Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Sinilind

Sinilind

14-09-2008 om 16:34

Help! Gepiercede jongen bij mijn dochter op de bank!

Och wat een schok. Mijn dochter lijkt verliefd maar ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje in paniek ben. Jongen is 18 (zij is 16) en studeert niet, bouwt pop-podia en heeft een baardje en piercings. Brrrr..... Moet ik hem doodzwijgen, de hemel in prijzen in de hoop dat ze er sneller af wilt, boos worden? Ik ben echt met stomheid geslagen,
SIni

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

19-09-2008 om 12:22

Appels en peren

"tussen drugs en alcohol proberen/nemen en seks en autorijles hebben/nemen, zit wel een wereld van verschil. "
Ik verwachtte al zo'n reactie, maar in aansluiting op het draadje over een antirookcontract: leg mij eens uit wat er goed is aan de regeling dat je tot je 16de niet mag roken, maar na je 18de wel in een auto mag stappan als beloning? Autorijden blijkt een risicovolle bezigheid te zijn voor jongeren tot een jaar of 23.
Waarom zou je een kind, dus onder de 18, wel toestaan om seks te hebben, met de daaraan klevende risico's en verbieden om te roken en drinken?
Bij seks is de tendens 'we moeten erop vertrouwen dat ze het veilig doen'. En bij roken 'we moeten voorkomen dat ze het gaan doen'.

Rosa

daar heb je een punt,we kunnen als ouders zorgen dat we een basis meegeven aan onze kinderen,zodat als het erop aan komt,en ze in de problemen komen,ze zelf in staat zijn om die op te lossen.want je kinderen overal tegen beschermen en zelf de controle proberen te blijven houden,dat werkt absoluut niet.
opvoeden is loslaten( en dat is soms heeeeeel moeilijk)

Tirza G.

Tirza G.

19-09-2008 om 18:44

Nou, dat is heel eenvoudig

Autorijden en seks zijn dingen die je de rest van je leven kunt gebruiken. Dat zijn de zaken des levens, die je in een veilige omgeving moet leren. Vind ik. Dingen, die risico's op kúnnen leveren, maar die als je het goed doet probleemloos verlopen. Net zoiets als koken en wc's schoonmaken.
Roken, drugs en alcohol zijn de rest van je leven nooit ergens voor nodig, zijn áltijd gevaarlijk en zorgen áltijd voor een risico.

Nou de koffie en de thee nog. In welke categorie zetten we die?

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

19-09-2008 om 19:52

Koffie en thee

Noodzakelijk en smakelijk kwaad
Je begrijpt hoop ik dat ik het grote lijnen met je eens ben. Alleen met alcohol wil ik toch het onderscheid maken dat dat niet altijd gevaarlijk is. Net als seks en autorijden moet je leren om daar verstandig mee om te gaan. Dan kun je er je leven lang van blijven genieten als je dat wilt.

Tirza G.

Tirza G.

19-09-2008 om 22:51

Nuance

Ik denk dat we het eens zijn, maar over die alcohol ga ik toch nog even zeuren. Ja, daar kun je verstandig mee om gaan. Maar het is áltijd gevaarlijk. Alcohol is en blijft nou eenmaal puur vergif voor je lichaam.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

19-09-2008 om 23:59

Ik gun

jou het laatste woord

rosa

rosa

20-09-2008 om 11:22

Sinilind?

Hoe gaat het inmiddels bij jullie?

Rosa

Dat vraag ik me ook af

Sini, hoe is het?
Je draadje gaat inmiddels over van alles en nog wat...
Hoe gaat het met je dochter? Zijn er nog vrienden bij haar langsgekomen?

tonny

tonny

20-09-2008 om 15:35

Sini?

Hoe is het nu? Hoe gaat het met je dochter, met jou? En met de vriend?

Sterkte!!

tonny

rosa

rosa

21-09-2008 om 12:15

So far so good

zou ik zeggen!

En school klinkt positief, ook een goed teken.

Sterkte,
Rosa

Sophie.

Sophie.

21-09-2008 om 18:02

Is misschien ook wel zo

dat ze het prettig vindt om kort gehouden te worden.
Als jij de beslissingen neemt hoeft zij het even niet te doen.
Mijn oudste dochters zijn erg lastig geweest in hun puberteit.
En met name als wij ze kort hielden sputterden ze wel iets, maar ze leken daar toch ook wel goed op te gedijen.
Achteraf meldt de oudste wel eens dat het inderdaad prettig was als ze kon zeggen dat het niet mocht van haar ouders. Hoefde ze niet zelf over te komen als een watje, was het gewoon onze schuld.

Sophie

Karen

Karen

22-09-2008 om 08:35

Zit hij nog op jouw bank?

Ik lees niets meer over de jongen in kwestie waar het hele draadje mee begon. Hoe is het met hem en de relatie met jouw dochter sinilind?
Groetjes, Karen

Oh ja gezellig

ik wil ook op de bank erbij zitten (ah mag het ???) en lekker meekletsen over blowen en jongens en uitgaan en ouders die stom doen en en en....

ha ha, nee hoor, kan mij jouw reactie wel goed voorstellen. Zo en nu ga ik weer braaf naar kleutertijd want het duurt gelukkig nog jaren voordat ik een puber heb

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.