Dep111
26-01-2026 om 17:09
Het zusje van mij vriendin
Hallo ik zal even de situatie proberen schetsen het gaat niet om ons kind voor de duidelijkheid ik ben 23 jaar en mijn vriendin is 21 jaar dus soms komt haar klein zusje van 9 jaar slapen bij ons ze vind het altijd geweldig en leuk dat ze mag komen logeren dus ze gaat natuurlijk ook hier in de douche maar ze kan nog niet goed haar lang haar wassen dus doen wij dit zowel mijn vriendin als ik maar na dat ze klaar is gaan wij douchen dus zij ziet ons alle twee naakt soms haar alleen of soms mij alleen zoals ook in het zwembad bij omkleden omdat haar ouders niet graag gaan zwemmen vragen ze het aan ons of aan mij om ermee te zwemmen ik vroeg haar of ze apart wou dat wou ze niet ze had een nare herinnering bij het alleen omkleden ik weet ook niet wat dus ze vroeg of we samen wouden ik zei geen probleem ?
wij hebben zelf nog geen kinderen maar proberen daar verandering in te brengen 😁
Kan dit of niet ?
Daglichtlamp
26-01-2026 om 17:19
Ik zou dit gewoon niet doen. Laat haar zus haar helpen met douchen en met haar in een kleedhokje gaan. Daar hoef jij niet naakt naast te staan.
nlies
26-01-2026 om 17:39
Echt niet doen. Zorg dat je nooit alleen met haar bent als een van jullie naakt is. Voor je het weet is er stiekem, of voor de lol een foto van je gemaakt. Heel leuk allemaal tot ze een keer boos op je is, en wat doet ze dan met die foto? Misschien lijkt dat nu ondenkbaar, maar dat is niet zeker
RaSa
26-01-2026 om 17:47
Gewoon niet doen. Voor je het weet worden er allerlei verkeerde conclusies getrokken. Als het niet je eigen kind is kun je daar maar beter ver vandaan blijven. Aan je vriendin overlaten dus. En je kan zelf ook prima zorgen dat je niet naakt door het huis loopt als haar zusje er is. Mocht je vriendin niet mee zijn naar het zwembad is een kind van 9 echt prima in staat zichzelf om te kleden. Overigens zou haren wassen ook wel moeten lukken. Dus als je vriendin er niet is doet ze haar haren zelf en anders wast ze haar haren maar als ze weer thuis is. Het is natuurlijk niet zo dat haren elke dag gewassen moeten worden.
MiniJCW
26-01-2026 om 17:50
Ik zou het ook niet doen. Ik ben helemaal niet preuts en heb geen moeite met blote mensen (inclusief mezelf), maar bij kinderen ben ik er erg voorzichtig mee. Kinderen hoeven mij niet bloot te zien. En na een bepaalde leeftijd (zo ongeveer de leeftijd dat kinderen zelfstandig naar de wc en onder de douche kunnen) hoef ik er ook niet bij te zijn als een kind bloot is.
Dep111
26-01-2026 om 17:56
oké bedankt voor de reactie’s ik heb zelf geen broers en zussen ik dacht dat normaal was mijn vriendin zei ook niks geks ik zal er rekening mee houden !! daarom dat ik het op de forum wou om er over te spreken.
Moxxie
26-01-2026 om 17:58
Dep111 schreef op 26-01-2026 om 17:56:
oké bedankt voor de reactie’s ik heb zelf geen broers en zussen ik dacht dat normaal was mijn vriendin zei ook niks geks ik zal er rekening mee houden !! daarom dat ik het op de forum wou om er over te spreken.
Goed dat je dat doet hoor! Je klinkt als een lieve en verstandige oom.
Daglichtlamp
26-01-2026 om 18:00
Moxxie schreef op 26-01-2026 om 17:58:
[..]
Zwager
(tenminste wellicht in de toekomst als er getrouwd gaat worden).
Roos57
26-01-2026 om 18:00
Dep111 schreef op 26-01-2026 om 17:56:
Goed dat je er bewust van bent en na vraagt. Op zich is bloot doodnormaal. Helaas moet je tegenwoordig voorzichtig zijn . Eens dus met voorgaande reacties.
Moxxie
26-01-2026 om 18:09
Daglichtlamp schreef op 26-01-2026 om 18:00:
[..]
Zwager
(tenminste wellicht in de toekomst als er getrouwd gaat worden).
Ooooooh jaaah, wat erg 😂.
FruitMoeder
27-01-2026 om 08:59
Is ze gehandicapt? Anders is 9 jaar echt te oud om te helpen met aankleden en haren wassen. Daarnaast waarom ben jij ook dan naakt? Weten haar ouders ook dat jullie dit doen? Ik vind jou en je vriendin nogal wereldvreemd overkomen. Hier kan je heel veel narigheid meekrijgen. Als ik hoorde dat de vriend van mijn zus zo met mijn dochter omging zou ik op zijn minst de logeerpartijtjes stoppen.
Yumi
27-01-2026 om 10:59
Ik lees, als zusje gedoucht is dan gaan wij daarna douchen, dan ziet ze ons naakt... dan denk ik hoezo? Zusje doucht zichzelf, zonder hulp, kleed zich aan en gaat de badkamer uit. Onzin dat iemand van 9 zijn haar niet zelf kan wassen.
Raar verhaal, alsof een 23 jarige niet weet dat het ongepast is om in het bijzijn van een 9 jarige in je blootje rond te lopen....Om dat te weten heb je echt geen broer of zus nodig.
Miepjecody
27-01-2026 om 11:04
Yumi schreef op 27-01-2026 om 10:59:
Ik lees, als zusje gedoucht is dan gaan wij daarna douchen, dan ziet ze ons naakt... dan denk ik hoezo? Zusje doucht zichzelf, zonder hulp, kleed zich aan en gaat de badkamer uit. Onzin dat iemand van 9 zijn haar niet zelf kan wassen.
Raar verhaal, alsof een 23 jarige niet weet dat het ongepast is om in het bijzijn van een 9 jarige in je blootje rond te lopen....Om dat te weten heb je echt geen broer of zus nodig.
Nou dit, waarom moet je meteen na haar?
Waarom kun je niet aangekleed haar haar wassen
En waarom kan ze dat niet?
Miepjecody
27-01-2026 om 11:06
Moxxie schreef op 26-01-2026 om 17:58:
[..]
Een verstandig iemand zou al bedacht hebben dat dit raar is
MamaE
27-01-2026 om 11:07
Inderdaad. Kind kan prima zelf douchen. En haar wassen hoeft niet elke dag. Als ze al hulp nodig heeft, kan de zus dus jouw partner dat doen.
Ik help hier ook geen vriendinnetjes van dochter met douchen als ze hier logeren. En ook niet als we gaan zwemmen. Tegen de tijd dat kinderen de leeftijd hebben om te logeren of te zwemmen met kinderfeestjes kunnen ze zelf douchen en anders doen ze dat maar thuis.
En als ik ga douchen hoeft een kind daar niet bij te zijn of dat te zien. Mijn eigen kind vooruit, maar niet een logé of vriendinnetje dat komt spelen. Andersom gaat mijn dochter ook niet kijken hoe mijn zus en zwager, mijn ouders, mijn schoonouders of ouders en andere gezinsleden van vriendinnetjes waar ze logeert douchen.
Yumi
27-01-2026 om 11:14
Miepjecody schreef op 27-01-2026 om 11:06:
[..]
Een verstandig iemand zou al bedacht hebben dat dit raar is
Precies
Vraag me af of to op de sportschool de dameskleedkamer binnen loopt om zijn hulp aan te bieden 🤨 Als enig kind weet je immers niet wat normaal is....