Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Charlie

Charlie

01-06-2020 om 21:06

Floyd, ook hier in huis discussie


Selectief Ad

In je artikel in het AD:

"Het vuurwapen lag in een kastje in de woonkamer van de ambtswoning. Halsema wist daar niets van. "

"Volgens Oey, die documentairemaker en filmproducent is, is het een echte, onklaar gemaakte revolver die in Duitsland is aangeschaft. ,,Ik ken het wapen al twintig jaar. We hebben het in 1999 gefotografeerd voor het logo van onze toenmalige productiemaatschappij.’’ Sindsdien is de revolver eigendom van een goede vriend, die ook in de stad woont. Daar heeft Oey het wapen een paar weken voor de aanhouding van zijn zoon opgepikt voor een filmshoot.

Het vuurwapen lag in een kastje in de woonkamer van de ambtswoning. Halsema wist daar niets van. ,,In een la waar ik ook wel eens de telefoons van de kinderen verstop wanneer ze straf hebben.’’ Blijkbaar een bekende plek voor de puberzoon want hij ging met de revolver op stap."

Pirata

Pirata

03-06-2020 om 10:13

Moe

Ik word een beetje moe van dat tot in den treure verdedigen van een grove fout van de "driehoek" waar van alles bij wordt gesleept. Niks seksisme. Gewoon een burgemeester die er zelf gekleurd op staat. Ze straalt totaal de verkeerde boodschap uit. Absoluut niet neutraal.

Overdrijven is ook een kunst Ad

Zolang je geen strafbare zaken pleegt en je werk doet ga ik je niet afbranden. Van welke politieke partij dan ook. De bal en niet de 'man'.

Pluk

Pluk

03-06-2020 om 10:16

Vrouw

Er zijn heel veel vrouwelijke burgermeesters tegenwoordig. Nergens een issue. Hier ook niet. Als Jesse klaver daar als burgemeester had gestaan was precies hetzelfde gebeurd. Overigens had hij ook flinke kritiek, dus die komt zeker niet alleen van rechts. Ik heb eigenlijk nooit helemaal niemand gehoord die positief reageerde.

Die brief over haar zoon was destijds inderdaad ongepast en onverstandig. Maar vanuit de emotie van een moeder kon ik me daar nog wel iets bij voorstellen.

Met haar actie nu en vooral ook haar reactie probeert ze opnieuw de aandacht van zichzelf af te wenden. Geen verantwoordelijkheid te nemen. En dat is juist wat je als burgmeester wel moet doen.

Ik ben als vrouw dan wel weer blij als ze moet aftreden om haar eigen fouten en niet om die van man en zoon.

Pluk

Pluk

03-06-2020 om 10:17

Nooit

=nog

Deja Vue

En van vrouwen heb je dan nog het meest vileine commentaar te verwachten.

Pirata

Pirata

03-06-2020 om 10:21

Luister AnneJ

Het maakt mij geen bal uit of iemand man of vrouw is. Jou kennelijk wel.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 10:23

AnneJ

"Het vuurwapen lag in een kastje in de woonkamer van de ambtswoning. Halsema wist daar niets van. "

Het gaat erom of ze er van wist toen ze de brief schreef. Zie je het voor je? Er breekt een rel los over een wapen waarvan je (laten we haar geloven) niets wist. Wat doe je dan als moeder/bestuurder? Je roept je man en kind op het matje en eist uitleg.

Dus ze wist op het moment dat ze die brief schreef precies wat voor wapen het was en dus loog ze, weloverwogen. Ze gebruikte de term 'nepwapen' omdat ze 1) wist dat dat een stuk minder ernstig was en 2) omdat ze zou kunnen claimen dat ze het verschil niet wist.

Liegen in een brief aan de gemeenteraad om misdaden van je familie toe te dekken is misschien niet strafbaar maar wel een doodzonde voor een burgemeester.

Ze kronkelde als een slang net als jij kronkelt om haar te verdedigen.

Suggestief Ad

Zo gaat dat dus. En ondertussen gaat het nergens over. Maar je wordt gefileerd.

https://joop.bnnvara.nl/opinies/dagelijks-seksisme-is-geengrapje

"Gelukkig zijn we in Nederland inmiddels echt heel veel stappen verder maar vergist u zich niet, we zijn er nog lang niet. Ingebakken patronen en stereotypes zijn hardnekkig: nog steeds verdienen vrouwen in Nederland gemiddeld bijna 20% minder dan mannen. Nog steeds is nog maar de helft van alle vrouwen in Nederland economisch zelfstandig. Nog steeds zijn vrouwen sterk ondervertegenwoordigd in topfuncties in het bedrijfsleven. Nog steeds is nog geen 20% van de hoogleraren in ons land vrouw. Nog steeds is de burgemeester overwegend man (in 2014 was slechts 22% vrouw). En ja, ook in onze eigen partij merk ik dat vrouwen, op alle niveaus, nog vaak ondervertegenwoordigd zijn."

We zijn er weer.

Nee natuurlijk niet, want Femke Halsema zit echt fout.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 10:29

Nepwapen

Da's een van de voordelen van een vrouw zijn.

"Ik ben maar een vrouw, dus ik heb geen verstand van vuurwapens! Hihi!"

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 10:35

En dan trekken we in Nederland gewoon...

". Ingebakken patronen en stereotypes zijn hardnekkig: nog steeds verdienen vrouwen in Nederland gemiddeld bijna 20% minder dan mannen. Nog steeds is nog maar de helft van alle vrouwen in Nederland economisch zelfstandig."

De seksismekaart of de racismekaart!

20% Valt nog erg mee. Mevr. Hombre verdomt het om meer dan 2.5 dag per week te werken. (ze werkt wel harder dan ik in die tijd moet ik toegeven)

Maar, goed gedaan AnneJ. Zo werkt het inderdaad. Als een vrouw in de knel komt trekt ze het onmiddelijk breed en gaat het over SEKSISME! De nepwapens en vriendjesdemonstraties verdwijnen als sneeuw voor de zon!

(Niet alle vrouwen hoor, maar vrouwen als jij en Femke)

Steun van Burgemeesters

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/halsema-voelt-zich-gesteund-door-collegas/

Gelukkig nog ergens gewoon normaal gedrag.

"“Iedereen had er zijn eigen smaak bij, maar het begrip is heel groot”, zei voorzitter Hubert Bruls, de burgemeester van Nijmegen. Volgens hem had Halsema te maken met het grondrecht op demonstratie en de coronamaatregelen. “Demonstreren met de 1,5 meterafspraak moet ook in coronatijd mogelijk zijn”.

Bruls gaf niet zijn mening of Halsema juist heeft gehandeld of niet. “Als burgemeester leg je verantwoording af aan de gemeenteraad. Het is aan de raad om te oordelen. Ga er maar aan staan als burgemeester. De demonstratie werd een dag van tevoren aangekondigd. De organisatie zei dat er honderden mensen zouden komen, wellicht minder. Het werden er duizenden.”

Ja Ad

Ergens heeft deze discussie, sexisme in de politiek, raakvlak met racisme.

Altijd hetzelfde liedje: 'je trekt de sexisme/racisme kaart'. Ouwe meuk.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 10:40

Recht van demonstratie

Er wordt veel over geluld, maar wat staat er eigenlijk in de grondwet?

" 1. Het recht tot vergadering en betoging wordt erkend, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2. De wet kan regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.'

Het staat er echt. Regels ter bescherming van de gezondheid!

De realiteit

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/live-alle-italiaanse-luchthavens-zijn-weer-open-halsema-beelden-drukte-pijnlijk-om-te-zien~b38eee56/

Nog maar eens onopgesmukt:

"Halsema vervolgt: ‘De driehoek stond op dat moment voor een ingewikkelde keuze, optreden kon leiden tot escalatie, geweld, paniek en verdrukking. Tegelijkertijd betekende niet optreden een risico voor de verspreiding van het coronavirus. De politie drong er bij de organisatie op aan om de demonstratie op de afgesproken tijd te laten eindigen (18.30 uur). De politie schatte in dat uitstroom uit eigen beweging, vlak voor het einde van de vreedzaam verlopen demonstratie, een veiliger oplossing was dan handhavend optreden. Dat advies heb ik overgenomen.’"

Om zich in te dekken en geen draagvlak te verliezen onder mensen die zich wel aan de regels hadden gehouden met grote offers en kosten had ze nog verspreidingsactiviteiten op gang moeten zetten. Bij voorkeur eigenhandig door de microfoon. Volgens de achteraf kapiteins.

Misschien wel beter geweest, achteraf. Zij heeft dat op dat moment met de driehoek en de organisatoren anders beoordeeld. En dat recht had ze.

Pluk

Pluk

03-06-2020 om 11:25

Slachtoffer

Ik vind het zo jammer dat een sterke, slimme vrouw als Halsema door de AnneJ's van deze wereld worden afgeschilderd als slachtoffer. Alleen omdat ze en vrouw is. Als dat geen discriminatie is...

Charlie

Charlie

03-06-2020 om 11:29

Jij: "Dat racisme hier meevalt ben ik wel met hem eens, maar als iemand Trump kan verkiezen boven wie-dan-ook heeft hij toch niet goed opgelet. Trump is gestoord en levensgevaarlijk.".

Ik ben het met je eens.
Maar het gevaarlijke aan Trump blijft toch wel de grote steun aan hem. Dat hij gestoord en levensgevaarlijk is was altijd al duidelijk, toch kreeg hij deze macht.

Best wel pijnlijk, dat contrast met de hetze die nu gevoerd wordt tegen Halsema..

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 11:30

Charlie

"Dat hij gestoord en levensgevaarlijk is was altijd al duidelijk, toch kreeg hij deze macht. "

Hoe komt dat denk je?

Tamar

Tamar

03-06-2020 om 11:51

Halsema

Ik hoor steeds: "op dat moment". Om te beginnn was er een vriendelijke sfeer op de demonstratie. Ja, die had kunnen omslaan. maar die mensen daar hebbenook oma's, zouden ze er echt zo slecht op gereageerd hebben als een deel van de menigte naar elders gedirigeerd werd?

Afgezien daarvan had het niet zo ver moeten komen. Politie en burgemeester hadden moeten zien aankomen dat mensen wel eens een verzetje wilden na die quarantaine, zo moeilijk is dat niet.

Maar ze hoeft van mij niet af te treden, als ze maar eens iets doet aan de criminelen met die Palestijnse vlaggen op de Dam. Ze staan er elke week, met foto's van Syrië die zogenaamd over Palestijnen gaan, en gaan meppen als je er wat van zegt. En het joodse restaurant mag ook eindelijk wel een keer beschermd worden. Dat vind ik kwalijker dan één verkeerde inschatting.

Charlie

Charlie

03-06-2020 om 11:57

Dat voert wel heel ver nu en hier.

Charlie

Charlie

03-06-2020 om 11:58

Tamar

Een verzetje. Toe maar.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 12:02

Floyd

Die Floyd was overigens een hip-hopper (Big Floyd). Dat is een zeer gevaarlijk beroep, die worden vaak niet oud. Drugs, schietpartijen onderling, auto-ongelukken en soms inderdaad door de politie.

Hij zat in dit collectief:
https://en.wikipedia.org/wiki/Screwed_Up_Click

Kijk eens bij de 10 ex-leden. Alle 10 dood. Relatief jonge mensen. Gevaarlijke cultuur die hip-hop.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_murdered_hip_hop_musicians

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 12:07

Charlie

"Dat voert wel heel ver nu en hier."

Zeker, maar het is wel van belang. Mijn theorie is dat het juist 'links/midden' is dat verantwoordelijk is voor de populariteit van Trump. Als ze daar niet van leren zal de vervreemding van een groot deel van de Amerikanen voortduren.

Het gebruik van de term 'deplorables' door Hillary is daarvan een heel duidelijk voorbeeld. Zolang de Amerikaanse intellectuele elite zich zo verhoudt tot een groot deel van de bevolking kun je gekke dingen verwachten.

Tamar

Tamar

03-06-2020 om 12:11

Charlie

Wil je beweren dat dat geen rol heeft gespeeld? It was the only show in town. Normaal zijn er tig demonstraties en andere activiteiten.

Charlie

Charlie

03-06-2020 om 12:24

Mijn zoon is het vast (deels)met je eens

Ik minder, maar heb helaas niet alle tijd nu, en ben niet van de oneliners.

Den Haag

In kader van goed nieuws in Den Haag was gisteravond een demonstratie die goed bezocht was en die heel goed georganiseerd was. Het goede was ook dat er echt heel veel jongeren waren. Vervelend waarschijnlijk voor de mensen die denken dat het allemaal wel meevalt en er niks hoeft te veranderen

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 12:30

Alkes

"Vervelend waarschijnlijk voor de mensen die denken dat het allemaal wel meevalt en er niks hoeft te veranderen"

Wereldverbeteraars op zoek naar een probleem zijn er altijd genoeg te vinden. Dat verbaast letterlijk niemand.

Pluk

Pluk

03-06-2020 om 12:31

Alkes

Ik denk dat er weinig mensen staan die niet achter de boodschap van deze demonstraties staan.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 12:36

Pluk

"Ik denk dat er weinig mensen staan [zijn?] die niet achter de boodschap van deze demonstraties staan."

Dat weet ik zo net nog niet. Want wat is die boodschap eigenlijk?

Dat het een slechte zaak is dat in Amerika regelmatig mensen (en disproportioneel vaak zwarte mensen) worden gedood bij politieoptredens en dat de betrokken agenten meestal vrijuit gaan daar wil ik best tegen protesteren.

Maar ik lees dat het met name ook over de Nederlandse maatschappij zou gaan dat die ook heel racistisch zou zijn, en zelfs institutioneel racistisch.

Daar ben ik het namelijk niet mee eens.

Kortom Ad

Nog een hoop evangelisatie te doen. Vooral in eigen boezem.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.