Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Puber zonder jas mama

Puber zonder jas mama

27-01-2012 om 21:54

Grrr jas gestolen van puber

Vandaag is de jas van mijn puber gestolen op school.
Jas hing aan de kapstok, kind in lokaal. Deur van lokaal was de hele tijd open en toen mijn puber naar huis wilde gaan: weg jas.

Ik baal ervan als een stekker, moet nu op stel en sprong een nieuwe jas gaan kopen. Beetje koud zonder...

Overal gezocht in school maar noppes.

Blehhh.... wat een naar rotgeintje.

Inmiddels aangifte gedaan bij de politie en het laatste woord is hier natuurlijk op school ook niet over gezegd. Maar ja, weg jas.

Gelukkig is het nog opruiming, zou leuk zijn als ik nog voor een prikkie slaag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tjah

leuk is het niet,maar hier moet alles op school in de kluis ,anders wordt het gestolen,dat is de maatschappij tegenwoordig ,helaas.
Ik vermoed dat school hier niets mee doet,leerling is zelf verantwoordelijk voor eigen spullen.

Nahhhh

Je JAS zelfs in een kluis doen?!?! Jemig de pemig. Wat akelig en wat een rotstreek. Herinner me wel dat jaar of 20 terug een havo vriendinnetje van mijn zus zomaar een 'leuke jas' van de kapstok meejatte. Dus het gebeurt al heel lang.

Maar vind het echt erg en weinig te maken met 'eigen verantwoordelijkheid'. Hoop dat je een mooie jas vindt voor weinig!

app-sent

ilsepilse

ilsepilse

27-01-2012 om 22:52

Ook altijd in kluis

alles moet id kluis,

doet me denken dat ik een keer op de sportschool mijn oude nikes id kleedkamer had laten staan, ook foetsie, wel later teruggebracht door iemand die de verkeerde had meegenomen.

Hier ook

Zelfde verhaal hier.
Eind november was het geloof ik, dochterlief uit groep 7 kwam met een ander jas terug (was de enige jas die er nog hing) die wel op haar eigen jas leek. Maar goed wij dachten dus dat een ander kind uit de klas per ongeluk de verkeerde jas had meegenomen, kan gebeuren toch?
We hebben overal gezocht en gekeken op school zonder resultaat.
Wel een nieuwe jas gekocht.
En die andere jas hangt nog steeds op school..

Jas in kluis?

Ik weet niet hoe groot jullie kluisjes zijn, maar de meeste kluisjes zijn toch maar ongeveer 50 x 50 cm, daar past toch nauwelijks een winterjas in? Zeker niet als kinderen die kluis gebruiken om tas en boeken in te bewaren en ze alleen de boeken van het vak eruit halen dat ze dat uur hebben.

Reuze vervelend pubezonderjasmama, dat de jas weg is. Hopelijk is het een misverstand en komt hij nog terug.

skik

Vertigo

ik spreek uit ervaring.helaas werkt het hier zo,alles wat niet in de kluis gaat wordt gestolen.( grote scholengemeenschap in middelgrote stad)dus ik prent mijn kinderen in: het is jouw verantwoording,dingen die je laat rondslingeren op school raak je kwijt.De kluisjes zijn niet groot,dus het wordt proppen.

Fiets?

het is eigenlijk net zo simpel als met je fiets,die zet je toch ook op slot?

Puber zonder jas mama

Puber zonder jas mama

29-01-2012 om 13:30

Reactie

dank voor jullie reacties!

Ik vind overigens wel een fiets niet op slot wel wat anders dan een jas aan de kapstok direct om de hoek bij het lokaal waarvan de deur ook nog eens open staat. Als je je jas niet eens normaal aan de kapstok kunt hangen....

Gelukkig zijn we gisteren geslaagd voor een nieuwe jas maar leuk was het allemaal niet. Hopelijk krijgt het verhaal nog een vervolg maandag en als naar boven komt dat het klasgenoten zijn dan presenteer ik nog even de rekening van de nieuwe jas op school.

In ieder geval niet leuk zoiets, en de nieuwe jas gaat inderdaad standaard in de kluis voortaan.

Overigens zijn er genoeg andere momenten te bedenken waar spullen 'kwijt' kunnen raken, waar je nu eenmaal geen gebruik kunt maken van een kluisje. Wat dacht je van gym? Dan zijn spullen ook onbeheerd in de kleedkamer.

We hebben er in ieder geval een vervelende bijsmaak van gekregen. Ik kijk zo ook nog even op Marktplaats

Het is een vrij opvallende jas dus als het een inside job is dan kan de dader er op school niet veel mee.

Anne Carin

Anne Carin

29-01-2012 om 13:54

Jas weg

Ook bij zoon hier moet alles in de kluis. Als z'n jas nat is hangt hij hem wel eens aan de kapstok maar anders niet. 't Is eigenlijk te gek voor woorden dat het nodig is! Maar misschien doen veel scholen het ook wel uit voorzorg ?

Gym

hier gaan ook met gym alle kostbare dingen (mobiel ect) in een gezamelijke kluis in de gymzaal,de leraar maakt die kluis open en sluit hem weer voor en na de gymles.
ook het kleedlokaal gaat op slot,zodra een leerling iets kwijt is worden alle tassen van alle leerlingen doorzocht .pas als iedereen zijn spullen weer heeft gaat de kleedkamer van slot af.
ik ben het met je eens,het is niet leuk,maar helaas wel realiteit.

Mee de klas in?

Op de school van onze kinderen ( Schotland)waren wel kluisjes maar jassen gingen gewoon mee de klas in en hingen over de rugleuning van de stoel.

Puber zonder jas mama

Puber zonder jas mama

29-01-2012 om 18:01

Nee, mag niet

Nee, helaas, dat mag niet.
Je hebt geen andere keus dan je jas op de gang te hangen. Slechts een handjevol kids hebben een kluisje omdat er maar een paar kluisjes zijn. Nu heeft mijn puber wel een kluisje maar die zit vol met schoolspullen.

In dat opzicht vraag ik me af of school zich wel zo makkelijk van hun aansprakelijkheid kan afhouden in zo'n geval.

Morgenochtend bel ik gelijk school, om ook de concierge nog even wakker te schudden (was er vrijdagmiddag niet bij betrokken) en om te vragen of er cameratoezicht is.
Indien dat laatste het geval is: make my day....

Ik verwacht er verder niet veel van, maar het laatste woord is er niet over gezegd. Waardeloos dat dit is gebeurd.

Puber zjm

Dan heb je zeker een punt !( Maar waarom mag dat niet ?) Kluisjes zijn zeker niet bedoeld voor een jas, daar zijn ze simpelweg te klein voor. Dus denk ik dat school wel verantwoordelijk is, een jas kun je nu eenmaal niet op slot doen ;o)

Puck

Puck

30-01-2012 om 10:08

Mag hier ook niet

Op school van oudste moet ook alles in je kluis, incl. jas. En in een kluisje van 50x50 kan je toch prima een jas kwijt lijkt mij. in de klas meenemen mag hier ook niet: te rommelig, wordt vergeten aan het eind van de les, etc. zijn redenen die ik zo kan bedenken.
En rja, als je een kluisje hebt dan is het natuurlijk wel triest dat je jas gestolen wordt, maar ik vind het toch meer een gevalletje eigen schuld, je had niet voor niets een kluisje. Bij school de rekening presenteren en er zo'n zaak van maken vind ik buiten proporties.

Rosase

Rosase

30-01-2012 om 10:46

Wat nou eigen schuld?

Dat vind ik een beetje erg makkelijk. Als er bijna geen kluisjes zijn, jassen niet mee de de klas in mogen en er gestolen wordt, vind ik dat school daar iets mee moet.

Gebeurd is gebeurd, maar mij lijkt dat er hier toch iets zou moeten veranderen. Daar zou ik mijn energie insteken.

Puck

Puck

30-01-2012 om 13:17

Rosase

De argumentatie die jij aangeeft gaat in dit geval niet op. Puberzoon zonder jas had wel degelijk een kluisje. dus een beetje minder agressief mag wel hoor.

Hier alles in de kluis

Ik heb het nog even nagevraagd.
Hier heeft iedereen een kluis van 50 cm bij 1 meter, alles past erin. Er zit een stang in waar ze de jas over kunnen hangen.
Dus inderdaad ook een winterjas. Er zijn geen kapstokken.
Nadeel is dat het nogal vochtig wordt als de jas nat is. Maar gelukkig regent het niet zo vaak volgens mij dochter, de eeuwige optimist!

Rosase

Rosase

30-01-2012 om 16:24

Puck

Ach, tja. Lijkt me toch dat school iets heeft om over na te denken.

MariaV

MariaV

30-01-2012 om 17:32

Wat we hier doen

Met een zwarte markeerstift met grote letters de naam van de eigenaar en telefoonnummer op de voering van de jas schrijven. Maakt doorverkopen moeilijk, en zelf dragen is ook niet echt een plezier zo. Verder helpt het ook nog als een jas gewoon kwijt is.
Wel balen, zeg!
Maria

Miss Elly

Miss Elly

01-02-2012 om 13:25

Is gestolen jas op school normaal?

Het verbaasd me wel hoe iedereen het kennelijk logisch vindt dat wanneer je je jas op school niet in een kluisje doet, gestolen wordt. Wie steelt die jassen dan en wat doet ie ermee. Vinden we dat met elkaar normaal? Loopt de dief dan de volgende dag met de jas van een ander rond? Of worden ze ergens verkocht? Lijkt mij in ieder geval niet normaal.

Miss elly

Nee,ik vind dat niet normaal,niemand vind dat normaal denk ik.Helaas is dat wel de realiteit,als je jas niet in de kluis ligt kun je er op wachten dat hij gestolen wordt.

Nou (over normaal)

Geen idee of het iets regionaals is, of afhankelijk van de school, maar bij mijn oudste (3VO inmiddels) op school hangt niemand zijn jas in een kluis (die zijn daar volgens mij ook amper groot genoeg voor) en er wordt bij mijn weten nooit iets gestolen. Hij noch zijn vrienden zijn ooit iets kwijtgeraakt tenminste. Lijkt me trouwens ook niet lekker zo'n jas opgepropt in een kluisje, zeker niet bij nattig weer.

Ingrid

Puck

Puck

02-02-2012 om 12:58

Nee natuurlijk niet miss elly

Nee natuurlijk is dat niet normaal dat jassen gestolen worden. Maar het gebeurt en dan kun je dat maar beter voorkomen. Net als dat het niet normaal is dat je portemonnee gerold wordt, maar ook daar beperk je de risico's door hem niet achteloos in je kontzak te stoppen.
En tja Rosase: ik weet niet of school iets heeft om over na te denken: ze bieden kluisjes aan en als een leerling dan toch zijn spullen eruit laat dan lijkt me dat school daar niets aan kan doen.

Puber zonder jas mama

Puber zonder jas mama

02-02-2012 om 20:02

Puck:

Die gedachte is een interessante; school bied kluisjes aan maar er zijn er lang niet genoeg. Er wordt aan het begin van het jaar geloot.

Niet iedereen heeft dus een kluisje. In dat opzicht vind ik het discutabel dat school bij voorbaat aangeeft niet aansprakelijk te zijn voor vermissing/diefstal. Niet iedereen is dus in de gelegenheid het risico van diefstal te elimineren.

Mijn puber heeft een kluisje, maar niet als insteek voor haar jas maar voor waardevolle laptop. Die (nieuwe) jas gaat daar natuurlijk wel in nu.

We zijn even genezen, het is gebeurd en we kunnen er niets mee. Behalve dan te handelen alsof het morgen weer kan gebeuren: alles in het kluisje.

Puck

Puck

03-02-2012 om 10:24

Puber met inmiddels een nieuwe jas mama

Dat is inderdaad een rare situatie en ik ben dan met je eens dat school er alles aan moet doen om diefstal e.d. te voorkomen. Hier heeft gewoon iedereen een kluisje, die huur je voor een tientje per jaar. En er zijn er genoeg voor alle leerlingen.

Pluk53

Pluk53

10-02-2012 om 12:42

Staaldraad + slot

Bij de action verkopen ze "staaldraad-met-oogjes + slotje" voor bijna niks. Kun je door de mouw halen, en aan de kapstok bevestigen. Is niet bestand tegen ijzerzaag of zware-draadknipper, maar je neemt de jas niet zomaar mee.

Fiorucci

Fiorucci

10-02-2012 om 18:40

Pluk

Weer een sleuteltje om kwijt te raken..)

amk

amk

10-02-2012 om 20:21

Fio

niet als je een cijferslot hebt.

Fiorucci

Fiorucci

11-02-2012 om 12:00

Amk

Dat is weer een code die je kunt vergeten..)

Puber zonder jas mama

Puber zonder jas mama

12-02-2012 om 23:05

Beter nog:

Gewoon zonder jas naar school gaan. Kan er ook niets gestolen worden, kwijt raken enz.

Beetje een Cold Turkey (cold indeed) oplossing, maar wel effectief.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.