Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Nyntje

Nyntje

09-11-2011 om 23:19

Help puberella van de bank af

hoi,
wie heeft het geniale idee om mijn 12 jarige puberella van de bank af te krijgen. ze moet van mij meer aan beweging gaan doen, maar ik weet niet zo goed hoe. ze vindt niet veel leuk. Doet nu 1 keer per week wel een balsport maar eigenlijk is dat niet voldoende. ze zit net in de brugklas dus heeft veel huiswerk en vind zelf dat ze met 4 uur gym in de week en het fietsen naar school ( heen en terug maar 10 minuten) wel genoeg beweging krijgt.
ze heeft ook zeker geen overgewicht, maar als ik anderen hoor dan zijn die kids altijd druk met sportclupjes enzo.
ik vind het maar lastig om iets te vinden.
wie heeft er tips en/of ideeen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
hans llorti

hans llorti

09-11-2011 om 23:42

Luiheid

beste nyntje,

ik denk dat het beste in uw geval is om de bank te verkopen, zo verdient u er ook nog een centje aan en krijgt u uw dochter toch van de bank af. als zij nog steeds signalen van luiheid blijft vertonen kunt u dat oplossen door haar in het weekend een baantje te laten nemen bij de lokale boer. van dit geld kunt u dan weer boodschappen doen.

hoop dat dit helpt

liefs,
hans llotri

Maartje

Maartje

09-11-2011 om 23:54

Nyntje

Het hoeft natuurlijk geen sport te zijn om je dochter van die bank af te krijgen. Vraag eens wat ze een leuke hobby lijkt om te gaan doen.

Fiorucci

Fiorucci

10-11-2011 om 07:02

Nou....

De brugklas is best pittig de eerste maanden, ze sport al een keer per week en heeft vier uur gym en veel huiswerk. Wat is er dan mis met lekker hangen? Is voor pubers best belangrijk hoor, ze moet al behoorlijk wat al met al.

Moontje

Moontje

10-11-2011 om 08:10

Ruilen?

Nou ik zou willen dat mijn puber een balsport deed! Mijn puber doet ook niets, is ook een beetje schuw uitgevallen (snel bang voor andere kinderen, die groter,sterker, leuker zijn) dus nee hij gaat echt niet op een sport (heeft wel op voetbal gezeten maar werd veel gepest bij de trainingen door kinderen uit de andere teams) Hij fietst dan weer wel 8 km per dag naar school en terug (8 km totaal dus) dus hij heeft wel lichaamsbeweging verder. Dus hier is het ook alleen maar bankhangen, en hij (nog) geen overgewicht, maar zit nou ook niet echt strak in het vel, wat extra lichaamsbeweging zou hem best goed doen.

Wilma

Wilma

10-11-2011 om 11:05

Waarom moet ze dat van jou?

Omdat al die andere kinderen hun programma's vol met clubjes en dingen hebben? Die zouden vast blij zijn als ze wat meer konden bankhangen.

Als het je werkelijk stoort, zou ik zelf wat met d'r gaan doen. Gezellig dochter/moeder-moment.

Maar mijn keuze zou eerder zijn dat je haar gewoon even moet laten, ze doet al een balsport en heeft inderdaad gym op school. Volgens mij wel genoeg.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-11-2011 om 14:26

Is het de dochter niet dan wel de moeder

Ik ben gewend om van kinderen te horen dat 'iedereen het doet', niet van hun ouders
Nyntje, je dochter zit al ergens op, waarom moet het méér? De school, haar sport en alles wat ze daarnaast nog onderneemt kost haar voorlopig echt energie genoeg. Ook bankhangen heeft een functie in deze periode. Even niks doen...

Vic

Vic

10-11-2011 om 17:18

Hier ook

Mijn dochters favoriete plek is op de bank. Er zijn weekends/vakanties dat ze haar pyjama niet uit heeft. Het stoort me wel eens, maar eigenlijk zou ik het geen probleem moeten vinden omdat ik zelf ook liever lui dan moe ben Dochter doet aan judo, een uurtje per week, en zit op musicalles (2 uur per week). Ik ben wel blij dat ze sinds ze in de brugklas zit elke dag moet fietsen (8 km enkele reis). Daarmee komt ze dan ruimschoots aan haar beweging.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-11-2011 om 19:55

Maar vic

Is ze te dik dan, dat je pas gerust bent door 16 km per dag fietsen?
Je zegt 'weekends/vakanties', maar je bedoelt toch niet letterlijk dat ze 2 dagen tot een hele week of langer in haar pyama bankhangt?

Vic

Vic

11-11-2011 om 08:39

Kaaskopje

Ze is niet te dik, maar kan goed eten en snoepen, dus dan is wat extra beweging mooi meegenomen.
Dat bankhangen bedoel ik wel redelijk letterlijk, ja.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2011 om 21:50

Oef

Een beetje bankhangen vind ik nooit erg, maar een vakantielang zou toch een beetje op mijn zenuwen werken geloof ik.
Ik ben ook liever lui dan moe en ik heb altijd een beetje te doen met scholieren die van ver moeten komen op de fiets, maar het is absoluut goed voor hun conditie dat is een feit. Ik moest zelf vroeger jarenlang rond de 10 km per dag fietsen (heen en terug) en dat vond ik ver zat

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.