Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Gender

mijn dochter van 14 wil niet zwemmen omdat ze een jongen wil zijn. Ze zien dan haar borsten en dat wil ie niet. 


Klinkt alsof je zoon daar goed over nagedacht heeft. Fijn als zijn ouders dat respecteren en in praktische zin meedenken (bijvoorbeeld geen zomervakantie boeken waar de nadruk ligt op zwemmen/strand/watersport).

Er loopt een draadje over regenboogkinderen elders op het forum. Daar tref je ouders die ervaring hebben en waar je mee van gedachten kunt wisselen. Die hebben vast praktische tips voor je zoon.

Ouders van LGBTQI 🏳️‍⚧️ 🌈 kinderen verzamelen | Ouders.nl

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

25-04-2022 om 12:19

Wat wil je met dit topic ?

Wat fijn dat je zoon dit zo open met je bespreekt. Dat mag je koesteren. 

Wellicht voelt je zoon zich prettiger met een binder en zwemshirt 

Oh dat snap ik dan wel… Borsten zitten dan onwijs in de weg. Bij het zwemmen sta je best in de picture en in sommige zwembaden mag je niet met een shirt zwemmen… 

Het subjectieve gevoel (de genderidentiteit) boven de feitelijke werkelijkheid (het geslacht).

Wat is je vraag? 

ik wil ook niet zwemmen want dan word ik nat.  Moet er verplicht gezwommen worden nog voor iets op je 14e?

absor schreef op 25-04-2022 om 20:28:

ik wil ook niet zwemmen want dan word ik nat. Moet er verplicht gezwommen worden nog voor iets op je 14e?

Schoolkamp, en sommige scholen hebben een paar zwemlessen .

Decembermamma schreef op 25-04-2022 om 20:34:

[..]

Schoolkamp, en sommige scholen hebben een paar zwemlessen .

Zwemlessen op je 14e? 


schoolkamp was enkel in de brugklas mast er werd niet gezwommen 

absor schreef op 25-04-2022 om 20:40:

[..]

Zwemlessen op je 14e?


schoolkamp was enkel in de brugklas mast er werd niet gezwommen

Natte gymles wordt dat ook wel genoemd.

Jouw school is niet maatgevend er zijn scholen dit soort activiteiten vaker doen.

Plantenbak schreef op 25-04-2022 om 17:59:

Wat is je vraag?

Nou het was niet direct een vraag maar een opmerking. Of mag dat niet?

sandy15

sandy15

25-04-2022 om 23:08 Topicstarter

bedankt voor reactie en was ook niet echt een vraag ik moet er nog helemaal in komen dat ik nu nog een zoon erbij heb en geen dochter meer en zeker straks met de zomervakantie het warm is hij dus niet gaat zwemmen maar misschien dus wel met binder en shirt aan. En zit voor het eerst op een forum

sandy15 kom anders hier buurten, veel mensen met dezelfde situatie als jij en je zoon.
https://www.viafora.nl/forum/algemeen-ouderschap/ouders-van-lgbtqi-kinderen-verzamelen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.