Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer

Probleem is waarschijnlijk dat een hulpverlener er niet aan begint omdat er nog een andere problematiek is. Dus dan vang je drie keer bot, wat heel erg is. 
Als er wel een kans op samenwerking is kan wellicht een gratis online tool van nut zijn die ontwikkeld is voor de jeugdzorg: https://samen1plan.nl/ 

TrefleQ schreef op 21-10-2025 om 12:31:

Met bovenstaande opmerkingen over het zorgsysteem doen jullie lijken of alles door 'het systeem' of behandelaren opgelost zou kunnen worden. Dat het onwil is en geen onkúnde dat de dochter van Ciska78 en haar ouders zo lijden.

Dat vind ik net zo verdrietig voor Ciska78: het idee dat haar dochter uit onwil of gebrek aan financiële mogelijkheden niet geholpen zou worden. Sommige ziekten of aandoeningen zijn niet te genezen, soms is er geen passende hulp.

Dit dus. We zijn tegenwoordig heel erg bezig met een maakbare wereld waarin alles opgelost of geregeld kan worden. En accepteren niet meer dat er soms geen oplossing is. Dit lijkt dermate complex dat er geen oplossing is. Komt nog bij dat zij suïcidaal is en dat instellingen of behandelaren dan geen risico's kunnen nemen. Ik denk trouwens dat zij ook uitbehandeld is als ze in het traject van euthanasie zit. Dan is echt alles al wel eens geprobeerd. Misschien kan Ciska aangeven hoe ver dat traject intussen is. Ik heb ooit gelezen dat er wel 2 jaar voor staat. Dat lijkt mij best lang. 

Ies

Ies

23-10-2025 om 10:38

Izza schreef op 23-10-2025 om 10:24:

[..]

Dit dus. We zijn tegenwoordig heel erg bezig met een maakbare wereld waarin alles opgelost of geregeld kan worden. En accepteren niet meer dat er soms geen oplossing is. Dit lijkt dermate complex dat er geen oplossing is. Komt nog bij dat zij suïcidaal is en dat instellingen of behandelaren dan geen risico's kunnen nemen. Ik denk trouwens dat zij ook uitbehandeld is als ze in het traject van euthanasie zit. Dan is echt alles al wel eens geprobeerd. Misschien kan Ciska aangeven hoe ver dat traject intussen is. Ik heb ooit gelezen dat er wel 2 jaar voor staat. Dat lijkt mij best lang.

Ik kan het niet laten hier toch even op te reageren, al wil ik hier zeker geen politiek topic van maken, dus probeer het kort te houden. 
Maar Izza je benoemt zo treffend juist de achterliggende ideeën die maken dat de zorg nu ingericht is zoals hij ingericht is. 
De zorg moet nu oplossingsgericht, kort, flitsend, makkelijk. En ohja, idd ook risicovermijdend, uiteraard. 
Ik vind het zo absurd dat mensen die júist de zorg zo nodig hebben (tegenwoordig te complex genoemd) zo’n moeite hebben de juiste zorg te krijgen. 
En met juiste zorg bedoel ik uiteraard niet perse dat de problemen verdwijnen. Maar een vaste behandelaar hebben lijkt me echt het allerminste. Nog niet zo lang geleden was dat volgens mij ook heel vanzelfsprekend. 

Ies schreef op 23-10-2025 om 10:38:

[..]

Ik kan het niet laten hier toch even op te reageren, al wil ik hier zeker geen politiek topic van maken, dus probeer het kort te houden.
Maar Izza je benoemt zo treffend juist de achterliggende ideeën die maken dat de zorg nu ingericht is zoals hij ingericht is.
De zorg moet nu oplossingsgericht, kort, flitsend, makkelijk. En ohja, idd ook risicovermijdend, uiteraard.
Ik vind het zo absurd dat mensen die júist de zorg zo nodig hebben (tegenwoordig te complex genoemd) zo’n moeite hebben de juiste zorg te krijgen.
En met juiste zorg bedoel ik uiteraard niet perse dat de problemen verdwijnen. Maar een vaste behandelaar hebben lijkt me echt het allerminste. Nog niet zo lang geleden was dat volgens mij ook heel vanzelfsprekend.

Dat laatste al jaren niet meer en sinds bv de GGZ hier geen zzp-ers meer inhuurt sinds de nieuwe voorwaardes, zit de psychiater in de top, maar die zie je verder niet meer. 

Ik vind het een interessant onderwerp, misschien in een nieuw draadje?

- knip -

sophiebach schreef op 23-10-2025 om 16:12:

Dat je in andere topics nietszeggende antwoorden geeft is al irritant, maar hier is het wel zeer ongepast. Ik ga je melden.

Schemerlampje schreef op 23-10-2025 om 16:20:

[..]

Dat je in andere topics nietszeggende antwoorden geeft is al irritant, maar hier is het wel zeer ongepast. Ik ga je melden.

Kan ze dr website promoten of wat dan ook

Naminokurashi schreef op 23-10-2025 om 16:22:

[..]

Kan ze dr website promoten of wat dan ook

Inderdaad, dat heeft ze gedaan. Ik heb dat bericht ook gemeld.

sophiebach schreef op 23-10-2025 om 16:12:

{Quote verwijderd}

Goh, dat Ciska en haar dochter daar nou niet op gekomen waren! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.