Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer

Ik heb het zó met haar en met jullie te doen. Wat een drama. Kwam er maar wat licht aan het einde van deze donkere tunnel. 

Ach Ciska toch♥️

Ciska78

Ciska78

24-11-2025 om 09:27 Topicstarter

nou, alle lichaamsvreemde voorwerpen hebben gelukkig het lichaam verlaten.
We merken dat dochter zo moe is, als het aan haar ligt gaat ze elke avond om 7 uur al naar bed. Ze is helemaal op.
Alles kost zoveel energie.
We hebben wel eindelijk een psychiater en ze heeft daar nu gesprekken om haar beter te leren kennen, we hopen dat ze misschien iets kunnen met de huidige medicatie.

Misschien een gekke vraag, maar wat gebeurt er als ze om 7 uur naar bed gaat? Als ze dan doorslaapt tot de volgende ochtend, zou dat haar energie geven misschien?

Ciska78

Ciska78

24-11-2025 om 10:11 Topicstarter

het nadeel is dat ze om 21 uur nog medicatie in moet nemen, dan zouden we eerst in overleg met de psychiater moeten of dit 2 uur vervroegd kan wordn

Ciska78 schreef op 24-11-2025 om 10:11:

het nadeel is dat ze om 21 uur nog medicatie in moet nemen, dan zouden we eerst in overleg met de psychiater moeten of dit 2 uur vervroegd kan wordn

of kijken of er mogelijkheden zijn voor time release varianten. 

Ies

Ies

24-11-2025 om 12:46

Ciska78 schreef op 24-11-2025 om 10:11:

Hoe vaak heeft ze die medicatie Ciska? Als het 1 of 2 x per dag is dan maakt het normaal gesproken niet uit. Als het gaat om 4x per dag wordt het wat lastiger. 

Hoe staat het eigenlijk met het euthanasie traject? Hebben jullie zicht op hoelang dat nog gaat duren. Nu ben je continu van alles aan het proberen maar niets helpt helaas meer. Veel sterkte. 

Ciska78

Ciska78

24-11-2025 om 16:26 Topicstarter

Ze krijgt de medicatie 2x per dag, smorgens en savond.
Ik heb toevallig vanochtend het expertisecentrum euthanasie gebeld, dochter staat nu bijna 2 jaar op de wachtlijst, wachtlijst zou ongeveer 3 jaar zijn, helaas hebben ze een groot tekort aan psychiaters en loopt de wachttijd helaas alleen maar op naar al 3,5/4 jaar.
Geen idee hoe en of we dochter dit moeten vertellen.

Wat heftig allemaal Ciska.  
Ik wou dat ik iets voor je kon betekenen.  Vind het ook moeilijk  om te reageren want weet niet precies hoe ik moet reageren. En om nu elke keer  die standaard hug te geven online...
Ik leef in elk geval mee en denk regelmatig  aan jullie. Heb je weinig aan natuurlijk verder , maar wellicht geeft het een klein beetje troost en steun.

Jeetje wat moeilijk allemaal. Een en hart onder de riem voor jullie!

Ciska78 schreef op 24-11-2025 om 16:26:

Ze krijgt de medicatie 2x per dag, smorgens en savond.
Ik heb toevallig vanochtend het expertisecentrum euthanasie gebeld, dochter staat nu bijna 2 jaar op de wachtlijst, wachtlijst zou ongeveer 3 jaar zijn, helaas hebben ze een groot tekort aan psychiaters en loopt de wachttijd helaas alleen maar op naar al 3,5/4 jaar.
Geen idee hoe en of we dochter dit moeten vertellen.

Misschien kun je het nog even niet vertellen. Tenzij ze er naar vraagt, misschien.

Wat blijft het toch zwaar voor jullie allemaal.  Als de medicatie de enige reden is dat je dochter op moet blijven zou je ook in plaats van bespreken met de psychiater (wat mogelijk lang duurt) ook de apotheek kunnen bellen. Die  kunnen heel goed meedenken over inname momenten van medicatie. Heb daar echt hele fijne ervaringen mee bij onze apotheek. Ze hebben vaak meer verstand van de precieze werking dan artsen.

Ies

Ies

24-11-2025 om 23:08

Bij 2x pd zal het niet uitmaken Ciska. Wij geven (werk) heel vaak medicatie vroeg als mensen graag vroeg naar bed gaan. Tenzij we een ander ritme willen stimuleren oid.
Ik zou haar vooral laten bijtanken hoor.

Lieve Ciska,
Het is en blijft zwaar en mensonterend, voor  jullie alle drie!
Het is nog steeds overleven op alle fronten, elke dag weer.
Ik geef tussendoor wel een hug omdat ik dat oprecht meen en mijn hart naar jullie uitgaat. Je weet ook wel hoe ik erin sta.
Elke dag zijn jullie in mijn gedachten.
Ik kan zo weinig, daarom maar op deze manier.

Nog steeds wens ik jullie alle drie heel veel sterkte. 
Met alle respect en liefde,
♥️

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.