Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
mama 5

mama 5

22-09-2012 om 12:21

Ik ben het zat

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

03-10-2012 om 08:19

Ja hoor!

Ja echt, hij vindt het een leuke opleiding en wij vinden soms zelfs dat hij te streng is voor zichzelf..)

milla

milla

05-10-2012 om 10:15

Rekenmachine

Aan het begin van het schooljaar hebben we de schoolspullen voor zoon gekocht, met de afspraak dat alles wat kwijt of stuk was, door hem zelf zou worden vervangen. Inmiddels heeft hij al een rekenmachine moeten kopen van zijn eigen geld. Twee dagen later werd de oude natuurlijk gevonden. Zoeken is niet zijn sterkste kant. Vandaag heeft hij wiskunde toets, dus ik kijk even zijn tas na. Geen rekenmachine in de tas natuurlijk. en....ook nergens een te vinden (terwijl er twee moeten zijn. Gisteren had ik hem nog, en hij ligt misschien nog op school wordt nu gemompeld, en verder sloft hij een beetje hulpeloos door het huis. Echt zoeken kun je het niet noemen, meer rondom je moeder sloffen om haar te triggeren om te zoeken.

Ik heb de rekenmachine natuurlijk allang gespot, gewoon in zijn kast met schoolboeken (zo'n relaxte moeder ben ik nou ook weer niet dat ik het vertrektijd laat worden) Maar laat hem nog even "zoeken". Ik zal zo dreigen dat ie weer naar de Bruna moet voor nummer drie.....

Maar ja, ws weet hij ook wel diep in zijn hart dat ik hem zijn neus niet zal laten stoten. We hebben allebei tenslotte nog veel te leren.

Milla

Niet kunnen zoeken

O wat herkenbaar, iets kwijt zijn en niet in staat zijn te zoeken. "Het is ècht kwijt, ik kan het niet vinden!" jammeren mijn kinderen terwijl ze rondlopen. Na 'n keer goed kijken of vijf minuten zoeken heb ik het, soms ligt het gewoon waar het hoort te liggen.

Ik probeer het ze uit te leggen hoe je moet zoeken, nadenken wanneer je het voor het laatst gebruikt hebt, waar ligt het normaal, enz.
Helaas is zoonlief ook wel eens "kwijt" wat hij voor huiswerk moest doen. Maar daar hebben ze geloof ik wat op gevonden: een twitteraccount van de klas waar het huiswerk getwitterd wordt. Ik ben benieuwd hoe dat gaat werken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.