Noortje G
09-01-2012 om 08:44
Fiets..
Onze dochter is over 2 weken jarig ( 12 jaar) en heeft geen wensen voor haar verjaardag.
Nu fietst ze op een oud barrel 26 inch, ze is nu toe aan een 28 inch, we hebben haar altijd voor gehouden dat ze het hier mee moet doen tot aan het VO. (dat duurt nog anderhalf jaar, ze heeft een klas over gedaan). Mijn man wil haar dus verrassen met een fiets ( Batavus omafiets) is dit slim?? Ik wil haar juist zelf laten kiezen. Ik zou haar kunnen polsen naar favo kleur. Maar je zit toch ook met grootte van het frame, of is dit standaard vanaf 28 inch.

Silone
09-01-2012 om 09:21
Persoonlijk
Zou ik idd nu die fiets kopen. Als kleur etc erg belangrijk voor haar is, geef haar dan op de verjaardag een tegoedbon voor een fiets en kies hem samen met haar uit. Framehoogte maakt idd wel verschil. Die 28" is volgens mij alleen de wielmaat.
Ik zou er nooit voor kiezen kind op een gloednieuwe fiets naar het vo te sturen trouwens.

Vera*
09-01-2012 om 09:23
Zelf uitkiezen
Ik zou de fiets samen met je dochter uitkiezen, wie weet wil ze wel helemaal geen omafiets .
Een 28 inch fiets heeft meerdere framematen. Als je dochter nog in de groei is kan het best zijn dat ze over twee jaar een groter frame nodig heeft.
Wij kopen hier (indien mogelijk) de fietsen voor de kinderen tweedehands. Zeker een jonge tweedehands ziet er nog hip en prima uit en is het niet zo erg als er een kras bijkomt of als ze dagen op school buiten staan in de regen.

Ster
09-01-2012 om 19:25
Samen een fiets uitzoeken
Dat lijkt me toch het beste.Ik heb zelf 2 pubers die toch een eigen smaak hebben.
Groetjes Ster

wil40
09-01-2012 om 23:57
Wel verrassen
Is natuurlijk super. `s Morgens uit je bedje komen en midden in de woonkamer staat een splinternieuwe glimmende omafiets mèt mand en vrolijke bloemen! Aan het stuur een stel grote ballonnen en fototoestel in de aanslag.
Vooral als ze geen speciale wensen heeft voor haar verjaardag is ze extra verrast, ze rekent niet op een nieuwe fiets.
Je hebt het over een oma fiets, dus dat zal haar wens wel zijn?Kleur een beetje stiekem polsen en gewoon doen!Leuk!

Noortje G
11-01-2012 om 11:18
Kijk wil...
Dat had mijn man dus precies in gedachten...maar als of het zo moet zijn, onze dochter fietst maandagavond naar haar sport met vriendinnen, telefoon... ketting eraf, mijn man haalt haar op, probeert te repareren, maar het ding is totaal kapot!!! Was ook een goedkope omafiets omdat het 26 inch is. ( doen ze maar kort mee) Maar onze dochter had ineens een idee voor haar verjaardag Een nieuwe Fiets!!!!!
Nu gaan we dus maar met haar uitzoeken... ( 10 dagen eerder)

wil40
11-01-2012 om 14:38
Hahahaha
Tja, nou moet je man maar wachten tot je dochter 18 wordt. Past er bij jullie een Fiatje 500 in de woonkamer mèt strik???
Fijne verjaardag over 10 dagen!

kaatje43
15-01-2012 om 00:18
Jeugdtrauma
Ik kan mij nog zo goed herinneren dat ik een fiets wilde voor mijn verjaardag. Het zou mijn eerste "grote-mensen-fiets" worden. Ik kom op mijn verjaardag beneden en wat staat er te glimmen in de gang: een verschrikkelijke lelijke vouwfiets. Ik wilde niet mijn teleurstelling laten blijken om mijn ouders niet voor het hoofd te stoten. Maar ik vond het vreselijk en weet het nog als de dag van gisteren (inmiddels ruim 35 jaar geleden)

Flora B
18-01-2012 om 19:27
En het is geworden...
De Batavus old dutch..... ze krijgt hem vrijdag... ze is helemaal gelukkig!! ( maar durft nu ook nog te vragen of er niet iets van een verrassing is op de datum zelf).grrrrrr......rrrrrr..