Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer


Ciska78

Ciska78

25-11-2022 om 07:46 Topicstarter

zo, ik ben er weer.
We moesten gisteren om 11:30 bij de kliniek zijn. Dochter was redelijk te doen in de ochtend, wel wat spanning maar dat is normaal. Ze was vooral heel erg bang dat ze veel te veel spullen bij zou hebben.
We hadden eerst nog een kort opname gesprek en daarin zag je de spanning van dochter heel erg oplopen. Gelukkig pikte IHT dit ook goed op, dus op een gegeven moment heeft dochter een rondleiding gehad en zijn wij haar spullen op haar kamer gaan zetten.
Dochter wilde graag zonder ons haar tassen uitpakken, dus of wij konden gaan.
Begeleiding vanuit IHT bleef daar nog wel en schoof ook aan bij de lunch.

wij maar naar het centrum gegaan voor afleiding en dat ging wel oke.

S,avonds hebben we een belletje gehad vanuit de kliniek over hoe de dag was gegaan,begin van de middag was dochter echt nog wel gespannen, maar dit leek savonds een stuk beter te gaan. Ze heeft zelf momenten boven en beneden gekozen. Toen er werd gebeld zat ze zelfs beneden een spel te spelen met begeleiding, nou dat is al maanden niet meer gebeurt. Dus klinkt voorzichtig positief. Zelf wilde ze niet bellen dus we hebben nog even geapt, waarin ze ook wel redelijk oke leek.

Al die tijd dat ze thuis was heb ik eigenlijk redelijk goed geslapen, maar vannacht was echt een klote korte nacht. Hoop dat het de spanning van de eerste dag was.

Het blijft echt heel dubbel, weten dat dit de juiste keuze is, maar ook je kind daar achterlaten, want zo voelt dat, zorgt ook wel voor een knoop in mijn maag.
Ik hoop echt zo dat dit iets teweeg gaat brengen.

Een goed begin is het halve werk! Je relaas klinkt op een goede manier tamelijk saai 😂. Geen drama’s. Er lijkt echt een knopje om bij je dochter. Ik snap dat je hebt liggen woelen in je bed. Het is niet niks allemaal! Ik hoop dat jullie toch ook kunnen gaan bijkomen en herstellen. Jullie hebben keihard gewerkt. En jullie moeten over een maand ook weer door. Maar nu even niet! Ik duim dat het bergop gaat met dochter en dat jullie kunnen gaan ontspannen

MatureJackal76

MatureJackal76

25-11-2022 om 08:10

Dag Ciska, alle succes en sterkte voor een goed verloop van de opname 🍀
Dikke knuffel en hopelijk kan je een beetje tot rust komen 🫶

Gelukkig  .alles is rustig verlopen.

Ciska78

Ciska78

25-11-2022 om 08:19 Topicstarter

ze doen elke ochtend een contactmoment waarbij wij ook gebeld worden, even bespreken hoe de nacht was en wat de planning van de dag is, dat is ook wel fijn.
Ook gisteren afgesproken dat er snachts elk uur iemand bij dochter gaat kijken tot ze slaapt, ook dat is fijn.
Saai is goed toch Omnik 😂

dat klinkt alsof het inderdaad best positief ging het wegbrengen. Ik hoop dat ze op haar plek zit en jullie even wat adem kunnen krijgen.

Jee! 😃
Klinkt inderdaad positief hoe het gegaan is met je dochter; wat fijn!
De dames en heren van het IHT team zijn kanjers! Wij hebben er ook veel steun aan gehad.

Hopelijk geeft het jou wat meer rust, zodat je ook beter kan slapen.

Heeft je dochter gisteravond ook meegegeten met de groep? En ging dat goed? Hoe was haar eerste nacht daar?

Ciska78

Ciska78

25-11-2022 om 09:06 Topicstarter

We hebben zometeen contact, dus dan horen we ook hoe haar nacht is geweest. Ze zijn in principe verplciht om alle eetmomenten beneden aan tafel te zitten.

Zilvergray, hoeveel begeleiding krijgen jullie nu nog, neem aan dat dit niet helemaal klaar is toch?

Wat fijn dat het goed gegaan is, zonder al te veel weerstand. Ik hoop echt dat er een knop om is en dat de opname een grote stap richting haar herstel gaat zijn.

Ciska78 schreef op 25-11-2022 om 09:06:

We hebben zometeen contact, dus dan horen we ook hoe haar nacht is geweest. Ze zijn in principe verplciht om alle eetmomenten beneden aan tafel te zitten.

Zilvergray, hoeveel begeleiding krijgen jullie nu nog, neem aan dat dit niet helemaal klaar is toch?

Ah zo! Ik kan me voorstellen dat ze braaf elk eetmoment ook aan tafel zal zitten. Is toch anders dan wanneer je thuis in je veilige omgeving bent en je ouders je zeggen wat er moet gebeuren (vreemde ogen dwingen).

Hier geeft 1 van de IHT medewerkers elke week 1x thuis, en 1x op de poli Dupressie therapie. Mochten wij als ouders nog hulp/ vragen hebben, kunnen we dat aangegeven.

Ik denk wel dat ik weer ga nadenken over systeem therapie voor man en mij, het voelt alsof we langzaam aan weer terugvallen naar onze oude gewoontes..en dat is niet perse positief. We hebben op dit moment ook wel even veel aan ons hoofd, misschien is daarom ons lontje wat korter.

Hoe groot is de groep Cisca?

Ciska78

Ciska78

25-11-2022 om 14:10 Topicstarter

volgens mij zitten er 6 pubers, max 8

Ik hoop dat je dochter zich op haar plek voelt, en dat jij weer een beetje behoorlijk kan slapen.

Ik zal de komende dagen minder schrijven/reageren ivm verhuizing volgende week. Zodra ik kan zal ik de berichten lezen. 
Voor nu liefs en sterkte Ciska en voor een ieder van ons die het kan gebruiken ♥️

Zilver_gray schreef op 26-11-2022 om 14:51:

Ik hoop dat je dochter zich op haar plek voelt, en dat jij weer een beetje behoorlijk kan slapen.

Ik zal de komende dagen minder schrijven/reageren ivm verhuizing volgende week. Zodra ik kan zal ik de berichten lezen.
Voor nu liefs en sterkte Ciska en voor een ieder van ons die het kan gebruiken ♥️

Jij succes met de verhuizing! Dat is ook een pittige klus, zeker ook in combinatie met grote zorgen over je kind. Ik hoop dat het voorspoedig verloopt Zilver_gray!

Succes Zilver

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.