Dobby
31-05-2011 om 14:16
Hoe laat stappen
hoe gaan jullie om met de stap tijden ???
Mijn dochter van 16 komt om 4.30 thuis(wel met een groep).
Is dit normaal ze is nog maar drie keer uit geweest.

Maylise
31-05-2011 om 14:43
Geen vaste tijden
Als ze uitgaan spreken we van te voren globaal het plan van de avond/nacht door en vooral hoe ze thuis denken te komen en hoe laat ongeveer. Bij later komen even sms'en en sowieso altijd met meerdere mensen. Verder mogen ze niet standaard elke week meerdere keren uit. We bekijken dat per gelegenheid.
Als ze nog weer ouder zijn laten we het wel meer los. Mijn 20jarige gaat nu wel 1 a 2 keer per week uit tot heel laat en dat is prima maar met 16 jaar was daar nog geen sprake van. Dan was 1 x in de twee weken of zo meer de standaard.

tonny
31-05-2011 om 16:34
Half vijf
Ja hoor, half vijf thuis is heel gewoon, ook met 16.
Dat mocht van mij zodra mijn puber die graag uit wilde 16 werd. Samen uit samen thuis. Maar niet vaker dan eens per maand, het eerste jaar was ik heel strikt en daar hield hij zich aan. Nou ja, koninginnedag en oudejaarsavond kwamen bij die 'eens per maand'.
Later werd het wat meer.
Elk weekend een of meer avonden zo vroeg thuis is nogal slopend. Dat heb ik als ouder niet toegestaan. Daarmee bleef het uitgaan ook een echte attractie en geen sleur
Jaren later heeft hij me gezegd dat de regels weliswaar strikt maar wel goed waren, het is ook wel een prettig te zeggen dat je van je ouders iets niet mag. Kennelijk.

Maartje
31-05-2011 om 19:19
Hier
Dochter hier was 15 toen ze voor de allereerste keer thuis kwam. Ze ging met een groep jongeren die 16 en 17 waren. Normale verantwoordelijke types. (ze drinkt zelf nog niet) Ik heb haar geen eindtijd meegegeven, als het maar samen uit,samen thuis was. Ze kwam samen met haar vriendje om 3.30 thuis. Ze gaat nog maar eens in de 2 tot 3 maanden, dus ik vond het prima. Ik heb liever niet dat ze nog later thuis komt, dus ik zei haar dat ik dit zo wel een prima tijd vond (ik slaap zelf namelijk niet voordat ze thuis is, doe ik niet expres, maar ik lig gewoon te wachten in bed, kan niet in slaap komen ) dus ook voor mij wel vermoeiend als ze het nog later zou maken.

Maartje
31-05-2011 om 19:20
Haha rare fout
Okeee, mijn eerste zin is heel vreemd: Dochter hier was 15 toen ze voor de allereerste keer thuis kwam,.....ik bedoel natuurlijk dat ze 15 was toen ze UIT GING....

tonny
31-05-2011 om 22:21
Dat wakker liggen
is inderdaad vervelend.
De gebroken nachten van de babytijd keren terug, helemaal als je middenin de nacht ergens feestgangers gaat ophalen.
Ik kon wel in slaap komen maar werd ergens in de nacht wakker om te kijken of-ie er al was. Zo niet, dan bleef ik hanewaken tot ik de deur hoorde.
Dochter gaat uit en blijft dan bij op kamers wonende vriendin slapen. Dan slaap ik dus ook prima, maar denk wel als ik opsta: zouden ze weer goed zijn thuisgekomen?
Jaja, het is een getob allemaal

albana
01-06-2011 om 08:18
Trucje voor is ie thuis of niet
Hier ongeveer hetzelfde, meestal om half 5 thuis, kan ook eerder of later zijn, zeker als er o.v. gebruikt moet worden (in de winter) dan gaat de bus maar om het uur en vol is vol, dus kan het zo zijn dat je tot de volgende bus moet wachten. Niet altijd willen ze dat en dan komen ze voor de zekerheid een uurtje vroeger (nog niet zo druk). Hier wordt altijd sámen gegaan en dan slaapt er 1 (of 2 of 3) hier. Of bij die anderen dus (wel lekker rustig). Nooit meer dan 1 avond/nacht in de week. Meestal maar om de week (ligt een beetje aan wie moet wanneer werken en dus vroeg opstaan voor weekendbaantje). Eerder liet ik het haar tegen me zeggen als ze er was, inderdaad omdat ik anders wakker lig vroeg in de ochtend van is ze er nu wel of niet? Maar dat werkt niet meer...ik ben soms té slaapdronken en weet dan niet zeker of ik het goed heb meegekregen of gedroomd heb. Nu hebben we een andere tactiek. Oudste zet haar schoenen in de gang en die kan ik met een beetje moeite om het hoekje van de deur zien en ze staan dan net in het ochtendlicht dat door het halraampje naar binnen komt.......Dan weet ik dat ze er is.
groeten albana

Shonagh
01-06-2011 om 22:41
Truukje 2
Wij laten een klein lampje in de gang aan, wat de stapper uit doet als hij thuiskomt. Omdat we "bovenlichten" hebben, hoef ik zelfs mijn bed niet uit om te constateren dat hij wel/ niet thuis is.
PS Is "bovenlicht" wel een correct woord ? Ik bedoel een raampje boven de deur ;o)