Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens

Even een examendraadje om mijn dochter en alle examenkandidaten met haar een hart onder de riem te steken. En niet te vergeten: hun ouders!!
Succes allemaal met alle stress, zet 'm op!
n@nny

Cathe

Cathe

21-05-2013 om 14:13

Alles moeilijk

Deze week wiskunde geschiedenis maatschappijwetenschappen en engels.
Hij vindt het tot nu nog wel allemaal heel moeilijk, nog geen vak waarvan gezegd wordt, dat was makkelijk!

Fingers crossed ja, ik geloof dat ik de hele straat bij elkaar ga schreeuwen bij een positief geslaagd telefoontje

Nolly, hoeveel vakken mogen ze bij jullie herkansen? Jammer dat die 2 niet goed zijn gegaan maar ook fijn dat er wel mogelijkheid tot herkansen is.

Stenna

Stenna

21-05-2013 om 19:51

Tot nog toe

gingen HAVO nederlands en wiskunde goed, volgens zoon, en scheikunde vandaag niet. Dat was erg moeilijk.
Maar hij kan het om de een of andere reden soms slecht inschatten en het veel beter of juist veel slechter gemaakt hebben dan hij dacht. Dus onze spanning zakt nog niet zo. Morgen Frans, dat gaat meestal nogal goed.

rutiel

rutiel

23-05-2013 om 12:58 Topicstarter

Hier

Bij dochter gaat tot nog toe alles boven verwachting goed. Niet dat ze supercijfers zal halen, maar stilaan groeit de hoop dat ze zal slagen!
Raar idee wel, dat het bijna voorbij is en het dan gewoon afwachten is. Vinden jullie ook niet?
n@nny

nolly

nolly

24-05-2013 om 13:48

@ cathe

volgens mij mogen ze alle vakken herkansen.
zoon denkt dat ook natuurkunde een herkansing wordt...

Maandag weten we het, dan moeten we de cijfers ophalen.

nolly

nolly

27-05-2013 om 20:22

Herkansingen

ok, de cijfers zijn bekend.
Van de 7 vakken moet hij 3 vakken herkansen; spaans, spaanse geschiedenis en natuurkunde.
Herkansingen zijn op 19 en 20 juni. Dus het blijft hier nog een paar weken spannend.

succes voor alle andere examenkandidaten.

Stenna

Stenna

27-05-2013 om 23:05

Herkans

Hier in NL mogen ze volgens mij maar max 1 vak herkansen. Toch?
Zoon heeft er nog 1 te gaan: morgen natuurkunde.

rutiel

rutiel

28-05-2013 om 14:08 Topicstarter

Klaar!

Gisteren het laatste examen gehad (biologie), dus dat was wel een beetje een reden voor een feestje. Dochter is nu vooral heel, heel moe. Het lijkt er allemaal toch uit te komen, heel begrijpelijk natuurlijk.
Hier trouwens ook maar één herkansing. Sommige leerlingen 'plannen' alvast het vak dat ze willen bewaren voor de herkansing. Maar ik dacht dat het standaard was, maar één herkansing...
n@nny

Cathe

Cathe

29-05-2013 om 15:12

Frans

Heerlijk voor die al klaar zijn. Hier laatste dagje met als verrassing dat het Frans naar morgen verzet is, dus was wel tegenvaller. Frans uitgelekt, hoe gek kan je het krijgen.
Biologie maandag was moeilijk.

Hier/Nederland maar 1 herkansing mogelijk.

Stenna

Stenna

29-05-2013 om 21:23

Weer spannend

Want zoon vond natuurkunde moeilijk, gisteren. Terwijl overal staat dat natuurkunde Havo zo mee viel en erg makkelijk was ("weeggevertjes"). Daar word ik niet hoopvol van.

Dio

Dio

30-05-2013 om 16:32

Stenna

Als natuurkundedocent in opleiding zat ik vandaag hierover met mijn stagebegeleider te praten. Die vond het juist helemaal geen makkelijk examen voor de havo. Een aantal vragen waarbij je maar net op allerlei dingen moest komen om de goede richting op te gaan, of onduidelijk gestelde vragen. Hij verwacht overigens niet dat de norm aangepast zal worden omhoog, maar ook niet omlaag. Heeft je zoon dus niet echt iets aan (als dat zo zou uitkomen) maar dat hij het moeilijk vond is dus blijkbaar niet volgens iedereen vreemd.

Stenna

Stenna

30-05-2013 om 18:24

O gelukkig dio

Misschien hadden die leerlingen (op nu.nl) die het makkelijk vonden ofhet hadden over weggeefertjes dan toch niet genoeg nagedacht en mijn zoon wel. Laat ik het daar maar op houden, want dat geeft weer hoop!

Stenna

Stenna

14-06-2013 om 00:12

Geslaagd!

Hij heeft het gehaald! In 1 keer, zonder hers.
En die van jullie?

Gefeliciteerd!

Wat fijn, geen herexamens, gewoon nu al feest!

skik

rutiel

rutiel

14-06-2013 om 13:10 Topicstarter

Jaaaaa!

Hier ook grote vreugde! Maar wat een spanning nog zo op het laatst met die uitgelekte examens en zo. Pffff, ik hoop dat de daders zich realiseren wat ze teweeg gebracht hebben.
n@nny

tonny

tonny

14-06-2013 om 19:49

Gefeliciteerd!

Was inderdaad spannend, met die examendiefstal, vreselijk. En niemand van jullie hoort bij de pechvogels in Den Haag waar enkele examens in de versnipperaar beland zijn?

Paal

Paal

14-06-2013 om 19:57

Alle 2

Eindelijk oudste ook geslaagd. Was de derde keer dat ze mee deed. Jongste voor de eerste keer en ook geslaagd. Hier kan het niet meer stuk. Feest!

cathe

cathe

14-06-2013 om 20:17

Ook

Zoon ook...geslaagd! Ben zoo blij. Nu meteen naar een kamer op zoek

Kaaskopje

Kaaskopje

14-06-2013 om 22:18

Gefeiliciteerd

voor alle kinderen die geslaagd zijn.

Dio

Dio

15-06-2013 om 08:30

Van harte!

Wat heerlijk! Van harte gefeliciteerd voor de geslaagden! Paal, wat bijzonder dat het je oudste nu gelukt is, wat een volhouder is ze.

Monique D*

Monique D*

15-06-2013 om 16:12

Zoon blij..

..want nu kan vriend met hem mee op vakantie! Vriend is geslaagd voor de Havo! Hij zou pas meegaan als hij geslaagd is en was ook in spanning, vooral door het probleem rond de diefstal van de examens. Wij waren allemaal bang dat de examens overgedaan moesten worden. Maar hij is geslaagd en kan mee! Dat wordt feesten voor de jongens!

Geslaagd

Iedereen van harte gefeliciteerd. En voor de niet-geslaagden natuurlijk een hart onder de riem en rustig doorzetten tot het wel gelukt is. Met her of als zittenblijver. Het kan gebeuren.
Zoon is volgend jaar aan de beurt. Ik maak mijn borst al nat.

Geslaagd

Proficiat allemaal met de kids.
Hier gelukkig ook geslaagd. Zenuwslopende dag. Al had hij wel gedacht de exames beter gemaakt te hebben.
Gr Rymcke

Marjolein

Marjolein

17-06-2013 om 22:56

Gefeliciteerd!

En nu? Eindexamenfeesten zeker?
Het is hier in de buurttuien erg gezellig de laatste avonden

cathe

cathe

18-06-2013 om 14:36

Kamerjacht

het valt wel mee met de eindexamenfeesten. Afgelopen weekend 2 feestjes bij anderen, zoon zelf wil thuis niet feesten, vond hij onzin.
We zijn de afgelopen dagen heel druk geweest met kamers zoeken en hoera hoera, hij heeft er al een gevonden dus dat is weer een zorg minder.

ilsepilse

ilsepilse

21-06-2013 om 13:41

Yess

zoon hier ook geslaagd 4VMBO, hij had het vorige week even spaans benauwd ivm de diefstal vd examens maar gelukkig kreeg hij op woensdag toch al de uitslag!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.