Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Relithe

Relithe

28-04-2012 om 11:00

Help!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

30-04-2012 om 13:57

Drugs enzo

Iets in je glas doen is alleen interessant als je alleen bent óf tot de vaste klantenkring zou kunnen gaan behoren. Dealers (of pushers, zoals deze in-glas-doeners genoemd worden) hebben er niks aan om hun drugs in het glas te mikken van een toevallige passant. Drugs weg, passant ook weer weg. Iets in je glas doen met als doel je verslaafd te maken, is alleen zinvol als je een regelmatige bezoeker van die tent bent.
Iets in je glas doen om misbruik van je te maken (GH gebeurt in de regel alleen als je makkelijk te isoleren (en dus mee te nemen) bent. Ook dat komt helaas het meest voor bij semi-bekenden, mensen die in dezelfde gelegenheden uitgaan als jij.
Zomaar bij een wildvreemde iets in het glas doen is ook voor de dader een behoorlijk (zakelijk) risico.

Tirza

Tinus_p

Tinus_p

30-04-2012 om 14:19

Eira

Al nieuws?

Relithe

Relithe

30-04-2012 om 16:46

Tinus

Ja, meneer zit veilig en wel in de auto
Heeft toegegeven dat hij in A'dam was dit weekend en heeft spijt dat hij ons heeft voorgelogen maar heeft een erg leuk weekend gehad.
Vandaag krijgt hij een lesje eerlijkheid van ons, want met eerlijkheid komt ie het verst. Vriend bleek ook niet In de Bijlmer te wonen maar er naast, dus dat viel ook al weer mee, nou ja, zelfstandig is ie wel!

Toegegeven?

??Hij heeft toegegeven dat hij in Amsterdam was?? Hè? Dat wist je toch allang, dat was toch de planning?
Ik begreep uit een andere post van je dat hij autistisch is? Misschien toch duidelijkere afspraken maken over bellen of anderszins contact houden?

Tirza G.

Tirza G.

30-04-2012 om 17:48

Enne

Eerlijkheid? Onder een valse naam een twitteraccount openen om hem te volgen, is dát eerlijk?

Tirza

Tirza g.

Als het om de veiligheid van mijn zoon zou gaan dan maak ik zijn post open, open nep twitter accounts en lees zijn sms`jes. Ik heb maling aan privacy als het in het belang van mijn kind is.
Als hij begint met een leugen, in dit geval een 15 jarige die liegt waar hij overnacht,kan hij op zijn klompen aanvoelen dat ik doodongerust zou zijn,dan vind ik dat geoorloofd.

In de auto?

Hij was toch met de trein? Of hebben jullie hem toch opgehaald?
Nogmaals, ik zou echt woedend wezen. Ik ben helemaal niet streng, mijn 15 jarige dochter mag best veel. Maar logeren bij wildvreemde internetkennis zou me razend maken, of het nu in Lujtjebroek of Amsterdam zou zijn. En dan helemaal als erover gelogen wordt.

De consequentie?

Als ik er achter kom dat mijn dochter van plan is om ergens anders te logeren dan afgesproken, zou ze linea recta naar huis moeten komen! Is ze helemaal belazerd? Wij voeden met eerlijkheid op, en als je dat beschaamt is het klaar. Natuurlijk snap ik dat er af en toe een moment van "kont tegen de krib" is, maar tot nu toe kunnen we daar (gelukkig) open over praten. Dochter (15) geeft zelf aan: I don't want to put myself in that situation.
Wat voor consequentie heeft deze actie van je zoon Eira?

Olief

Eerlijkheid is soms wat lastig bij pubers. Want ze moeten hun geheimen kunnen hebben viind ik. Dus soms gaan de dingen anders dan afgesproken. Soms kom ik daar achter, soms niet. Bijvoorbeeld als mijn dochter (15) bij een potentieel vriendje zit ipv bij een vriendin.
Zolang dit een schoolgenoot/leeftijdgenoot/dorpsgenoot/ andere min of mer bekende is, zijn mijn consequenties niet zo groot.
Maar in deze situatie, logeren bij een onbekende internetkennis op 300 km afstand, zouden bij mij de consequenties inderdaad groot zijn!

Vraag

Ik zou me wel afvragen waarom zoon mij dit niet eerder gemeld heeft. En ik zou me zorgen maken of hij dingen voor mij verzwijgt omdat hij denkt dat ik er tegen zal zijn. Maar ook, of hij dan wel mijn hulp zal vragen als hij zich in zo'n situatie begeeft en denkt dat ik het niet goed vind. En dat meld ik aan mijn kinderen, denk eraan ook als ik het niet wil of misschien boos kan worden in paniek denk eraan dat je mijn hulp vraagt als er iets is.
Overigens zou ik zoon vragen hoe hij een volgende keer kan zorgen dat hij doet wat hij zelf wil en toch veilig is. Ik vraag me af wat het effect zou zijn van straf of grote consequenties.

Annej

< En ik zou me zorgen maken of hij dingen voor mij verzwijgt omdat hij denkt dat ik er tegen zal zijn.>.
Dat hoort helemaal bij het puber zijn,er is geen enkele puber die zijn ouders álles verteld.

Oudste opgehaald

Onze oudste heeft ons ooit een vergelijkbaar iets 'geflikt', wel niet zo spectaculair....want het was maar bij de dochters van een oude bekende van ons, dus het had best gemogen mits ze er eerlijk over zou zijn geweest. Ik denk dat ze toen een jaar of 14 was en toendertijd was ze nogal opstandig.....Ze vroeg ons of ze met vriendin A een weekendje mocht logeren bij vriendin B (woont in andere plaats). Het zou gaan om 2 nachten en daarna was het vakantie dus dat mocht wel van ons. Met de bus gingen ze....dat was al een avontuur voor die 2 want normaal gaat oudste wel met trein, maar bus was nog nooit voorgekomen. We bellen als ze goed is aangekomen, ja, alles goed. De volgende ochtend belt vriendin C of dochter er is? Nee, die is met vriendin B slapen bij A....Nee, zegt vriendin want ik heb net A en B gesproken en dáár is ze niet! Wij bellen dochter (neemt niet op) en daarna A en B...nemen ook niet op.
Dan besluit ik naar de ouders van A te rijden....en daar word duidelijk dat zowel A als B en ook dochter zelf gewoon niet opnemen omdat ze door hebben dat wij er achter zijn gekomen....Dus bij A bel ik nogmaals dochter.
En nu neemt ze wel op. Ik heb er amper woorden aan vuil gemaakt, alleen van waar zit je? En wat is het adres? En ben er zo a lá minuut heen gereden....(uurtje rijden). Dochter had ik gesommeerd alles in te pakken en klaar te staan en zo weer naar huis gereden.
Thuis heeft dochter een week huisarrest gehad, en nog wat aanvullende straffen (ben die even kwijt). En het rare was....ze had helemaal geen échte verklaring voor deze leugen, want van ons had ze best mogen slapen bij de meisjes waar ze nu was. Als ze tenminste er eerlijk over was geweest.....Haar verklaring was ong: 'Ik dácht dat het misschien niet zou mogen..." en de 2de reden was : " Ze (dat is inclusief A en B dus) vonden het ook wel spannend om te doen en wilden kijken of wij erachter kwamen.." Beetje uitproberen dus ook en kijken hoe ver ze konden gaan....
Voor de goede orde...Ook A had zo'n 'grapje' schijnbaar al's uitgehaald en daar waren háár ouders niet achter gekomen. Nu kwam dát natuurlijk ook uit, alsnog, achteraf.
Voorzover wij weten heeft ze het daarna nooit meer gedaan...en als je oudste vraagt naar haar meest 'genante momenten' dan is daar dát moment...dat zij stond te wachten op de stoep...en ik ziedend van woede haar tassen de auto in mik en haar er zo'n beetje in prop.....) en die meiden dat zien vanaf het raam boven....
groeten albana

Relithe

Relithe

01-05-2012 om 18:51

Consequenties

Daar denken we nog over na. We zijn er nog niet over uit wat nou een passende straf is.
Ergens begrijp ik mijn zoon wel; zoon is een aantal jaren geleden zo gepest dat hij in ons dorp geen vrienden meer heeft, is zelfs van school veranderd en naar een autistenklas gegaan. Dit is heel goed voor hem geweest maar van autisme is eigenlijk geen sprake meer bij zoon (hij heeft wel een diagnose, maar die is onnoemelijk snel gesteld..).
Hij zit dus nu in een klas waar hij best vrienden heeft maar eigenlijk zich niet meer thuis voelt omdat hij niet autistisch is waarschijnlijk..
Via internet heeft hij veel mensen leren kennen waar hij wel aansluiting bij vindt, helaas wonen ze in Amsterdam e.o.
Het zou mooi zijn wanneer hij ook dit soort vrienden hier in de stad zou ontmoeten want die zijn er natuurlijk wel ook al denkt hij van niet.
Zelf denk ik dat het tijd wordt dat hij weer naar een gewone school gaat, hij geeft dit zelf ook aan dat hij dat het liefste wil.
Dat zit er dus achter, hij is hier ongelukkig en dat snap ik best.
Maar ja, om dan dit soort dingen te doen..
Het is misschien een noodkreet, zo zie ik het dan ook wel weer, of is dat weer te soft gedacht?
Consequenties heeft het wel, maar ik denk inmiddels toch wel wat milder.

Hmm

Een noodkreet? Liegen tegen je ouders?
Ik snap dat hij blij was met aansluiting vinden met iemand anders dan uit het dorp, maar dat haalt toch niet weg dat hij heeft gelogen?

Vic

Iemand die wat slechts in de zin heeft met je kind heeft dat binnen vier uur gedaan.............
G

Dubbele moraal

Lees het draadje nog een keer en verwissel dan het woord "zoon" voor "dochter".
G

Eira

Misschien zoek je er teveel achter. Kun je het gewoon vragen aan je zoon. Of hij jou opzettelijk niet heeft gemeld waar hij is en met welke reden dan of dat hij gewoon zijn plannen heeft veranderd en niet meer aan je gedacht? En bespreek met hem hoe hij kan zorgen dat hij zelf veilig is en hoe hij voorzorgsmaatregelen kan nemen en toch genieten van de vriendschappen die hij aangaat. En hoe hij kan zorgen dat zijn moeder daar niet ongerust over hoeft te zijn. Net als safe sex eigenlijk. Een concrete vraag stellen kan het ook duidelijker maken voor jezelf wat het is met je zoon.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.