Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
APw

APw

02-06-2023 om 09:27

Ervaringen met obesitascentrum voor kinderen?


Nick90 schreef op 05-06-2023 om 07:10:

[..]

Ja dan blijven er niet veel klanten over. Ik was vroeger in m’n jeugd ook zo’n vetzak, dus ik moet wel sporten anders ben ik zo weer terug bij af.

Niet echt helpend hier, zo'n term. 

APw

APw

17-06-2023 om 23:58 Topicstarter

Even een update
Mijn zoon heeft een klik gemaakt. Hij telt calorieën, fietst meer, spreekt veel over gezond eten... hij is er mee bezig. Hopelijk blijft het zo. Want hij heeft al eerder zulke periodes gehad. Maar als het terug zou veranderen, ga ik met hem naar een centrum voor begeleiding.  

Wat fijn om te lezen!

APw schreef op 17-06-2023 om 23:58:

Even een update
Mijn zoon heeft een klik gemaakt. Hij telt calorieën, fietst meer, spreekt veel over gezond eten... hij is er mee bezig. Hopelijk blijft het zo. Want hij heeft al eerder zulke periodes gehad. Maar als het terug zou veranderen, ga ik met hem naar een centrum voor begeleiding.

Goed nieuws! Maar is het een idee om toch te bellen naar de kliniek en te informwren naar de wachtlijsten. Als die een half jaar of zo zijn. Zou ik toch een afspraak inplannen. Want een afspraak afzeggen kan altijd, maar als het straks toch nodig blijkt (bijvoorbeeld omdat hij wel gemotiveerd is, maar het afvallen zelf niet lukt) is het vervelend om te moeten wachten. 

APw schreef op 17-06-2023 om 23:58:

Even een update
Mijn zoon heeft een klik gemaakt. Hij telt calorieën, fietst meer, spreekt veel over gezond eten... hij is er mee bezig. Hopelijk blijft het zo. Want hij heeft al eerder zulke periodes gehad. Maar als het terug zou veranderen, ga ik met hem naar een centrum voor begeleiding.

Zeker goed nieuws. Maar.... zorg dat het niet als een soort straf overkomt als je alsnog een centrum in moet schakelen. Dat kan alleen maar tegenwerken en komt de behandeling niet ten goede.

Neem meer de houding aan dat het helemaal niet erg is om hulp in te schakelen: dat het juist moedig is er eerlijk en open voor uit te komen en je open te stellen voor hulp. Dat is veel motiverender.

Maar als ik jou was zou ik hem toch inschrijven en even rustig afwachten. Hij kan heus niet morgen terecht en mocht het over een paar maanden toch inzakken die sterke houding van hem, dan is de intake al weer dichterbij!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.