Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Hoe ingrijpen pesten middelbare


Euphoria schreef op 21-03-2024 om 07:33:

Wat ontzettend naar, dit gun je geen enkel kind!

Ik sprak gisteren per toeval een moeder van een kind dat bekend staat als aanstichtster van heel veel problemen. Moeder haalde uit zichzelf voortdurend aan dat haar kind altijd maar gestraft wordt, als enige, terwijl anderen dezelfde dingen doen. Had duidelijk enkel een roze brilletje op en zag de realiteit helemaal niet.

ik denk dat dit bij veel kinderen gebeurd. Ouders die helemaal niet in de gaten hebben wat hun kind zoal uitspookt. School zou hierin echt moeten optreden…de ouders van een pester betrekken bij dit proces. Laat ouders maar weten wat hun kind aanricht!

Dan slaat school wel een duidelijke stap over, namelijk; waarom pest dit kind steeds en is het de aanstichter van probleemsituaties? Wat zit daarachter?

Uit jou verhaal blijkt dat die moeder die vraag nog niet heeft gekregen van school.

Estha schreef op 20-03-2024 om 22:00:

[..]

Wat verdrietig om te lezen. Dat aantrekken en afstoten is super herkenbaar.

Hier heeft dochter nu sinds 2 weken contact met een ander groepje meiden, waar ze wel al mee om ging maar niet na school mee afsprak. Dit doet ze inmiddels wel een groepje zonder queen bees, veel meer passend bij dochter. Afgelopen 2 weken regelmatig na school opgetrokken met elkaar. Ook de pauzes is ze inmiddels aangesloten bij dit clubje.

Vandaag ook een gesprek geweest tussen dochter en pester, ouders nog niet betrokken omdat school wil zien wat hier het effect van gaat zijn voordat ze meteen ouders inschakelen.

Ik hoop zelf dat de rust ook wederkeert nu er andere leuke vriendinnen zijn.

Wat dapper van je dochter! Ik weet alleen niet of ik dat als mentor zo had gedaan. Het is wel heel kwetsbaar en je kan er ook veel mee kapot maken denk ik. Ik hoop voor je dochter dat het gesprek goed verlopen is en dat ze goed overeind is gebleven. 

Estha

Estha

21-03-2024 om 11:18 Topicstarter

Jonagold schreef op 21-03-2024 om 10:59:

[..]

Wat dapper van je dochter! Ik weet alleen niet of ik dat als mentor zo had gedaan. Het is wel heel kwetsbaar en je kan er ook veel mee kapot maken denk ik. Ik hoop voor je dochter dat het gesprek goed verlopen is en dat ze goed overeind is gebleven.


Het ging goed en er zijn excuses aangeboden. Ik ben heel benieuwd of dit goed blijft gaan, maar de eerste stap is er. 

BritgetJones007 schreef op 20-03-2024 om 20:10:

[..]

Hier wordt ik zo verdrietig van als ik dit lees. Het pesten, want dat is het in het voorbeeld wat je geeft wb rondje lopen buiten, gaat dus gewoon door.

Ik zou dochter dan een start gunnen op een andere school en dubbel controleren of daar geen oud klasgenoten zitten.

Want ik denk dat dit je dochter compleet kapot maakt.

Ik vind pestgedrag echt zo ontzettend sneu en laf.

Wij gunnen dochter ook zeker een start op een andere school. Daar zijn ook al gesprekken geweest. Nadelen zijn er echter ook; is dochter daar op dit moment sterk genoeg voor? Je komt op een nieuwe school, je gaat ook daar te maken krijgen met groepsvorming,  Queen bee's, je moet als nieuwe leerling toch ook sociaal je plekje weer zien te verkrijgen. Op dit moment is dochter daar niet sterk genoeg voor en wil ze zelf ook absoluut niet. De klas waar ze nu in is geplaatst voelt wel als veilig geeft ze aan, behalve het meisje die haar aantrekt en afstoot, is de rest neutraal, en daar voelt dochter zich op haar gemak. De lijntjes zijn nu ook erg kort, ik heb vanmorgen direct melding gemaakt over het voorval van gisteren en het gaat direct opgepakt worden. Alles wat dochter wil is nu rustig haar schooljaar af kunnen maken. Sterker worden met behulp van de therapie en hopelijk volgend schooljaar een fijner jaar. De klassen worden weer door elkaar gegooid (i.v.m kiezen niveau) en ze heeft al toegezegd gekregen dat ze een flinke  vinger in de pap heeft, in welke klas ze wil komen.

Gelukkig heeft dochter buiten school contact met een aantal lieve meisjes die ze via haar hobby kent. Ook op school heeft ze een leuk contact met een aantal lieve meiden, die ze kent van haar themaklas. Twee uur in de week hebben ze themaklas, en ze spreekt nu soms ook in de pauze met deze meiden af, ik moedig haar ook aan om hun vaker op te zoeken, wat ze ook probeert. Super moedig van haar, omdat ze dat echt heel spannend vindt en al snel denkt dat 'niemand op haar zit te wachten' 😢

On topic; Wat fijn dat het gesprek goed is gelopen tussen je dochter en de pester!Heel dapper van haar. Hopelijk opent het de ogen van de pester.

Estha schreef op 21-03-2024 om 11:18:

[..]


Het ging goed en er zijn excuses aangeboden. Ik ben heel benieuwd of dit goed blijft gaan, maar de eerste stap is er.

Zo is het! Echt knap van haar dat ze in gesprek zijn gegaan inplaats van muisstil te blijven en het "maar" over zich heen te laten komen. 

Een weerbaarheidtraining waar ik op doelde kan ook onder het mom van haar een veilig gevoel gaan laten ervaren. Dit kan ook doormiddel van grondings oefeningen. ( rots en water word bijv bij kleine kinderen gebruikt ) Zowel het mentale als fysieke stuk kan mee genomen worden. 

Maar wat ik bedoelde in mijn eerste berichtje was ook niet dat dit nu direct moet gebeuren en als oplossing werkt maar is misschien wel iets voor de toekomst. Zo heeft mijn puber onder andere pmt gedaan en je herkent hem niet meer, hij gaat bijv recht tegen over een pester staan met een rechte rug en gaat niet meer aan de kant en dat gun ik jou lieve schat ook van harte! ♥️

hoe gaat het nu?

Estha

Estha

03-04-2024 om 13:48 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 03-04-2024 om 09:31:

hoe gaat het nu?



Alles gaat goed, het gepest is naar het lijkt gestopt! Ze heeft zich aangesloten bij een leuk groepje meiden. 

Je dochter is een topper!

Wat ontzettend fijn Estha!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.