eigenlijk erg relaxed onder en heeft ook niet overdreven veel geoefend volgens mij, alleen wat proef-examens gedaan. Gelukkig zijn zijn schoolpunten al prima, dus we zien het dan ook met vertrouwen tegemoet.

Heb ik nog 2 vragen voor ervaren examen-ouders:
- wat geef je mee? Flesje water? Energy-drink? Snoep?
- wat als je nou geen vlaggenstok aan je huis hebt? Hoe hang je dan straks die boekentas buiten..

oregano

oregano

14-05-2012 om 19:39

Alle examengangers heel veel succes!

En sterkte in deze spannende tijd! Mijn dochter zit pas in havo 3 maar ik zal het tzt ook spannend vinden. Heel veel succes dus, en hopenlijk voor iedereen de vlag uit!
Groeten oregano

Petr@

Petr@

14-05-2012 om 21:16

Arawen

Hier nog zo'n relaxte examenkandidaat die woensdag begint. Ik heb voor mijn jongens een mandje gevuld waar ze voor elk examen wat uit mogen halen om mee te nemen naar het examen.
Naast een flesje water kunnen ze kiezen uit: energydrink, roze koeken, winegums, minichocoladerepen, ontbijtkoekjes.

En v.w.b. de vlaggenstok: ik zou even geen alternatief weten. Misschien toch maar eentje aanschaffen? )

Petra, vrij nemen

Dat zou ik zeker doen, vrij nemen.

Fijn dat zijn bio zo makkelijk ging!

skik

kaatje43

kaatje43

14-05-2012 om 22:02

Hier 1

Begint morgen met zijn Havo-examen. Staat er niet florissant voor 2 tekorten en 5 tegoeden. Dus het moet kunnen. Maar wel heel spannend. Hij is er een stuk relaxer onder.

Thursday Next

Thursday Next

15-05-2012 om 09:01

Arawen

Wij hadden ook geen vlaggenstok vroeger, die boekentas hing ik gewoon uit mijn raam aan de voorkant van het huis, aan een touw.Het raam kon niet meer dicht maar dat deed ik toch al nooit.

Middelste zoon

Om half twee is zijn eerste examen. Hij doet Havo.
Hij staat er op zich voldoende voor, maar het is allemaal net,net.
Wij hopen er het beste van.
Iedereen succes met de zenuwen (en die van de kinderen
G

ilsepilse

ilsepilse

15-05-2012 om 13:53

Hier ook havo

vandaag nederlands, heeft nergens een onvoldoende en is heel relaxed, ik ben meer gestressed..
volgend jaar vmbo examen voor de jongste...
suc6 allemaal..

Ging goed

Volgens zoonlief heeft hij ongeveer een zes of hoger.
G

Petr@

Petr@

16-05-2012 om 23:40

Havo nederlands

Oudste vond het samenvatten erg tegenvallen. Hij zei dat zelfs de lerares Nederlands het moeilijk vond. Ben benieuwd... Hij heeft er nu 3 gehad en moet er nog 4. Volgens zijn berekeningen zijn het alledrie wel voldoendes.
Jongste had vandaag niet alleen z'n eerste examen (Nederlands), maar moest ook afduiken. En daar is hij voor geslaagd! Voor beide was hij erg zenuwachtig )
Nu vier dagen rust.
Hoe is het bij de rest gegaan?

Sawo

Sawo

17-05-2012 om 00:01

Hier

Hier was ook het 2e examen vwo wiskunde B moeilijker dan verwacht. Weinig bemoedigend dus. Hopelijk gaat de 2e week beter.

Effe rust nu......

Tirza G.

Tirza G.

20-05-2012 om 16:15

Alleen nog maar

Nederlands gehad en dat was moeilijker dan de proefexamens. Tot zijn grote genoegen is dat ook de landelijke tendens en heeft zelfs de schrijfster van de tekst zich in de discussie gemengd, dus hij verwacht nu toch wel zeker op een voldoende uit te komen.
Er wordt nu gewerkt aan de wiskunde

Tirza

Hard aan het leren

Hier is zoonlief momenteel even de laatste km van de Giro te kijken en gaat dan zijn proefexamen geschiedenis afmaken. Met Nederlands kwam hij op een zeer ruime voldoende uit volgens hem.
G

ilsepilse

ilsepilse

21-05-2012 om 15:15

Economie

vorige week leek heel moeilijk, ja ma proefexamen had ik een 7 een 8 en een 5 ...
vandaag geschiedenis ging goed zei hij...is wel zijn lievelingsvak

Paal

Paal

21-05-2012 om 15:37

Duits vmbo

Waarschijnlijk verprutst.
Doet al voor de 2e keer examen.
Is er neit een helderzoende in de buurt die haar een hart onder de riem kan steken?

Petr@

Petr@

21-05-2012 om 18:40

Paal

Doe mij ook ff een helderziende ))

Maar ze kan het toch nakijken op een site? Of heeft ze haar antwoorden niet overgeschreven?

Hier ook een verprutst Duits examen, cijfer waarschijnlijk tussen de 3,9 en 5,9. Wiskunde gelukkig een stuk hoger: tussen de 6,4 en 8,4. En jongste is best goed in Duits en vindt wiskunde best moeilijk. Er is dus eigenlijk geen peil op te trekken.
Oudste had geschiedenis en dat is ook niet zo best gegaan. Geloof ik, want we kregen woorden toen we het erover hadden )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.