Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Petr@

Petr@

12-05-2012 om 18:36

Eindexamensupportdraadje?

Nog meer ouders van eindexamenkandidaten? Hier doen beide zonen eindexamen, de oudste voor Havo en de jongste voor VMBO.
De jongste begon vanmiddag al dat hij zo zenuwachtig was. Dat is nogal een stresskipje dus ik houd mijn hart vast als het zover is!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Isabella

Isabella

30-05-2012 om 15:03

Ook klaar

Inderdaad eerst vakantie, dan rijlessen feesten en een baantje. Maar vandaag nog even genieten van het heerlijke weer!

Petr@

Petr@

30-05-2012 om 17:24

Ook klaar!

Maar nog op zoek naar een baantje. En rijlessen pas als ze geslaagd zijn )

Paal

Paal

31-05-2012 om 16:49

Klaar?

We gaan ervan uit dat ze klaar is. In ieder geval voorlopig. Een baantje heeft ze en de rijles begint morgen.
Ik hoor iets over examen reizen. Doen jullie dat ook nog?
Gisteren een dag met haar weg geweest, klein kadootje ligt klaar, ongeacht of ze wel of niet slaagt, alleen al voor haar inzet. Maar een reis? Kan en wil Bruin niet trekken.

rosa

rosa

31-05-2012 om 17:35

Reizen

Ik hoor dat er heel veel (bijna iedereen) van de zesde naar zo'n drinkoord afreizen (Chersonissos, Albufeira). Veelal betaald door de ouders inderdaad. Dochter is niet zo'n drinkster en gaat dus niet mee. Ze gaat wel met een vriendengroep op vakantie, daar betalen we aan mee.
Ze heeft net vanmiddag een baantje gescoord, dus dat is geregeld!

Sawo

Sawo

31-05-2012 om 20:55

Hier

Hier

rijles, Gala, vakantie naar Kreta dan werken en tussendoor nog even met ons mee naar Spanje.

Baantje was al keurig ingepland maar nu begint de introductie al 19 augustus. Dus dat wordt een weekje korter werken. Hier wordt ook afgereisd naar Kreta. Maar wel betaald door mijn dochter zelf, wel op krediet vanwege het baantje. Ik ben wel benieuwd hoe het zal gaan met de combinatie baantje en eindexamenfeesten.

Vandaag op voorschot op het slagen heeft ze mooie oorbellen gekregen voor gala.

groet

saartje

Tirza G.

Tirza G.

31-05-2012 om 22:28

Kadootje

Moet ik nog even over nadenken, dochter kreeg een sieraad. Dat is toch weer lastiger voor een jongen. Juni wordt festivalmaand voor hem en dan in juli/aug werken en dan een miljoen rondjes hospiteren, IKEA en verhuizen vrees ik

Tirza

Tink

Tink

01-06-2012 om 00:24

Spannend

Dochter heeft tijdens de examens niet op internet willen kijken hoe ze examens gemaakt had. Naderhand heeft ze dat wel gedaan en nu is ze overtuigd dat ze natuurkunde zeker zal moeten herkansen.
We zullen het zien, 14 juni komt de uitslag.
Toen ik iets zei over galakleding tijdens de diploma-uitreiking keek ze of ze water zag branden, dus dat zal wel niet. Of ze komt er ook een dag vantevoren achter, dat zou me niet eens verbazen
Aan het vinden van een baantje is hier nog bijzonder weinig tijd besteed, maar goed, paar dagen relaxen mag he. Komende week wil ze daar samen met een vriendin op uit.
Kadootje als ze slaagt wordt waarschijnlijk een laptop, die zal ze volgend jaar zeker nodig hebben.

rosa

rosa

01-06-2012 om 11:30

Hospiteren

Ja, daar is ze ook al mee begonnen. Twee keer geweest pas, en gelukkig vindt ze het leuk om te doen (nog wel..). Een kamer van 18 m2 en een van 8 m2, zo zie je nog eens wat. Maar we hebben haar erop voorbereid dat het wel even kan duren voor ze iets heeft. Gelukkig kan ze ook makkelik thuis blijven wonen.
Cadeau wordt ook hier een laptop. Ze moet ook nog 18 worden, een sieraad vind ik wel een goed idee daarvoor.

Werken, chillen en vakantie met vijf vrienden

Zoonlief werkt als vakkenvuller, en verder is hij wat aan het chillen. In augustus gaat hij met vijf vrienden voor tien dagen naar Blanes in Spanje. Als hij slaagt krijgt hij geld van ons. Een deel zal aan de vakantie worden besteed, en een deel aan de rijlessen waar hij binnenkort mee gaat beginnen. (hij moet de helft van de rijlessen zelf betalen).
G

ilsepilse

ilsepilse

01-06-2012 om 19:20

Baantje zoeken

om zijn apple laptop te kunnen betalen voor zijn opleiding media en communicatie, door tegenslag kunnen we dit niet betalen .

Tirza G.

Tirza G.

02-06-2012 om 15:28

Hospiteren

Ik vind het zo vróeg om nu al te beginnen. Stel dat je de bingo hebt, dan betaal je dus juni/juli en een groot deel van augustus al huur terwijl je dan nog helemaal niet in je studeer-plaats hoeft te zijn.
Maar ja, in zoon's geval: hij moet ook nog ingeloot worden en dat horen we pas half juli.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

02-06-2012 om 15:28

Laptop

Is hier geen kado, dat is gewoon iets wat je nodig hebt voor je studie. Een werktuig zeg maar

Tirza

Een werktuig kan toch best een kado zijn?

een nieuwe fiets is toch ook een kado? Of vind je dat je alleen niet-perse-nuttige dingen een kado mag noemen

Een fiets en een laptop zijn best prijzige spullen.

Fiorucci

Fiorucci

02-06-2012 om 16:16

Bromvlieg

Helemaal eens!! Hier in huis is een laptop nog steeds een luxeartikel, zoon is ook heel erg zuinig op zijn laptop, zelf bij elkaar gewerkt.

Bijzonder ,laptop cadeau? werktuig?

ja,een laptop is misschien wel nodig maar daarom niet vanzelfsprekend dat ze het ook zo maar krijgen.
Zo had dochter hier een schaar nodig voor haar kappersopleiding a €200 ,dat werd toch echt een verjaardagscadeau.
Het is hier trouwens heel gebruikelijk dat de kinderen meebetalen aan hun benodigheden voor school.

Sawo

Sawo

02-06-2012 om 20:36

Inloten

Hoi Tirza

Hoe zijn de kansen van je zoon om ingeloot te worden?

En is dat pas half juli bekend wat laat. Hier wachten we ook nog even met kamer/huis zoeken. Dochterlief wil met 2 vriendinnen huurhuis zoeken maar een van de drie moet nog loten. Geneeskunde dus dan kan je ook nog in andere stad worden ingeloot.

groet

Saar

rosa

rosa

03-06-2012 om 13:58

Niet loten

Dochter hoeft niet te loten en weet dus al dat ze in deze stad kan gaan studeren. En ervan uitgaande dat ze toch niet meteen de eerste keer een kamer krijgt kan ze alvast eens wat rondkijken: wat voor kamers zijn er, welke buurten en hoe gaat het allemaal. En mag ze ergens komen dan betalen we die paar maanden extra, binnenkort komen er tig zoekende studenten bij, die is ze nu hopelijk voor..

Tirza G.

Tirza G.

04-06-2012 om 12:50

Zo is het denk ik in mijn hoofd. Een werktuig gebruik je gewoon, een kado is een luxe-artikel. En dat is denk ik voor iedereen verschillend. Ik geef mezelf ook geen stofzuiger kado. EN dat jullie het een luxeartikel vinden vind ik prima, wij niet. Of althans: een computer is hier geen luxe meer. Er staan hier meer computers in huis dan stofzuigers Een TV, bijvoorbeeld, dat vind ik dan wel weer een luxe-artikel want daar 'doe' je niks mee. Een computer is vrijwel onmisbaar voor hun/mijn (school)werk.
Wat wij wel eens doen/deden is een soort basisverstrekking (vooral bij fiets). Dus: je krijgt van ons een X-bedrag voor een fiets-als-werktuig, wij vinden dat het daarvoor moet kunnen, wil je een fiets met meer tralala (versnellingen, mandje, bloemetjes weetikveel) dán leg je dat zelf maar bij.
Zoon heeft hier overigens altijd de beste en snelste computer, die financiert hij zelf. En dat zal met de laptop ook wel zo worden, hij weet beter wat hij wil dan wij. Vandaar dat voor ons, in ons hoofd, de kado-optie nog even open is

Tirza

Tink

Tink

04-06-2012 om 13:15

Pfoe

Een laptop is hier ook niet iets wat maar even tussendoor kan. Kans zit erin dat dat het examenkado wordt. Maar eerst maar eens slagen

Tirza G.

Tirza G.

05-06-2012 om 23:25

Wachten

En nou maar wachten op de uitslag. Hij wordt gebeld als hij (nog) niet geslaagd is. Wachten, wachten, wachten dus. Suf systeem. Bij dochter (andere school) werd gewoon iedereen gebeld.

Tirza

Tirza

Dan krijg je toch elke keer een hartverzakking als iemand belt, al is het je tante die vraagt of je kind al weet of hij geslaagd is? En steeds maar controleren of de telefoon wel opgeladen is, je weet maar nooit.

Iedereen bellen lijkt me beter. Feestelijker ook, kan de leerkracht je geslaagde kind meteen feliciteren. Wat een grauwe bedoening zo.

skik

Petr@

Petr@

06-06-2012 om 15:30

Hier ook

Woensdag wordt jongste gebeld tussen 11 en 1 uur als hij gezakt is. Donderdag wordt oudste gebeld tussen 1 en half 3 met de uitslag.
Ik heb inderdaad ook liever dat ze gewoon bellen. Ik heb in ieder geval al vrij genomen en zal samen met de zonen gaan wachten....

tonny

tonny

06-06-2012 om 15:54

Sterkte allemaal!

En zet de vlag vast in de aanslag!

Marjolein

Marjolein

06-06-2012 om 22:09

Zo spannend!

Heel veel sterkte met wachten.
Hier in de buurt is nu al een gezellig examenfeestje!

Tirza G.

Tirza G.

06-06-2012 om 23:22

Skik

Nou, dat vind ik nou ook. Ze kunnen tot 3 uur bellen. Ik weet nu al dat ik om 15.00 uur zeg: heb jij het óók 3 uur? Staan alle klokken in huis wel goed? Zullen we toch nog maar 5 minuutjes wachten, want ja, je weet maar nooit......enzovoort. En: vanaf hoe láát kunnen ze bellen? Vanaf 8 uur 's ochtends? Tien uur? Twaalf uur? Ik vind het gewoon een stom systeem.

Tirza

Schanulleke

Schanulleke

06-06-2012 om 23:43

Tijdstip

ik kon destijds tot 16 uur gebeld worden als ik gezakt zou zijn. Als je niet gebeld was, was je geslaagd.

Ik was niet gebeld dus blij, 16:10 werd gebeld. Ja sorry, ik was toch niet geslaagd. Ze waren een beetje te laat begonnen met bellen. Ik was KWAAD..

gelukkig na een herkansing alsnog wel geslaagd maar ik kan me daar nog steeds over opwinden.

Tink

Tink

06-06-2012 om 23:55

Pffff zenuwslopend systeem

School van dochter belt sowieso. Gelukkig.
Ik weet nog toen ik zelf examen deed. Er zou tussen (meen ik) 12 en 1 gebeld worden indien gezakt. Om een halve minuut over 12 hing mijn klasseleraar al aan de telefoon. Hij hoefde er maar 4 te bellen en wilde niemand lang in spanning laten zitten.

Tellen jullie ook onderhand de dagen? Dochter zelf niet hoor, die leeft haar puberella-leventje en maakt zich ogenschijnlijk niet druk. Maar ik vind het maar bar spannend!

Petr@

Petr@

10-06-2012 om 18:24

Tink

Daar hoop ik ook stiekem op, dat ze gewoon bellen

Nog 3 nachtjes voor jongste en 4 voor oudste....

kaatje43

kaatje43

10-06-2012 om 22:05

Inderdaad pfff

Donderdag wordt iedereen tussen 13.30 en 14.30 gebeld. Zoon wordt steeds minder zelfverzekerd en wil er ook niet meer over praten. Vreselijk!!

Petr@

Petr@

13-06-2012 om 09:06

Kriebels in mijn buik

Jongste heeft vannacht niet kunnen slapen en was er vanochtend al vroeg uit. Ik zit nu op m'n werk, maar ga zo naar huis om samen met hem te gaan zitten wachten bij de telefoon.
Suc6 allemaal bij het wachten!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.