Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Grrrr... pubers!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hahaha bobbit

herkenbaar en idd loslaten zoooo moeilijk !!
Hier boekverslag wat over 2 dagen in geleverd moet worden 100x helpen herrineren en nog steeds niet begonnen met lezen zucht!

nu dus als een speer lezen en internet afspeuren naar samenvattingen en hopen dat het een voldoende wordt.

bobbit

bobbit

13-02-2009 om 11:10

Yes cameron. ik ken die theorie

en dan te bedenken dat de middelbare school van mijn zoon juist zelfsturing centraal stelt. Hij mag met zijn groepje zelf een planning maken, welk vak ze wanneer gaan doen en of ze daarbij wel /geen hulp nodig hebben.Ze kunnen daar enorm wijs over praten ( volgens zijn mentor kan hij goed reflecteren).....maar ja, de uitvoering, he. Tsja, we wilden wel gaan werken, maar .....het lukte niet zo, en dan komen de ""smoezen"' Ik weet dat het wel goed komt,hoop dat de school dat ook ziet en verder leer ik loslaten en er vooral de humor van inzien .Hij is gelukkig ook een relaxte puber, dus echte puber problemen heb ik (nog?) niet.

bobbit

bobbit

13-02-2009 om 14:55

We gaan nog even door

dat artikel heeft mijn zoon ook uit de krant gehaald. Gebruikt-ie geloof op school als de gesprekken met de mentor hem iets te heet onder de voeten worden.

Lhena

Lhena

13-02-2009 om 19:59 Topicstarter

Vermoeiend

'Mam, volgend jaar doe ik deze studierichting niet meer hoor!'
'Hoe? Waarom niet?'
'Interesseert me gewoon niets!'
'Wat wil je dan?'
'Kunst of mode!'
'Ach meid, probeer nu gewoon deze richting af te maken, kunst of mode kun je later nog altijd!'
'Ja, word maar weer boos, met je gepreek altijd! Ik moet toch niks doen wat mij niet interesseert!'
....

Ik 'preek' dus altijd, ook al wil ik gewoon mijn zegje doen. Mode en kunst lijkt me gewoon stoer klinken...
Vind dit allemaal vreselijk vermoeiend.

Vandaag

van de oudste puberzoon een berichtje in mijn hyves postvak (hij is uit logeren)Mam fijne valantijn kus van mij met smileys en hartjes mmm ik smolt zo lief dat hij daar aan denkt.

reina

reina

14-02-2009 om 14:29

Branca

Wat lief! Puberzoons kunnen zo schattig zijn!! ( Al willen ze dat woord zelf helemaal niet horen )

Monique D*

Monique D*

15-02-2009 om 13:28

Zoon (14) weet niet dat zijn kop op zijn romp zit..

Zo vergeetachtig èn nonchalant is hij.
Hij is zijn aardrijkskundeboek al een tijdje kwijt. Hij moet zich melden bij een mevrouw die hierover gaat. Zij kan dan nagaan of dat boek gevonden is (verloren boeken gaan dan bij haar). Zo niet, dan kan zij een nieuw boek bestellen. Mijn zoon weet dat hij zelf voor de rekening van dat verloren boek zal opdraaien. Alleen moet hij wel even langs gaan bij die vrouw, maar dat vergeet hij dan weer... ik moet dan even contact opnemen met de mentor dat hij hem even eraan gaat herinneren.
Ook zijn Franse boek is ineens kwijt.. tjongejonge, hoe doet hij dat toch? Die boekenmevrouw, die ik ook even gesproken heb verbaast zich ook over dat die kinderen zo slordig zijn met de boeken..
en dan kwam mijn zoon gisteren er nog achter dat hij zijn tas met agenda en boeken afgelopen vrijdag vergeten was bij zijn vriend. Ik moet er dan nog achteraan dat hij dat nog moet ophalen.. gezien zijn huiswerk die hij nog moet doen.
Pubers... ze zijn net kleine kinderen, ik moet werkelijk aan ALLES denken!

bobbit

bobbit

16-02-2009 om 15:24

Net zo vergeetachtig als zijn moeder

Ik moet eerlijk toegeven: ook ik kan geen boodschappen meer doen zonder briefje, maar dan koop ik wel een winkelwagen vol.
Maar dan zoon met vriend(dubbel geheugen): we gaan een video huren, mogen we chips bij de supermarkt erbij kopen. Ja van je eigen geld en als je er toch bent, neem je dan strepsils en mosterd mee.Ik verreken het wel bij terugkomst,laat zoon het voorschieten, want anders weet ik wel wat er mij mijn geld gebeurd.Bij het weggaan nogmaals herinnert aan de strepsils en mosterd. Na een uur komen ze terug met 4 artikelen.....video, chips, cola en popcorn.
Bij de voordeur herinnert zoon zich de strepsils, dus die keerde weer om. Vriend herinner ik aan de mosterd, dus die is nu mijn zoon weer achterna. Gelukkig hebben zij alle tijd.

Luisteren

we hadden de afgelopen dagen een logé en de heren 14,14,5 en 12 sliepen dus al 2 dagen laat.
Afgesproken dat ze woensdagavond om 11 in bed zouden gaan en proberen te slapen of zachtjes kletsen.Dus toen ik naar bed ging lagen de heren netjes is bed en lichten waren uit.Maar toen mijn man naar bed ging (23.45)waren ze mooi met zijn drieën aan het laptoppen in de slaapkamer.Ze hadden niet gezien dat man ze betrapt had manlief wist ook niet echt wat ik nou afgesproken had.Volgende ochtend moest ik de heren om 10 uur roepen er zouden wat vrienden komen om 11 uur en ze moesten nog douchen en al dat gedoe.Om 5 voor elf ben ik naar de heren gegaan en gezegd "Goh kregen jullie om 11 uur geen bezoek??"" Nou totale paniek "mam je zou ons toch roepen!!!"
ik met een grote glimlach "Ja sorry heren als jullie je niet aan de afspraak houden en niet naar mij luisteren hoef ik toch ook niet naar jullie te luisteren?"
""HuH?" mijn kleine puber met een groot vraagteken boven zijn hoofd."Wat bedoel je"
Dus ik leg uit dat pap ze betrapt had met laptoppen terwijl ze zouden gaan slapen.Oke de boodschap was duidelijk.Vrienden waren er al dus de heren in pyama en balen natuurlijk ontbijten en bij de vrienden in de kamer hahaha.
Toen ik 'smiddags thuis kwam lag er een briefje :
sorry mam,we snappen je punt.Is het zo weer goed?
kusje van ons.
De vuilniszak was leeg gemaakt en de katten gevoerd en de rommel opgeruimd en zelfs gestofzuigd.

lekkere mannen zijn het toch ik had ook 'savonds wel boos er heen kunnen gaan maar dat had vast niet zoveel indruk gemaakt als deze manier tenminste bij mijn kids

Merla

Merla

20-02-2009 om 10:54

Branca!

Respect!
Ik kan dat dus niet he... maar zal het ook eens (weer!) proberen Offe... zullen we een paar weekjes ruilen ))

Merla

Ik ben bang dat jij knettergek wordt van mijn monsters hahaha

Merla

Merla

20-02-2009 om 21:04

Dát zal nog wel meevallen branca!

Of dacht je dat ik niets gewend ben? Ha! Ik denk eerder dat het andersom is ))))

Hahah merla

we moeten toch maar eens kennis maken met elkaars kinderen en dan eens vergelijken hahaha.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.