Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Bloempot

Bloempot

25-06-2020 om 11:17

Hoe laat thuis?

Onze puberdochter, net 16 , vindt het gezellig om met haar vrienden af te spreken. Zeker nu het mooi weer is , hangen ze gezellig ergens buiten rond. Nu willen wij dat ze weekdagen om 23.00 thuis is . Partner en ik werken beiden en willen dat het na 23.00 rustig is thuis. In het weekend mag het later worden. Natuurlijk is ze het hier niet mee eens en zijn wij veel te streng ! Voor haar is de vakantie al begonnen!
Dus even een check, zijn wij inderdaad te streng en moeten wij het meer loslaten ?

ElenaH

ElenaH

25-06-2020 om 11:21

Alweer?

Deze vraag is al heel vaak gesteld (en beantwoord) op dit forum.

rode krullenbol

rode krullenbol

25-06-2020 om 12:06

Jouw huis, jouw regels

Maar 23.00 u. lijkt me niet uitzonderlijk vroeg; eerder wat laat. Goed dat je haar opvoed vanuit het beginsel dat nachtrust heel belangrijk is. Ze zal daar veel profijt van hebben.

Rode krullenbol

Guera

Guera

25-06-2020 om 12:26

laat

ik vind het ook laat voor doordeweeks.
Hier moet 15 jarige om half 10 binnen zijn.
Nog geen vakantie....

Hangkous

Hangkous

25-06-2020 om 12:36

Half uur na de training

De enige 2 avonden dat er hier pubers het huis verlaten wordt er getraind op het veld. En half uur na de training zijn ze thuis. Ze zitten op een regionale school 2 dorpen verderop dus met vrienden afspreken gebeurt alleen in het weekend.

Volgende week is hier de start van de vakantie een dan zal er wel meer afgesproken worden maar dan wil ik wel van tevoren en plan horen wat was hoe en met wie en onze bedtijd mag er niet door verstoord worden. Dus niet om 23.00 thuis en dan nog uitgebreid moeten douchen en je hadden wassen, omdat je in natuurwater hebt gezwommen.
Weer gaan het zien.

Paasei

Paasei

25-06-2020 om 12:49

Paar dingen

Paar dingen ter overweging:

- Moet ze de volgende dag naar school of andere vroege verplichtingen? Nee? Dan is dat geen argument. Overigens mag ze best het bed uit geschopt worden de volgende dag. Laat erin is geen reden om de hele dag te blijven liggen.
- Vertrouw je wat ze buiten doet? Bang voor 'rare dingen' of rotzooi trappen, waardoor je haar op tijd binnen wilt hebben? Nee? Dan is ook dat geen argument.
- Herrie van deuren, douchen e.d. als jullie al in bed liggen? Kun je afspraken over maken, waar ze zich aan dient te houden. Dus ook geen argument.

Conclusie; is een van bovenstaande 'ja' dan zijn jullie goed bezig. Zo niet, loslaten.. kleine meisjes worden groot. En als ze inderdaad examen heeft gedaan en na de vakantie een vervolgopleiding gaat doen, gaat ze al zover richting volwassenheid dat je toch niet meer echt een bedtijd kunt aanhouden.

Ja, het is moeilijk.. lastig.. en stomweg vervelend als je zelf al naar bed wilt c.q. in bed ligt.. ik weet 't... Sterkte!

Bons

Bons

25-06-2020 om 13:00

Hier geen regels

ook nooit gehad, maar het scheelt dat mijn kinderen niet zo vaak weg gaan. Als ze meerdere keren per week weg zouden gaan dan zou ik het liever ook niet te laat willen hebben want ik blijf toch wel wakker tot ze thuis zijn. Tenzij ze echt heel veilig thuis komen. (als dochter bijv naar buurmeisje gaat) Dan ga ik zelf wel al slapen en maakt het me totaal niet uit hoe laat ze thuis komt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.