Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
gerdien

gerdien

20-08-2012 om 16:47

Haar doneren...

Dochterlief is helemaal in de ban van 8e groepers huilen niet. Heeft de film al meerdere keren gezien en heeft nu bedacht dat ze zelf ook haar haar wil doneren...(zoals "Akkie" uit de film ook gedaan heeft.)

Nu wil ze dit komende week doen, volgende week begint ze op de middelbare school in de brugklas.

Ik dacht zelf dat het misschien handiger was om het te doen als ze al op school zit maar zelf denkt ze dat ze beter gelijk met een heel kort koppie op school kan komen. Ze hebben natuurlijk voor de vakantie al een kennismaking gehad dus haar nieuwe klas heeft haar al wel met heel lang haar gezien.

Wat zouden jullie "slimmer" vinden?

hoewel ik het jammer vind dat ze haar mooie lange haar gaat afknippen vind ik de reden waarom ze het wil heel erg goed dus ga ik het ook niet verbieden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Voor school

Zelf zou ik ook m'n haar laten knippen vóór ik naar een nieuwe school zou gaan.
Meteen een leuke nieuwe start.

Fiorucci

Fiorucci

20-08-2012 om 18:13

Ze wil het voor ze naar school gaat,prima, ik zie het probleem niet helemaal?

yentle

yentle

20-08-2012 om 23:21

Mijn dochter ook gedaan

Mijn dochter zat vorig jaar in de brugklas en heeft toen in de kerstvakantie haar haar (39 cm!!) gedoneerd. Ze had op school niets verteld dus was een grote verrassing (veel leuke reacties gehad). In Alkmaar zit een zaak die het dan gratis knipt en zorgt dat het stichting haarwensen komt; als je op www.stichtinghaarwensen.nl klikt dan staan daar mee kapsalons die meedoen. Krijgen ze ook later nog een 'persoonlijke' bedankkaart met uitleg wat er met het haar is gedaan.
Ik was in ieder geval heeeel trots op haar! (haar koppie werd wel gelijk een stuk 'ouder', maar dat vond ze zelf niet erg, want ze werd vaak te jong geschat hahaha!
Succes en een dikke duim voor je meelevende en dappere dochter!

gerdien

gerdien

21-08-2012 om 09:21

Yentl

Wat leuk om te horen Yentle!
Ik ben ook aan het surfen geweest en heb de site gevonden.
Ook een kapper in de buurt gevonden die het gratis wil knippen als je het doneert.
Straks maar eens even bellen.
Misschien moest ik er zelf nog wel even aan wennen... vandaar mijn twijfel over wat nu het geschiktste moment is.

yentle

yentle

21-08-2012 om 15:43

Snap ik

Ik moest ook echt even slikken toen haar prachtige haar eraf ging, maar was zo trots op haar rotsvaste overtuiging om het te doen dat er eigenlijk alleen maar bewondering voor mijn kind overbleef!
Ze heeft er ook echt geen seconde spijt van gehad; grappig detail is dat ze nu dus nog steeds als een van de weinige met een hele leuk kort kapsel rondloopt, met als extra beloning: dit jaar geen gedoe had met gortdroog haar en klitten van het vele zwemmen in de vakantie! (soort bobline in laagjes en van achter korter)
Groetjes, Yentle

Tango

Tango

21-08-2012 om 20:25

Laat haar zelf beslissen

Over wanneer ze het wil doen. Volgens mij heeft ze er goed over nagedacht. En geweldig dat ze het wil doen!

Tango (volkomen ot)

Wat een mooie toepasselijke en poëtische titel; "laat haar zelf beslissen"!

trots

trots

26-08-2012 om 18:10

Erna

Mijn dochter heeft er al een week brugklas opzitten. Ze gaat de 2e week in met haar tot net boven de schouder. Ze wilde een heel nieuw kapsel en de kapper vertelde haar dat ze haar haren kon doneren. Werd het wel wat korter dan ze eerst van plan was. Ze is blij met haar nieuwe kapsel, wij zijn allemaal trots op haar.
Morgen dus de reacties van haar klas. Ben benieuwd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.