Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.
Wilmamaa
16-08-2026 om 13:01
Wat een verdrietig bericht. Heel veel sterkte.
Al die tijd dat ik (stil) meelas, hoopte ik voor jullie en jullie dochter dat het goed zou komen. Voor haar zal het nu ook 'goed' zijn, maar ik had graag gezien dat er een mooi leven voor haar mogelijk was. Heel veel sterkte en heel veel kracht bij het oppakken van het leven zonder haar.
masatu
17-08-2026 om 08:26
Ik lees net dit artikel uit de Volkskrant:
- misschien beter om dit in een apart topic te bespreken -
Het komt erg binnen om er zo over te lezen.
Sterkte Ciska!
tsjor
17-08-2026 om 14:03
masatu schreef op 17-08-2026 om 08:26:
{Quote verwijderd}
- misschien beter om dit in een apart topic te bespreken -
Het blijft echt verschrikkelijk lastig, pijnlijk, verdrietig.
Tijgeroog
17-08-2026 om 16:02
Dit is een interessante en belangrijke discussie, maar mag ik jullie vragen om hiervoor een ander draadje te starten?
Ciska78
18-08-2026 om 13:40
ik ben er stil van, zoveel kaarten heb ik vandaag mogen ontvangen van allemaal lieve forummers.
Dat doet ons echt heel veel 🥰🥰
lientje69
19-08-2026 om 07:14
Voor vandaag voor Ciska en alle mensen om haar heen maar ook voor de tijd hierna een extra
.
Duufje
19-08-2026 om 11:01
Wat ontzettend verdrietig Ciska. En wat naar dat het op deze manier heeft moeten gebeuren.
Ik gun je meisje haar rust ontzettend en ik wens jullie alle kracht en sterkte. Jullie hadden het niet beter kunnen doen, hopelijk realiseren jullie je dat ook.
Heel veel liefs 
AnnaPollewop
19-08-2026 om 11:53
Heel naar om te lezen dat het nu zo is afgelopen, al die tijd bleef ik toch meelezen en hopen dat er wat licht aan de horizon zou zijn - heel veel sterkte Ciska.
Ciska78
20-08-2026 om 11:31
lieve medeforummers, ik wil jullie heel erg bedankten voor alle lieve kaartjes, beertjes en steun via dit forum.
We hebben gisteren een mooi dienst gehad, waar we aanvankelijk dachten dat er 75 mensen zouden komen waren dit er uiteindelijk 120 🥰
De laaste 2 weken van haar leven heeft dochter alleen maar laten zien dat ze heel vastberaden was in haar pad naar de dood toe.
Vanaf het moment dat ze stopte met eten en drinken was ze een bikkel.
Ja ze heeft momenten gehad dat ze zin had in een glas koud water, in watermeloen, maar het werd niet overheersend.
Op het moment dat ze het psychisch zo niet meer trok (dat was na dag 7) heeft ze nog 1 dag moeten wachten op de start van de palliatieve sedatie. Die is uiteindelijk afgelopen zondag ingezet. Het duurde uiteindelijk nog 2 dagen voordat dochter echt kon toegeven aan de rust van het mogen slapen.
En toen de uiteindelijk in de diepe slaap was, zagen wij alleen maar een dochter die toen al haar rust had gevonden.
Alles wat wij van te voren hoorden in de voorbereiding, waar ze allemaal last van kon krijgen, het is haar allemaal gespaard gebleven.
Waar de verpleegkundige en huisarts op donderdagochtend nog hadden gezegd dat het nog wel dagen kon gaan duren, vond dochter het die avond wel genoeg.
In samenzijn met ons en een hele groede vriendin heeft ze heel rustig haar laatste adem uitgeblazen.
En het is goed zo. Ja, er is een heel groot gat ontstaan en ook rust omdat dochter haar zo lang gezochte en verdiende rust heeft gekregen.
Rust lieve vlinder