Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer

Hoi Ciska,

Ontzettend heftig wat ik hier allemaal lees over je dochter.
Als christen zie ik hier geestelijke strijd. De stemmen die je dochter hoort en de schimmen die ze ziet.
Ken je Jezus? Hij kan haar bevrijden van haar angsten en van de duisternis om haar heen. 
Mijn tips: bid tot Jezus. Vraag hem om hulp. Zoek contact met christenen. Ga naar een kerk en laat voor haar bidden.

Wonder schreef op 08-02-2026 om 14:18:

Hoi Ciska,

Als christen zie ik hier geestelijke strijd. De stemmen die je dochter hoort en de schimmen die ze ziet.
Ken je Jezus? Hij kan haar bevrijden van haar angsten en van de duisternis om haar heen.
Mijn tips: bid tot Jezus. Vraag hem om hulp. Zoek contact met christenen. Ga naar een kerk en laat voor haar bidden.

Als medechristen; zeer ongepast en kwetsend deze reactie.

Ik denk dat Jezus misschien berusting en rust kan brengen. Maar een psychische stoornis is natuurlijk niet weg te bidden. En daarnaast zit deze dochter in een traject tot actieve levensbeëindiging. Dat is alles behalve toegestaan binnen religies. Daarin moet je je lot aanvaarden of is het zelfs een straf van God. 

Even los van dit verhaal. Ik zou echt niet meer met je dochter op vakantie gaan. Het is opnieuw verkeerd gegaan. En zo'n onderneming brengt teveel stress door een andere omgeving. Bespaar jezelf en haar die ellende en blijf in je eigen omgeving met een zorgnetwerk waar ze bekend zijn met jullie complexe situatie. Zou er een mogelijkheid zijn om los van haar een dag of weekendje weg te gaan. Alleen (zonder partner) of samen als er thuis voldoende ondersteuning is? Wees naar haar duidelijk dat hoe leuk activiteiten buiten de deur ook lijken. Dit geen optie meer is. 

MamaE schreef op 08-02-2026 om 14:41:

[..]

Als medechristen; zeer ongepast en kwetsend deze reactie.

Amen. 

Hoi Ciska,

Echt zwaar misplaatst dit. Dit soort bekeringsdrang heeft mij aversief gemaakt tegenover welk geloof dan ook. 

Fijn dat er zo veel begeleiding in het verschiet ligt, Ciska. Ik hoop dat dat iets van verlichting zal bieden. 

Hoi Ciska,

Mafkees...ik heb je gerapporteerd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.