ilonka1970
29-03-2012 om 19:25
Electrische gitaar...waar oefenen?
Zoon speelt graag gitaar. Nu wil hij ook electrische gitaar spelen.
Ik denk dat de buren dit niet zo heel erg leuk gaan vinden.
Zijn er hier meer ouders met kinderen die electrische gitaar spelen.
En waar oefenen zij?

Monet
29-03-2012 om 19:31
Gewoon thuis
en dan zijn er 2 opties:
je maakt afspraken met de buren over de tijd waarop er gespeeld mag worden en hoelang
OF je koopt een goede koptelefoon en sluit die aan op de versterker van de gitaar, en klaar ben je

Fiorucci
29-03-2012 om 19:36
Beide
Mijn zoon speelt electrisch gitaar, vooral metal. Hij speelt voornamelijk met een koptelefoon, en soms als er vrienden zijn, zonder, maar alleen overdag, een half uurtje ofzo.

Marjoleine64
29-03-2012 om 20:03
Drumstel hier...
en er wordt gewoon thuis gespeeld. Het is een akoestisch drumstel, want dat speelt véél fijner volgens zoon. Gelukkig hebben we een groot vrijstaand huis, dus de buren hebben er weinig last van. Wijzelf (en vooral mijn man) wel, maar dat is een kwestie van alle tussendeuren dicht en verder accepteren (en man gaat vaak een ommetje wandelen op zo'n moment, of in de tuin werken).
Oja, andere zoon speelt hoorn, die maakt ook een flink volume (maar is toch anders).
Marjoleine

Marjolein
30-03-2012 om 18:06
Hier drumstel en ook een elektrische gitaar
Voor oudste een elektrische gitaar en een akoestische.
Voor jongst een drumstel, dat is een "neppe" (elektronisch)
Beiden mogen met versterking een half uur spelen overdag. Daarna met koptelefoon, dan hoor je niets meer van de gitaar. Trouwens de versterking kan heeeeeel hard, maar ook op een heel acceptabele luidsterkte.
En Marjoleine, geweldig! Vrijstaand wonen, misschien mag mijn drummer bij je komen wonen? Hij had ook graag een akoestisch drumstel gehad, want het speelt zo lekker. Maar wij wonen niet vrijstaand en dat wilden we onze buren niet aandoen en trouwens onszelf ook niet. Als je hard op de snare drum slaat dan maakt dat evenveel decibel (ruim 120) als een straaljager. En ach, op een elektronisch drumstel kunnen ook wel weer heel veel leuke andere dingen.

Beau Ter Ham
31-03-2012 om 16:39
Hier alledrie
akoestisch drumstel en gitaar plus een electrische gitaar. Wij hebben afspraken met de buren gemaakt.
Gaat prima!

Hombre
03-04-2012 om 13:16
Techniek maakt vorderingen
Ik speel ook electrische gitaar. Vroeger was het zo dat je alleen een lekker metal geluid kon krijgen door je versterker lekker hard te zetten. Maar dat is nu gelukkig anders.
Door de komst van virtuele versterkers kun je een perfect geluid bereiken, gewoon op je PC (of Mac, of zelfs iPad/iPhone). Met allerlei effecten die je vroeger een fortuin zouden hebben gekost.
http://www.native-instruments.com/#/products/producer/guitar-rig-5-pro/
Geef je zoon zo'n softwarepakket en bijbehorende hardware (pedalen/pc interface) en hij kan lekker uit z'n dak gaan via de PC speakers of koptelefoon. Opnemen e.d. wodt ook nog eens veel simpeler.
Met drums is het lastiger, want, inderdaad, een digitaal drumstel is geen vervanging voor een echte.

Fiorucci
03-04-2012 om 13:59
Hombre
Dat kan. Maar als je in een band wil spelen,is het toch wel aardig te weten hoe het moet, zonder gebruik van pc etc. Metal is zoveel meer dan hard spelen. Mijn zoon kan prima metal oefenen met het geluid laag.

Hombre
03-04-2012 om 14:15
Fiorucci
Zeker waar, maar ik schat even voorzichtig in dat de meerderheid van de gitaristen nooit in een band speelt. Dus voor een aanzienlijke groep is het een prima optie.

Fiorucci
03-04-2012 om 15:00
Hombre
Ja, ok, zit wat in, ik ben gewend aan een kind wat in twee bands speelt en ook nog "freelanct".

Hombre
03-04-2012 om 15:37
Leuk hoor!
(als hij of zij er maar niet haar of zijn beroep van wil maken denk ik dan, maar dat is misschien ook wat overdreven)

Hombre
03-04-2012 om 21:01
Vak
Ach, hij kan zich nog bedenken en een vak leren. Ik heb een tweejarige die volgens mij ook naar het conservatorium wil (zodra hij er achter komt wat het betekent!)

Fiorucci
04-04-2012 om 07:13
Hombre
Hij is 15..) En zeer,zeer vastbesloten. Vorig weekend is hij al naar een open dag geweest van een conservatorium. Hij weet dat talent niet automatisch betekent dat je je brood ermee kunt verdienen,maar wil het wel proberen,desnoods les gaan geven.