Macaron
05-07-2016 om 21:16
film kijken feestje kind
Beste allen, ik weet bijna zeker dat er niet heel lang geleden een draadje over was, maar ik kan het niet vinden.
Zoon nodigt wat vrienden uit omdat hij bijna 13 wordt. We kunnen iets huren via KPN op afstand, denk ik.
Hij dacht aan 'New Kids Nitro' want hij had bij een ander 'New Kids Turbo' gezien, dus ik wilde even het voorfilmpje bekijken. Mijn iets oudere dochter moest al erg lachen. Het was nogal grof. Stiekem moesten man en ik wel even lachen maar eigenlijk vinden we het te maf en te grof. Liever niet dus.
Tegelijkertijd vindt zoon ook Shrek nog heel leuk (maar vaak gezien) en ook beslist "The penquins of Madagascar'.
Voor iedereen erover valt dat hij niet eens die grove 'New kids' zou mogen bekijken: dat mag wel hoor. Ik heb net met hem afgesproken dat als we niet iets leukers kunnen vinden (en dat moet toch mogelijk zijn??), dat het gewoon mag. En zo graag wil hij dat niet, hij wil alleen niet een al te suffe film.
Hij kwam net ook met 'Carnage' (hij zocht wat rond):
maar dat lijkt me zelf best leuk om eens te zien, eigenlijk niks voor 7 jongens van rond de 13.
Kortom: iemand tips?

Elfje65
05-07-2016 om 21:20
Bonbini Holland, Jan Dino Asperaat
Daar hebben wij erg om gelachen. Jongste is 18, maar zaten ook jonge gezinnen in de zaal bij wie hij goed viel.

Leen13
05-07-2016 om 21:45
Independence day
https://www.youtube.com/watch?v=4nYEvvIFLTgDeel 2 is net in de bioscoop maar mogelijk dat deel 1 leuk is om eerst te zien.
Filmklassieker weleens vergeleken met War of the Worlds van het readiohoorspel door H.G. Wells en later verfilmd door Spielberg met oa. Tom Cruise.
Vanaf 12 jaar.

Puck
05-07-2016 om 22:44
Vinden andere ouders ook dat hun kinderen zo'n film mogen zien
Macaron, je geeft aan dat jullie er niet zo'n moeite mee hebben dat jullie zoon zo'n grove en botte film ziet maar denk je dat ouders van de andere genodigden er ook zo over denken? Ik kan me voorstellen dat het niet overal in goede aarde valt als hun kind een film van dat kaliber ergens anders ziet. Ik zou voor een veiligere keuze gaan...

Helena
05-07-2016 om 22:49
Niet Carnage
Goede film, daar niet van, maar meer om met vriendinnen te kijken als een van hen veertig wordt
Het komische zit m in de dialogen en de opbouw, wordt steeds absurdistischer.
Voor die leeftijd denk ik aan Dumb and Dumber of de grappige films met Jim Carrey, al ben ik te lui om op te zoeken hoe je zijn naam precies schrijft.

Vesper Lynd
05-07-2016 om 23:27
New Kids Turbo is 16+ dus dat zou ik niet doen. En Shrek en Madagascar is juist een beetje kinderachtig voor 13-jarigen. Jurassic Park, is dat wat?

Anneque
06-07-2016 om 10:09
X men: Apocalypse
Zoon (13) vond deze film erg goed. Hm, weet eigenlijk niet of hij al op dvd verkrijgbaar is?
Ik zou zelf geen film uitkiezen die een 16+ rating heeft (New kids nitro). Wel evt alleen voor mijn eigen kind, maar niet voor andere, jongere kinderen.

Macaron
07-07-2016 om 11:49
bedankt!
Er zitten goede tips bij, bedankt!
Misschien wordt het wel Bonbini. Ik heb het voorfilmpje al aan mijn zoon laten zien. De andere opties gaan we straks als hij uit school is ook nog checken.
Hartelijk dank iedereen!

Macaron
07-07-2016 om 11:54
trouwens, eens
Trouwens op zich eens met 'geen 16+-film voor 13-jarigen'. Ik heb de indruk dat ik vaak zo alleen sta om mij daaraan te houden. De kinderen kijken me vaak aan: daar heb je de ouderwetse mamma weer. (En dat terwijl ik voor een 'redelijk hoog opgeleide moeder' nogal jong ben trouwens). Ik merk ook dat ongelooflijk veel kinderen dat wel mogen - en dan heb ik het over in de gymnasiumklas in het Gooi).
Zoon had ook die 'New kids'-film gezien bij een vriendje uit zijn klas wiens moeder ik nogal aardig vindt en ik dacht met haar opvoeding - wel iets anders dan de mijne- helemaal niets mis. Maar toch met het feestje toen hij 12 werd "new kids" kijken.
Nou ja. Die hele houding maakte ook dat ik me in mijn eerste bericht alvast ging verdedigen dat ik het liever niet had. Ik denk dat die film het in ieder geval niet wordt!
Nogmaals dank!

Macaron
07-07-2016 om 11:55
oeps, vind
Niet vindt. Sorry. Ben eigenlijk een spellingfreak, maar ik niet meer helemaal waar...

Ali
07-07-2016 om 18:08
Meer tips
Bij mijn zoon (12) valt in de smaak: alles van Marvel, Dumb and dumber, Hugo, Truman show, the Incredibles.

Marjoleine64
07-07-2016 om 22:44
Back to the future
Die hebben we hier aangeschaft voor een feestje op die leeftijd. Geweldig!

dihanne
08-07-2016 om 08:15
Holes
Ik vind de film 'Holes', in het Nederlands 'Gaten', erg leuk voor deze leeftijd.
Titel is niet aansprekend, verhaal wel.
En grote kans dat niemand 'm kent.
Op youtube kun je een nederlands ondertitelde trailer vinden, ook de hele film, maar zonder ondertitels.
fijn feest!
Dihanne

Macaron
10-07-2016 om 17:56
Bedankt!
We hebben uiteindelijk inderdaad Bonbini gekeken. Beetje dommige film naar mijn smaak, maar gewoon lekker lachen voor die jochies en niet te moeilijk zo aan het einde van het schooljaar nu iedereen moe is. Mijn zoon vond het een heerlijke tijd met zijn klasgenoten.
De andere titels ga ik ook onthouden voor andere keren, op een regenachtige zomerdag bijvoorbeeld.
Bedankt iedereen!

Elfje65
13-07-2016 om 21:47
Mooi
Dat ze het naar hun zin hebben gehad. De andere films waren niet veel "slimmer" hoor. Een gewoon leuke film is toch ook goed?

Ruud
21-07-2016 om 20:46
Finding Dory
Een wel erg nieuwe film, maar Finding Dory is ook erg leuk.
Wij hebben sinds kort zo'n kastje via [reclame verwijderd] waar je ook alle nieuwste films kan kijken.
Mocht je geen film kunnen vinden dan is kindertube ook altijd nog een optie, maar voor 13 jaar wellicht wat te oud.
Goed te horen dat het geslaagd was!

Macaron
21-07-2016 om 22:41
leuk Ruud
Dat zal ik wel kijken met mijn kinderen als het minder nieuw is. Dat maakt mij niet zoveel uit.
Ik hoop dat je het niet schreef om reclame te maken, maar goed, prima dat forumbeheer dat verwijderd heeft. Ik ben ook vergeten wat de website was maar dat maakt niet uit want het nieuwste van het nieuwste hoeft voor mij niet.
Verder bedankt, iedereen trouwens!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.