Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Dora

Dora

30-03-2019 om 12:08

Energydrink

Mijn dochter heeft afgesproken met een nichtje (tevens een van haar beste vriendinnen) om daar te logeren. Beide zijn 14, nichtje bijna 15. Nichtje had het plan opgevat om ‘stiekem’ energydrink te gaan kopen voor ‘s nachts. Mijn dochter heb ik met succes bang gemaakt voor dat soort drankjes, dus die zag dat helemaal niet zitten. Het plan is nu dus gecancelled.
Ik vraag me wel af of ik er verstandig aan doe om de moeder van ons nichtje te informeren, of vragen of zij afspraken hebben over energiedrankjes. Van mijn dochter hoorde ik dat nichtje ze toch regelmatig drinkt. Ik zou dat zelf wel willen weten, maar het is ook weer niet zo belangrijk om er onenigheid over te krijgen.
Wat zal ik doen? En hebben jullie afspraken daarover met je kinderen?

Angela67

Angela67

30-03-2019 om 12:43

zolang het geen alcohol is. . .

zou ik bij een 15 jarige niets melden.
Daarmee bedoel ik dat als je zéker zou weten als moeder van nichtje er precies zo over denkt als jij, dan zou je het misschien even kunnen noemen. Maar echt alleen als jullie het er regelmatig over hebben.
Anders niet.
Juist als je het bij jou en je dochter houdt, blijft het gesprek tussen jou en je dochter 'zuiver' en kun je neutraal blijven over nichtje. Zodra het 'groter' wordt zou je dochter misschien stiekem gaan doen mét nichtje, nu kun je je dochter aanspreken op haar eigen keuzes.
gr Angela

Dora

Dora

30-03-2019 om 15:03

Angela

Bedankt. Ik had gehoopt dat het onderwerp wat meer zou leven. Hier op OO wordt het regelmatig genoemd als voorbeeld van hoe het niet moet. En altijd kinderen van anderen die het drinken.

Angela67

Angela67

30-03-2019 om 15:20

14, 15 jaar

daar vind ik het niet zo spannend meer voor, ik zou zelf balen als jong kind het zou drinken. Misschien in de jongere leeftijdsrubrieken?
gr Angela

vlinder72

vlinder72

30-03-2019 om 15:20

Nou

Zolang ze het niet dagelijks drinken heb ik geen bezwaar tegen een keer een energydrank.

Oudste drinkt het weleens als hij wil doorleren 's avonds. Maar sinds kort drinkt hij koffie en energydrank combineren met koffie mag van mij aboluut niet. Mijn andere kinderen hoor ik er nooit over.

Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als mijn kinderen tijdens een feestje stiekem energydrank willen drinken. Het is gelukkig geen baileys, pasao of een baco.

Dora

Dora

30-03-2019 om 15:43

Ik ken het zelf niet

Ik heb het zelf nooit gedronken dus ik heb geen idee hoe het is. De kinderen mogen vanaf 12 jaar wel koffie, maar dat vinden ze niet lekker. Van de combinatie heel veel suiker en meer cafeïne dan in koffie/cola word ik niet heel enthousiast. Mijn 14-jarige durft het niet te drinken omdat ze bang is dat ze het heel lekker vindt en het dan elke dag wil. Waarschijnlijk loopt dat wel los, en is het net vieze zoete cola

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.