Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
APw

APw

17-07-2021 om 15:11

Ik heb geen enkel vat meer op mijn tienerdochter, zit met de handen in het haar


Veel plezier!

Dus je bent net 2 jr gescheiden, hebt n nieuwe partner met kids, je dochter is net 15, ik lees in je op enkel hoe het voor jou is en jij vraagt je af waar haar gedrag vandaan komt? 

O ik ben mosterd. 

APw schreef op 25-07-2021 om 23:44:


Wat ik wel nog even kwijt wil, gaat over wat mijn dochter vindt van mijn nieuwe relatie. Er wordt vaak gezegd dat het te veel voor haar is, dat mama al gauw in een nieuwe relatie stapt, en de kinderen daarin meegesleurd worden. Maar mijn dochter draagt mijn vriend op handen, ze heeft hem heel graag. Dus daar ben ik wel blij om.


Hier wil ik toch nog even op in gaan. In je openingspost geef je aan dat het een vaderskind is. Maar vergeet niet dat jij haar moeder bent. Die ze ook te vriend moet houden. Dan kan het best zijn dat ze jou vriend heel aardig vind, maar als jouw vriend, niet als een plaatsvervangende vader waarmee ze dan ook nog op vakantie moet. 

Kinderen kunnen heel goed acteren als het nodig is om hun ouders te vriend te houden, zeker kinderen van gescheiden ouders. 

Imi

Imi

26-07-2021 om 09:45

  • "Kinderen kunnen heel goed acteren als het nodig is om hun ouders te vriend te houden, zeker kinderen van gescheiden ouders."



Zelfs als ze niet acteert: iemand aardig vinden is iets heel anders dan met diegene op vakantie willen of diegene als plaatsvervangende vader willen. Ook van mij het dringende advies om het héél rustig aan te doen in de contacten tussen je dochter en je nieuwe vriend. Samen met de kinderen op vakantie als je elkaar 2 jaar kent, dat is gewoon heel, heel snel. Ik begrijp heel goed dat jij en je vriend dat graag willen, maar vakantie dat kan ook zonder kinderen, wanneer zij bij de andere ouder(s) zijn.

Verwacht niet dat je dochter gaat uitspreken dat ze niet met je vriend en zijn kinderen op vakantie wilde of wil, ze weet waarschijnlijk donders goed dat ze jou daarmee kwetst.

Fijn voor je dochter dat jullie nu samen weggaan. Dat is een goed idee! Kijk goed naar je dochter, is ze deze dagen blijer dan tijdens de vakantie met je vriend? Dan kun je daaruit zelf je conclusies trekken.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

26-07-2021 om 11:12

bewustwording is de eerste stap voor verandering 

Imi schreef op 26-07-2021 om 09:45:
  • "Kinderen kunnen heel goed acteren als het nodig is om hun ouders te vriend te houden, zeker kinderen van gescheiden ouders."



Zelfs als ze niet acteert: iemand aardig vinden is iets heel anders dan met diegene op vakantie willen of diegene als plaatsvervangende vader willen. Ook van mij het dringende advies om het héél rustig aan te doen in de contacten tussen je dochter en je nieuwe vriend. Samen met de kinderen op vakantie als je elkaar 2 jaar kent, dat is gewoon heel, heel snel. Ik begrijp heel goed dat jij en je vriend dat graag willen, maar vakantie dat kan ook zonder kinderen, wanneer zij bij de andere ouder(s) zijn.

Verwacht niet dat je dochter gaat uitspreken dat ze niet met je vriend en zijn kinderen op vakantie wilde of wil, ze weet waarschijnlijk donders goed dat ze jou daarmee kwetst.

Fijn voor je dochter dat jullie nu samen weggaan. Dat is een goed idee! Kijk goed naar je dochter, is ze deze dagen blijer dan tijdens de vakantie met je vriend? Dan kun je daaruit zelf je conclusies trekken.

Je zegt het heel vriendelijk en daar kan ik iets van leren.

Ondanks dat je dochter je vriend leuk vindt, wat natuurlijk alleen maar fijn is, blijf je bewust van de achterliggende redenen van haar gedrag en gevoel.

Het kan zijn dat haar vader of jullie relatie zo teleurstellend voor haar was, dat ze een mannelijke rolfiguur aangrijpt om niet weer te willen verliezen. Waarbij ze zich pleasend opstelt. Ik noem maar een dwarsstraat. Ik wil ook zeker niet dramatiseren en problemen opwerpen waar ze niet zijn. Maar puntje bij paaltje:

Je dochter heeft behoorlijk wat meegemaakt in haar vormende jaren en heeft een bepaald voorbeeld van man vrouw relaties en jij bent haar moeder en zal ondanks je eigen behoeften even goed moeten proberen te overzien of haar verwerking wel de tijd heeft gekregen die ze nodig heeft. Soms kan het dan geen kwaad om hierbij ook even wat hulp in te roepen van een vertrouwenspersoon van je dochter. Een volwassene die buiten haar moeder om vraagt hoe het met haar gaat, hoe ze het vindt om in een samengestelde relatie te zitten, etc.

APw

APw

30-07-2021 om 00:14 Topicstarter

Mijn dochter neemt niet snel iemand in vertrouwen. Denk wel dat ze bij haar beste vriendin alles kwijt kan. 
En onlangs vertelde mijn vriend me ook dat ze hem in vertrouwen neemt. En haar hart wel eens lucht bij hem.
Ik zei al dat ze hem heel graag heeft. Maar dat is inderdaad niet hetzelfde als klaar zijn om permanent een nieuwe man aan de zijde van je moeder te zien. 
Het is echter wél fijn om te weten dat ze het goed met elkaar kunnen vinden. 
Haar papa is niet de persoon bij wie ze terecht kan met problemen, of met wie ze diepere gesprekken kan voeren over wat ze denkt en wat ze voelt. Ik heb het gevoel dat ze dat bij mijn vriend wel vindt.

Maar ondanks dat ga ik toch meer waakzaam zijn voor wat in haar omgaat. Dit online gesprek heeft me ook veel geleerd daarover. 
Onze daagjes erop uit deze week hebben ook rust gebracht. We hebben er allebei van genoten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.