Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer

Excuses, als Ciska het een gepaste vraag vond gaat mijn reactie nergens over. De vraag gaat zo door merg en been ...

Wat ontzettend erg om je kind zo te moeten zien worstelen met het leven. Zo verdrietig voor haar en voor jullie. Mijn hart huilt. 

Ik vind het vooral zo erg, omdat er echt wel opties zijn. Maar dan moet de tiener eerst tot rust kunnen komen, in deze staat heeft therapie of desnoods shocks geen zin. En dan zit je dus met een overheid die geen idee heeft. 

Ciska er is zoveel wat ik wil schrijven, maar niks wat er uit mijn toetsenbord komt doet recht aan de situatie.

Heeft jullie regio ook fact teams ? Zij zijn er juist voor ernstige psychiatrische aandoeningen.

Citroengraag schreef op 17-06-2025 om 17:55:

[..]

Dit kun je toch niet tegen een moeder zeggen?

Jawel want ik lees dit draadje vanaf het begin en het gaat zo slecht met Ciska’s dochter, dat Ciska zelf heeft gezegd dat ze de euthanasiewens van haar dochter begrijpt. Waarmee Ciska niet zegt dat ze het wil. Maar dochter lijdt al jaren en hoe ik het lees is er geen vooruitgang of verandering of hulp, dan worden de ouders op een gegeven moment net zo wanhopig als de dochter zelf. 

Ciska78

Ciska78

17-06-2025 om 22:14 Topicstarter

Roos57 schreef op 17-06-2025 om 21:39:

Heeft jullie regio ook fact teams ? Zij zijn er juist voor ernstige psychiatrische aandoeningen.

Die hebben we maar zelfs die hebben gezegd dat ze de casus te complex vinden.

Oh Ciska toch, wat kan ik nog zeggen?!
Alleen dat ik zo ontzettend met jullie begaan ben.
Geef het alstublieft aan als we hier als forum wat voor jullie kunnen betekenen, op wat voor manier dan ook.

Lieverd, voor jullie alle drie een knuffel, medeleven. 
Liefs ♥️♥️

Ciska78

Ciska78

17-06-2025 om 23:03 Topicstarter

ik vind het zo lief dat mensen hun hulp aanbieden, maar ik zou niet weten wat jullie voor ons kunnen betekenen 😢

Ook ik ben bezig met hoe we je zouden kunnen helpen. Soms denk ik "misschien pers inschakelen?" Niet dat jij dat moet doen Ciska, maar een stel van ons en natuurlijk volkomen geanonimiseerd. Pers (krantenartikel, podcast oid) kan nog wel eens de druk op hulpverleningsinstanties zodanig vergroten dat ze toch ineens wel iets kunnen bedenken. 

Oh Ciska, wat een verdrietige berichten... de onmacht wordt maar niet minder

Weet dat ik aan je denk en zoveel mogelijk positiefs jouw kant op stuur. Als het ook maar een klein beetje zou helpen....

Lexus schreef op 17-06-2025 om 23:25:

Ook ik ben bezig met hoe we je zouden kunnen helpen. Soms denk ik "misschien pers inschakelen?" Niet dat jij dat moet doen Ciska, maar een stel van ons en natuurlijk volkomen geanonimiseerd. Pers (krantenartikel, podcast oid) kan nog wel eens de druk op hulpverleningsinstanties zodanig vergroten dat ze toch ineens wel iets kunnen bedenken.

Mijn reactie voelt wat ongepast bij dit immense verdriet. Maar ik ga toch reageren. Er is heel veel hulp aangeboden aan de dochter. Tientallen professionele hulpverleners hebben meegedacht, intensief gezocht naar hulp en therapieën. Veel soorten van hulp, therapie, opname en medicatie zijn aangeboden.

Ik lees in dit draadje met enige regelmaat verwijten naar hulpverleners of instanties. Zoals nu; 'laten we zorgen druk door de pers, dan zouden ze toch ineens wel iets kunnen bedenken.' 

Het lijkt me voor Ciska78 niet helpend om die gedachtengang in te gaan. Alsof die passende hulp er wel zou zijn, maar door onwil niet wordt verleend. Dat er druk via de pers nodig is om het wel te krijgen. 

Zóveel mensen hebben zich ingespannen voor de dochter en doen dat nog steeds. Helaas tot nu toe zonder resultaat. Maar daarmee hoeven de zorginstanties en zorgverleners nog niet weggezet te worden als opzettelijk onwillig. Dat lijkt me ook voor Ciska78 niet helpend.

Ciska78 schreef op 17-06-2025 om 23:03:

ik vind het zo lief dat mensen hun hulp aanbieden, maar ik zou niet weten wat jullie voor ons kunnen betekenen 😢

boodschappen doen, thee drinken, praatpaal zijn en je een aai over je bol geven zijn maar een paar ideetjes. 

Ciska78 schreef op 10-04-2025 om 08:33:

Dochter heeft in de afgelopen 2,5 jaar al meerdere anti depressiva gehad die weinig/niets deden.
De zo nodig medicatie (oxazepam) die ze nu een paar keer heeft gehad bij hele hoge spanning/paniekaanvallen lijkt wel iets te doen met de stemmen. Ze heeft echt een stilte ervaren na het slikken hiervan. Volgende week staat er weer een gesprek met psychiater gepland, dus dan gaan we de vraag zeker neerleggen of er niets iets is wat langer geslikt kan worden met dezelfde werking als de oxazepam.

Sorry als het onnodige herhaling is Ciska, maar stel dat oxazepam anders en beter zou werken voor dochter dan lorazepam. Ook al zijn ze vrij hetzelfde, misschien zit er iets in Oxazepam waar ze beter op reageert 
En oprecht excuses als dit al helemaal is uitgezocht/ achterhaald is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.