Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examenstunt

Wat hadden jullie vroeger als examenstunt? 
(En evt je kinderen). 


Ik herinner me een zuur mensje dat Duitse les gaf, altijd met een samengeknepen mondje, puur chagrijn - nooit iets vriendelijks of bemoedigends tegen leerlingen, zelfs niet als die echt hun best deden om zich de naamvallen eigen te maken. Bij de examenstunt van het jaar voor mij lieten ze leraren een rol spelen. Zo moest er een verkeersagent bromsnor spelen op het plein. Zij kreeg een wit schort om en een schoteltje met wisselgeld om toiletjuffrouw te spelen. Nou nou nou, dat werd niet gewaardeerd want vernederend. Directie erbij betrokken en een heel drama. Terwijl het toch een heel mooie, humoristische en nog best subtiele manier was haar op haar nummer te zetten. En ze het echt verdiend had met dat humeurige gedoe altijd. 

Wat een brave school had ik zeg. 

Wij waren al 's nachts in de school. We hadden via een vader die bij een broodfabriek werkte een paar honderd meter broodzakken gekregen (die zaten op een rol met perforatieranden ertussen). Daarmee hebben we alle trappen in de school geblokkeerd door de zakken van de ene trapleuning naar de andere af te wikkelen. We hadden een auto in de school gezet, zogenaamd als hoofdprijs voor de quiz die we afnamen bij een groep docenten. Toen de overige leerlingen aankwamen op school, zaten wij op het plein te ontbijten, allemaal met een badjas aan. 
We hadden een supergezellige klas en een superleuke school, het werd ons echt gegund en niemand van ons zou iets doen wat schade zou veroorzaken of zo. Na afloop hebben we alles weer keurig opgeruimd. Ik heb er goede herinneringen aan! 

SuzyQFive schreef op 27-03-2023 om 00:36:

Bij ons op school hadden leerlingen vorig jaar trouwens alle kluisjes van de docenten volgegooid met strijkkralen. De docentenkluisjes hebben een postgleuf. Deed je je kluis open en dan kwam er een zooi strijkkralen naar buiten vallen.

die vind ik heel erg grappig. Zou je ook bij een flat met buiten bussen kunnen doen......

Hier hadden we een playbackshow georganiseerd op het plein en de docenten kregen verplicht een nummer toegewezen + kostuums om uit te voeren. En ze deden heel sportief mee. De gymlerares als Tina Turner en leraar engels als "Popie Jopie" etc. het was een leuke voorstelling, weet eigenlijk niet wat er nog meer werd gedaan.

Wij hadden 2 stunts. Onze school was (is) een oud gebouw. Er is 1 grote centrale trap die in de hal uitkomt. De klaslokalen hebben allemaal van die lage schuifkasten langs de muur. 

De ene ploeg bestond uit scholieren die in pyjama en slaapzak in de kasten zijn gekropen. Toen de hele school les had, gingen in elk lokaal op eens een wekker af, vanuit de kasten. Die werden van binnen opengeschoven, er kroop een slaperige eindexamenkandidaat uit de kast, en slenterde met handdoek en tandenborstel naar het kraantje in de klas om tanden te poetsen.

De andere ploeg heeft in no time honderden (of meer?) ballonnen opgeblazen die op de centrale trap en in de hal werden gelegd. 

Al met al had iedereen een leuke ochtend

De politie kwam met sirenes en leraren werden geboeid meegenomen. Dat was de stunt. 

Ysenda schreef op 27-03-2023 om 10:54:

[..]

die vind ik heel erg grappig. Zou je ook bij een flat met buiten bussen kunnen doen......

Ja? Echt heel grappig? En hoe oud ben jij?

Pippeltje schreef op 30-03-2023 om 14:27:

[..]

Ja? Echt heel grappig? En hoe oud ben jij?

Nou, in elk geval jong genoeg om er de grap van in te zien.

Ik heb ook net aan mijn manager voorgesteld een opblaasbaar eenhoornpak te kopen voor de afdeling om daarmee collega's met een baaldag op te vrolijken.

SuzyQFive

SuzyQFive

07-04-2023 om 11:35 Topicstarter

Ysenda schreef op 30-03-2023 om 18:29:

[..]

Nou, in elk geval jong genoeg om er de grap van in te zien.

Ik heb ook net aan mijn manager voorgesteld een opblaasbaar eenhoornpak te kopen voor de afdeling om daarmee collega's met een baaldag op te vrolijken.

 


ik vind dat dino-pak ook heel leuk 🤣

SuzyQFive

SuzyQFive

07-04-2023 om 11:53 Topicstarter

Wij hadden gisteren onze LSD met examenstunt en gala. 
Ik moest de leerlingen wat ondersteunen daarin.

We zouden eerst een strand maken in de school met een zwembad met water, strandstoel, schepje/emmertje, palmboom ed. Alleen toen bleek dat de vloer echt te kwetsbaar is voor zand (hoe bedenk je het in een school 😏) dus toen werd zand een lap kunstgras. Dus dat stond in de hal/kantine. 


De trap werd van leuning tot leuning ingepakt met vershoudfolie en daaronder honderden ballonnen. Alle lokalen waren afgezet met lint en tafels opgestapeld. 

Leerlingen hadden kleine waterpistooltjes. Grote mochten niet. Dus stiekem werd er steeds iemand natgespoten. Alleen wat ze niet wisten was dat de docenten grote waterpistolen hadden. Dus toen 1 collega bij binnenkomst natgespoten werd kwam ie even later naar beneden met een groot waterpistool en toen was het hek van de dam 🤣. Dik watergevecht in de school. Sommige leerlingen gingen toch maar naar action om een grote te halen en vervolgens werd er buiten het gevecht voortgezet.
Hierdoor was de hele school natuurlijk al in rep en roer, dus het plan om de lessen te verstoren met een band en snoepstrooien werd hem niet meer. 

Later zijn twee mannelijke collega’s als drag verkleed en was er nog een quiz met slagroom in het gezicht. Gezamenlijk met een lunch afgesloten. ‘S avonds gala.
Ik ben echt trots op ons schooltje ❤️.

SuzyQFive schreef op 07-04-2023 om 11:53:

Wij hadden gisteren onze LSD met examenstunt en gala.
Ik moest de leerlingen wat ondersteunen daarin.

We zouden eerst een strand maken in de school met een zwembad met water, strandstoel, schepje/emmertje, palmboom ed. Alleen toen bleek dat de vloer echt te kwetsbaar is voor zand (hoe bedenk je het in een school 😏) dus toen werd zand een lap kunstgras. Dus dat stond in de hal/kantine.


De trap werd van leuning tot leuning ingepakt met vershoudfolie en daaronder honderden ballonnen. Alle lokalen waren afgezet met lint en tafels opgestapeld.

Leerlingen hadden kleine waterpistooltjes. Grote mochten niet. Dus stiekem werd er steeds iemand natgespoten. Alleen wat ze niet wisten was dat de docenten grote waterpistolen hadden. Dus toen 1 collega bij binnenkomst natgespoten werd kwam ie even later naar beneden met een groot waterpistool en toen was het hek van de dam 🤣. Dik watergevecht in de school. Sommige leerlingen gingen toch maar naar action om een grote te halen en vervolgens werd er buiten het gevecht voortgezet.
Hierdoor was de hele school natuurlijk al in rep en roer, dus het plan om de lessen te verstoren met een band en snoepstrooien werd hem niet meer.

Later zijn twee mannelijke collega’s als drag verkleed en was er nog een quiz met slagroom in het gezicht. Gezamenlijk met een lunch afgesloten. ‘S avonds gala.
Ik ben echt trots op ons schooltje ❤️.

leuk, en wat leuk dat de docenten dan ook gewoon meedoen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.