Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
APw

APw

17-07-2021 om 15:11

Ik heb geen enkel vat meer op mijn tienerdochter, zit met de handen in het haar


Libertine schreef op 18-07-2021 om 19:26:

ah, het ging over die andere gescheiden ouders, ingegeven door jouw ervaring met je ex, maar niet over jezelf. En op basis daarvan scheer je gescheiden ouders over 1 kam? Wonderlijk ....

Waar zie jij dat TO het dan zo geweldig heeft gedaan?

Nog geen 2 jaar gescheiden, nog steeds in een vechtscheiding en een puberdochter die de vakantie als nieuw gezin "verpest" door niet gezellig te zijn als reactie op een wederom verplaatst concert.

Granny71 schreef op 18-07-2021 om 19:42:

[..]

Waar zie jij dat TO het dan zo geweldig heeft gedaan?

Nog geen 2 jaar gescheiden, nog steeds in een vechtscheiding en een puberdochter die de vakantie als nieuw gezin "verpest" door niet gezellig te zijn als reactie op een wederom verplaatst concert.


Er staat nergens hoé ze het heeft gedaan. Je weet nauwelijks iets over de situatie, de omstandigheden noch de achtergrond.  Maar klaarblijkelijk voldoende voor jou om TO, en gelijk de meeste gescheiden ouders, van alles te verwijten. 

APw vraagt om hulp. Niet om verwijten of een wijzende vinger. 


APw vraagt om hulp. Niet om verwijten of een wijzende vinger.

Ik ben echt niet de enige die vindt dat TO van alles te verwijten is hoor.

Of mag je alleen maar "Agossie" en "ja, je hebt helemaal gelijk"  zeggen?

Je bent niet de enige. Maar of dat nou zo'n sterk argument is? Het valt me wel op, de manier van reageren op een hulpvraag van iemand die duidelijk ergens meezit. En ik erger me ook tamelijk aan. Na ruim 16 jaar op dit forum is het duidelijk merkbaar dat er de laatste tijd nieuwe leden bij zijn gekomen, die met een veel gestrekter been lijken te reageren dan ik gewend ben van dit forum. Het ging er altijd wel scherp aan toe maar naar mijn idee echt een stuk minder verwijtend. Er werden in ieder geval meer vragen gesteld ter verheldering voordat er tot conclusies werd overgegaan. Maar goed. Dit wordt zo wat meta. 

Wat me aan jouw reactie opvalt is dat je je niet enkel tot APw beperkt, maar je verwijt voor het gemak copy paste op het meerendeel van de gescheiden ouders. En jezelf ook gelijk nog ff op de borst klopt. Dat eerste lijkt me ongepast, onnodig en bovendien niet waar.   

Libertine schreef op 18-07-2021 om 21:07:

 Er werden in ieder geval meer vragen gesteld ter verheldering voordat er tot conclusies werd overgegaan. 

Er zijn nu ook meer dan genoeg vragen gesteld aan TO maar ja, als die na een hulpvraag niet meer terug komt in haar eigen topic, speel je invullen/speculeren in de hand.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-07-2021 om 21:20

TO, ik begrijp niet zo goed dat er dan nog 5 mensen zijn die dan geen kik geven over het afgelaste concert. Niemand die er even bij stil staat dat dit een heel grote teleurstelling is voor je dochter, maar gelijk door met het spel. Het is een puber, die doen wel vaak alsof ze volwassen zijn en alles weten, maar als ouder zou je toch wel moeten aanvoelen dat dit niet altijd zo is.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

18-07-2021 om 21:20

Heeft je dochter iemand met wie ze kan praten ?

Libertine schreef op 18-07-2021 om 21:07:

Je bent niet de enige. Maar of dat nou zo'n sterk argument is? Het valt me wel op, de manier van reageren op een hulpvraag van iemand die duidelijk ergens meezit. En ik erger me ook tamelijk aan. Na ruim 16 jaar op dit forum is het duidelijk merkbaar dat er de laatste tijd nieuwe leden bij zijn gekomen, die met een veel gestrekter been lijken te reageren dan ik gewend ben van dit forum. Het ging er altijd wel scherp aan toe maar naar mijn idee echt een stuk minder verwijtend. Er werden in ieder geval meer vragen gesteld ter verheldering voordat er tot conclusies werd overgegaan. Maar goed. Dit wordt zo wat meta.

Eens. En dan TO verwijten dat ze niet terug komt. Tja, dat zou ik ook niet doen als ik pagina's aan een stuk aangevallen wordt. 

Nee, je hoeft niet enkel "agossie" te zeggen, maar er is opbouwende kritiek en er is affakkelen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-07-2021 om 21:24

Libertine schreef op 18-07-2021 om 21:07:

Je bent niet de enige. Maar of dat nou zo'n sterk argument is? Het valt me wel op, de manier van reageren op een hulpvraag van iemand die duidelijk ergens meezit. En ik erger me ook tamelijk aan. Na ruim 16 jaar op dit forum is het duidelijk merkbaar dat er de laatste tijd nieuwe leden bij zijn gekomen, die met een veel gestrekter been lijken te reageren dan ik gewend ben van dit forum. Het ging er altijd wel scherp aan toe maar naar mijn idee echt een stuk minder verwijtend. Er werden in ieder geval meer vragen gesteld ter verheldering voordat er tot conclusies werd overgegaan. Maar goed. Dit wordt zo wat meta.

Wat me aan jouw reactie opvalt is dat je je niet enkel tot APw beperkt, maar je verwijt voor het gemak copy paste op het meerendeel van de gescheiden ouders. En jezelf ook gelijk nog ff op de borst klopt. Dat eerste lijkt me ongepast, onnodig en bovendien niet waar.

Welke vragen moeten gesteld worden dan? In het bericht staat zoals TO heeft gehandeld en velen zijn het daar niet mee eens. TO had zelf ook even terug kunnen denken aan haar eigen puberteit en hoe zij het gevonden zou hebben als háár moeder zo gereageerd zou hebben. 

En dat staat dan nog los van een vechtscheiding die al 2 jaar loopt, dat dochter een vaderskindje is en de vakantie doorgebracht wordt als samengesteld gezin.

Granny71 schreef op 18-07-2021 om 21:16:

[..]

Er zijn nu ook meer dan genoeg vragen gesteld aan TO maar ja, als die na een hulpvraag niet meer terug komt in haar eigen topic, speel je invullen/speculeren in de hand.

Eerst veeg je je straatje schoon door te zeggen dat je niet de bent enige die zo verwijtend reageert en nu vraagt TO er zelf om? You made my point granny ... 

Libertine schreef op 18-07-2021 om 21:07:

Na ruim 16 jaar op dit forum is het duidelijk merkbaar dat er de laatste tijd nieuwe leden bij zijn gekomen, die met een veel gestrekter been lijken te reageren dan ik gewend ben van dit forum. 

Ik vroeg me al af wanneer de "oude" tegen "nieuwe" gebruikers tevoorschijn getoverd zou worden.

Libertine schreef op 18-07-2021 om 21:27:

[..]

Eerst veeg je je straatje schoon door te zeggen dat je niet de bent enige die zo verwijtend reageert en nu vraagt TO er zelf om? You made my point granny ...

Als to echt hulp zou willen zou ze wel de moeite nemen om af en toe langs te komen om vragen te beantwoorden, zou je toch denken?

Blijkbaar bevallen de vragen niet of vindt TO het toch niet de moeite waard.

Kan je mij van alles en nog wat verwijten maar ik ben niet degene met een hulpvraag.

Libertine schreef op 18-07-2021 om 19:15:

[..]

Mijn hemel wat enorm generalistisch. Zelf niet gescheiden zeker?

De meeste gescheiden ouders doen heel hard hun best het zo goed mogelijk te doen voor hun kinderen. Net als ouders die niet gescheiden zijn overigens.

Alsof je ná een scheiding plots pedagogisch incompetent wordt.... Kom op zeg.


Dat maak jij er allemaal van. 

Ik kan ook vragen "Zelf geen kind van gescheiden ouders zeker?".

In het algemeen durf ik wel te stellen dat te veel gescheiden ouders veel en veel te snel een nieuwe relatie door het strot van hun kinderen douwen ja.  

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-07-2021 om 21:38

Libertine schreef op 18-07-2021 om 21:27:

[..]

Eerst veeg je je straatje schoon door te zeggen dat je niet de bent enige die zo verwijtend reageert en nu vraagt TO er zelf om? You made my point granny ...

Mwah, dat valt bij mij echt niet onder straatje schoon vegen. 

Libertine schreef op 18-07-2021 om 19:15:

[..]

Mijn hemel wat enorm generalistisch. Zelf niet gescheiden zeker?

De meeste gescheiden ouders doen heel hard hun best het zo goed mogelijk te doen voor hun kinderen. Net als ouders die niet gescheiden zijn overigens.

Alsof je ná een scheiding plots pedagogisch incompetent wordt.... Kom op zeg.


Binnen twee jaar na een intense vechtscheiding meteen een nieuwe relatie waarbij ook meteen gezellig gezinnetje moet worden gespeeld vind ik nou niet bepaald "zo goed mogelijk doen". 

Er is nou eenmaal een grote groep gescheiden ouders die niet in het belang van het welzijn en stabiliteit van de kinderen denkt, maar vooral aan hun eigen liefdesleven en "geluk".

Niemand zegt dat je geen nieuwe relatie mag hebben, maar hou die dan een lange poos weg van de kinderen, ga er niet mee op vakantie en verwacht absoluut niet dat ze er meteen een gezellig gezinnetje mee willen gaan spelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.