Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.

kaatjecato
24-05-2025 om 20:45
Wat fijn dat het een rustige start is geweest, Ciska. Ik hoop ontzettend voor jullie dat dit zo doorzet ❤️
Aanvullend op de tip van Labyrinth: je hebt ook kleine fitness trampolines voor in huis, voor als het slechter weer wordt. Fijn dat dit haar zo goed helpt!

Ciska78
29-05-2025 om 17:43
Na een redelijke eerste week thuis is de tweede week echt heftig.
Heel veel spanning, al meerdere keren automutilatie.
En ze is zo verdrietig, hartverscheurend gewoon hoe ze soms in huilen uitbarst.
Ze trekt het gewoon echt niet meer, haar hoofd draait overuren en alles is haar teveel.
Van de huisarts heeft ze gelukkig wel extra medicatie gehad (lorazepam) maar dit brengt nog niet genoeg rust in haar hoofd helaas.
Het is zo veel en zwaar op dit moment

Loll
29-05-2025 om 20:18
Wat ontzettend moeilijk!! Hoop dat er snel rust en stabiliteit voor jullie komt

Moree
30-05-2025 om 05:10
Ciska78 schreef op 29-05-2025 om 17:43:
Na een redelijke eerste week thuis is de tweede week echt heftig.
Heel veel spanning, al meerdere keren automutilatie.
En ze is zo verdrietig, hartverscheurend gewoon hoe ze soms in huilen uitbarst.
Ze trekt het gewoon echt niet meer, haar hoofd draait overuren en alles is haar teveel.
Van de huisarts heeft ze gelukkig wel extra medicatie gehad (lorazepam) maar dit brengt nog niet genoeg rust in haar hoofd helaas.
Het is zo veel en zwaar op dit moment
Fijn dat de huisarts extra medicatie heeft voorgeschreven. Ik zou ook echt vragen om de andere medicatie, was het oxazepam waar dochter rustiger door werd?
Ik zou met het argument komen dat iedereen anders op medicjnen werkt. Voor dochter werkt dit medicijn nu goed. Dan maar vaker en veel voorschrijven. Het is een 1e levensbehoefte.
Het is veel beter dat ze nu een tijd kalmeert en niet meer snijdt. Mocht ze wat afhankelijk worden vd medicatie, dan is dat een secundaire of tertiaire zorg.
Voor mu moet dochter eens een langere tijd rust krijgen. En als daar oxazepam of diazepam voor nodig is, dan is dat gewoon zo. De medicijnen zijn niet voor niks uitgevonden.

Moree
30-05-2025 om 08:00
Hoe vind dochter Virtual Reality?
Voor sommige mensen kan het erg prettig zijn om zich even ‘te verliezen’ in een andere wereld. Virtual Reality Headset om bijv een plek in de natuur te bezoeken. Of onderwaterwereld. Of complete fantasie/ sprookjeswereld.

Layka.12
30-05-2025 om 23:02
Ach lieverd toch, wat hebben jullie drie het ontzettend zwaar!!
Om je kind zo te zien lijden is afschuwelijk als ouders. Bovenstaand advies van die oxazepam sta ik ook helemaal achter.
Ieder reageerd anders op medicatie en heeft meer nodig, zo ook jullie dochter.
Ik zie ook nog steeds het probleem niet, geef dat kind die extra medicatie psychiater en laat haar niet zo lijden.
Woest word ik er om!!!
Hebben jullie wel genoeg bijstand van hulpverleners?
Ik heb er echt verdriet van om wat jullie drie allemaal moeten doorstaan Ciska.
Weet dat ik aan jullie denk, zoals zoveel mensen hier met mij.
Een dikke virtuele knuffel voor jullie.
♥️

Citroengraag
31-05-2025 om 09:34
Layka.12 schreef op 30-05-2025 om 23:02:
Ach lieverd toch, wat hebben jullie drie het ontzettend zwaar!!
Om je kind zo te zien lijden is afschuwelijk als ouders. Bovenstaand advies van die oxazepam sta ik ook helemaal achter.
Ieder reageerd anders op medicatie en heeft meer nodig, zo ook jullie dochter.
Ik zie ook nog steeds het probleem niet, geef dat kind die extra medicatie psychiater en laat haar niet zo lijden.
Woest word ik er om!!!
Hebben jullie wel genoeg bijstand van hulpverleners?
Ik heb er echt verdriet van om wat jullie drie allemaal moeten doorstaan Ciska.
Weet dat ik aan jullie denk, zoals zoveel mensen hier met mij.
Een dikke virtuele knuffel voor jullie.
♥️
Ciska vertelt een paar berichten terug al dat de huisarts is gestart met lorazepam. Lorazepam werkt langer dan oxazepam en is sterker. 1mg lorazepam is ong 30 mg oxazepam.