Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Evelien

Evelien

16-11-2013 om 11:37

Hoe denken jullie over opmaken (13 jaar)?


Christel

Christel

20-11-2013 om 10:16

Maar Katniss

Je hebt voor een tattoeage vanaf 16 jaar geen toestemming van je ouders nodig.

Mijn zoon kwam een paar maanden geleden naar beneden met de mededeling dat hij een tattoeage voor zijn 16e verjaardag wilde. Wat hij nooit verwacht had was dat ik het goed vond met bepaalde restricties. Hij mocht niet groter zijn dan een flinke rijksdaalder, alleen op zijn bovenarm, ik hoefde de afbeelding niet mooi te vinden maar moest wel mijn goedkeuring geven en (de belangrijkste) zijn volgende tattoeage mocht pas als ie 18 was en moest dan een afbeelding van mij zijn, heel groot, op zijn rug. Haha, hij ging akkoord en op zijn 16-verjaardag heeft ie zijn tattoeage gekregen.

Katniss

Katniss

20-11-2013 om 10:20

Christel

Dat ga ik haar dan natuurlijk niet vertellen. Ik vind 16 echt te jong. Ze had het over afbeeldingen van dingen die belangrijk voor haar zijn, maar over 30 jaar is dat natuurlijk maar een vage herinnering.

Dalarna

Dalarna

24-11-2013 om 15:50

Katniss

En zeg dat ze een bepaald plaatje pas mag als ze dat minstens een jaar lang achter elkaar wil, desnoods plakt ze het op haar spiegel ofzo. Volgens mij kom je er dan pas achter dat een jaar lang naar het zelfde plaatje kijken saai is. Laat haar nu vast beginnen met uitzoeken

Ik vergelijk het tegenwoordig met een droedelkladblaadje tijdens een saaie les, het lijkt wel of men tegenwoordig aan het droedelen is op het lichaam. Die presentator van Expeditie Robinson ook: allerlei verschillende vage plaatjes, hebben ze een verhaal, een achtergrond of was het gewoon een leuk plaatje ofzo?

Jessica O

Jessica O

24-11-2013 om 16:11

tatoeage

Bij de shop waar ik pas ben geweest echt pas een tatoeage vanaf 18. En als je er niet goed over na hebt gedacht sturen ze je weer weg hoor. Piercing vanaf 12, onder begeleiding van een ouder, intieme piercing pas vanaf 18.(mijn 1e piercing heb ik er pas in, de 2e staat gepland)

Over make-up, mijn ouders waren altijd heel streng, zus moest er vaak wat afhalen, ik deed er later meer op. Zus heeft meiden en die is er heel relaxed in. Mijn zoon maakt zich niet op.

Evelien

Evelien

24-11-2013 om 22:32

Haha

Christel, het is leuk dat je het onderwerp nog even noemt. Leek inderdaad een tatoe-draadje te worden. Maar helemaal niet erg. Nu ik over de "schok" van het opmaken heenben , kan ik me vast voorbereiden op het serieuzere werk als tatoes....

Christel

Christel

25-11-2013 om 09:59

Haha Evelien

tja opmaken is hier niet zo aan de orde met puberzoons.

Toen de oudste net begon te puberen wilde hij opeens lang haar, ik vond het echt vreselijk en bleef erover zeuren. Tot een vriendin zei: hij zoekt gewoon zijn identiteit. Dat vond ik eigenlijk wel een eye-opener en ik stopte met er iets over zeggen. Nou ja, soms vroeg ik of hij zijn identiteit al gevonden had Na 3 maanden was het over en had hij weer een lekker kort kapsel.

Met tweede zoon ging ik dit weekend winkelen, hij is altijd erg van de (in mijn ogen) schreeuwerige shirts en vesten. Wat blijkt, hij wilde opeens een geruite blouse en een leuke gestreepte trui. Blijkbaar liet ik wat van mijn verbazing blijven want hij riep opeens: kijk niet zo raar, ik ben nu een man hoor (van net 13...).

Kortom, alles komt goed, gewoon lekker laten gaan.

te vroeg

ik vind het ook niet nodig. maar zoiets hou je niet tegen, uit ervaring weet ik dat verbieden het alleen maar interessanter maakt. Ik heb het bij mijn dochter van 12 ook maar goedgekeurd, en ze gebruikt heus niet zoveel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.