Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer

Ciska78 schreef op 12-01-2023 om 11:41:

Het idee van een dier is al vaker hier geopperd, wij hebben zelf geen huisdieren maar hebben daar de afgelopen maanden echt wel heel erg over nagedacht en over gepraat. Maar de situatie is er nu niet naar om een huisdier aan te schaffen.

Wij gaan zo weer naar dochter, ze lijkt een goede nacht te hebben gehad.
We hopen zometeen ook meer nieuws te horen kwa opname

Voel je vooral niet schuldig meis, en ook niet alsof je je zou moeten verantwoorden waarom jullie het niet doen.

Je doet als ouder (moeder) wat je kan om in deze sitiuatie het hoofd boven water te houden en om er voor je dochter te zijn, en jullie doen het goed!

Sterkte bij het bezoek Ciska. Ik hoop enorm dat er in elk geval wat duidelijkheid komt qua opname en locatie. Mijn kaarsje brandt weer voor jullie♥️

Ciska78

Ciska78

13-01-2023 om 08:48 Topicstarter

Helaas nog steeds niets bekend kwa overplaatsing, laat ook wel zien hoe hoog de druk in de zorg is en hoeveel kids er op de wachtlijst staan.
Bezoekjes gaan wel, korte momenten die de ene keer beter verlopen dan de andere keer, want ja waar heb je het over met je kind als dat het enige is waar je momenteel mee bezig bent.

Zilvergray, hoe gaat het met jouw dichter nu?

Dat herken ik (van de andere kant dan weliswaar), waar heb je het over als je ouders alleen met jou bezig zijn en jijzelf eigenlijk ook niets te zeggen hebt.. Lastig is dat. Ik weet natuurlijk niet of jouw dochter van muziek of (jonge) dieren houdt zoals ik, maar ik heb mijn bezoek toentertijd gevraagd liedjes en leuke filmpjes voor me op te zoeken. Zaten we naast elkaar te luisteren of kijken en dan was er toch iets van connectie. Ik heb nog steeds muziek die me 1 op 1 herinnert aan toen en dat zijn gek genoeg fijne herinneringen. 

Ik stuur jullie liefs en zonnestralen. Het kan echt goedkomen en ik wens met heel mijn hart dat er bij jullie snel een stipje aan de horizon verschijnt. 

Ciska78 schreef op 13-01-2023 om 08:48:

Helaas nog steeds niets bekend kwa overplaatsing, laat ook wel zien hoe hoog de druk in de zorg is en hoeveel kids er op de wachtlijst staan.
Bezoekjes gaan wel, korte momenten die de ene keer beter verlopen dan de andere keer, want ja waar heb je het over met je kind als dat het enige is waar je momenteel mee bezig bent.

Zilvergray, hoe gaat het met jouw dichter nu?

Ja schrikbarend hoe hoog de wachtlijsten zijn. Verschrikkelijk gewoon!

Ja waar moet je het over hebben tijdens de bezoekjes, praten over koetjes en kalfjes komt ook zo geforceerd over. Je wil ook eigenlijk maar 1 ding ; dat ze beter wordt!

Praat zij wel? Je schreef dat een van de medewerkers voorlas voor haar toen ze zich zo slecht voelde? Iemand hier op het forum opperde dat ook volgens mij?

Phoe moeilijk hoor voor jullie, is toch niet te doen!

Lief dat ondanks je eigen verdriet nog oog hebt voor dat van een ander ❤️.

Hier gaat het op en af, afgelopen woensdag had ze een hele goede dag (gezellig met klasgenoten hier thuis taarten gemaakt voor de wiskunde les op school). Maar de volgende dag was ze toch weer slecht en enorm moe...logisch van een hele dag school en avond sociaal gedrag moeten vertonen.

De medicatie is opgehoogd, volgende week een intake voor de nieuwe (TTVO) school. Daar kijkt ze enorm naar uit. Die dag had ze eigenlijk practicum Scheikunde examen, maar de school heeft overlegd dat ze haar cijfer van vorig jaar laten staan zodat ze naar de intake kan. Zo fijn!

Dus hier ondanks de dips best een redelijk positief vooruitzicht denk ik.

Ciska78

Ciska78

15-01-2023 om 09:14 Topicstarter

Zouden er mensen mee kunnen denken met mij?
situatie is nog niet veranderd, nu hebben wij vernomen dat er morgen overleg is tussen hoofdbehandelaar en het team waar ze nu zit, om ook te praten over 2 sporen beleid.
Nu is er vorige week wel heel kort gesproken over gesloten jeugdzorg en dat dat nu nog geen optie is, maar wat zou dan zo’n 2sporen beleid inhouden?

En waar moeten we bij stil staan als gesloten jeugdzorg wel een optie gaat zijn? (Waar we liever zo ver mogelijk bij vandaag]n willen blijven )

Bij gesloten jeugdzorg opletten dat ze op een behandelplek met jongeren met psychiatrische problemen  komt, en niet op een plek waar bijvoorbeeld kinderen zitten die beschermd moeten worden tegen loverboys, of waar weliswaar verboden drugs gebruik wordt. 
Geen  ervaring of dit 2 sporen beleid is maar is er al wel al echt uitgebreid gekeken of er geen lichamelijke oorzaak aan haar psychische problemen ten grondslag ligt? Bij groepsgenootje van dochter kwamen ze er op een gegeven moment achter dat ze een schildklierafwijking had wat in haar geval meespeelde bij haar psychische aandoening, toen ze daar medicijnen voor kreeg, sloegen de therapieën veel beter aan.

Ciska78 schreef op 15-01-2023 om 09:14:

Zouden er mensen mee kunnen denken met mij?
situatie is nog niet veranderd, nu hebben wij vernomen dat er morgen overleg is tussen hoofdbehandelaar en het team waar ze nu zit, om ook te praten over 2 sporen beleid.
Nu is er vorige week wel heel kort gesproken over gesloten jeugdzorg en dat dat nu nog geen optie is, maar wat zou dan zo’n 2sporen beleid inhouden?

En waar moeten we bij stil staan als gesloten jeugdzorg wel een optie gaat zijn? (Waar we liever zo ver mogelijk bij vandaag]n willen blijven )

Is dat tweesporenbeleid niet gewoon vakjargon voor pillen en praten (gedragstherapie)?

Tweesporen beleid kan overal op slaan. Ik zou dus vooral aan haar behandelaren vragen wat ze bedoelen.

Ze zat nu toch al gesloten? Ik zou vooral aan de behandelaren vragen wat het verschil is tussen haar huidige plek en gesloten jeugdzorg.

Mogen jullie bij dat overleg morgen zijn? Of worden jullie  daar achteraf over bijgepraat?

Omnik schreef op 15-01-2023 om 15:04:

[..]

Is dat tweesporenbeleid niet gewoon vakjargon voor pillen en praten (gedragstherapie)?

Ik dacht dat 2 sporen beleid ging over een alternatief voor de korte termijn (zodat ze uit deze EBK komt) en een langere termijn behandeling. 

Meerdere manieren om dat begrip te interpreteren dus. Mag je aansluiten bij dat overleg, of je input geven, bijvoorbeeld over waarom gesloten jeugdzorg je niet de juiste plek lijkt? Of dat iemand je in elk geval uitlegt wat ze verstaan onder die term en welke overwegingen meespelen?

En verder kan ik niets anders verzinnen dan dat ik met je meeleef.

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

16-01-2023 om 11:03

Ik denk aan je Ciska
Succes vandaag. Ik hoop dat dochter een goede behandeling krijgt in de kinderpsychiatrie .
Gesloten jeugdzorg is voor beveiliging en mogen de hulpverleners meer om haar te beschermen.

Ik sluit me aan bij Roos55. Tsjor

♥️ voor jullie Ciska

Ik kijk elke dag of er weer nieuws is Ciska!
Denk aan jullie!

Ciska78

Ciska78

17-01-2023 om 12:44 Topicstarter

gisteren is er overleg geweest, maar eigenlijk is er nog niets verandert, dochter is een complexe zaak helaas.
We merken echt dat ze met man en macht bezig zijn om een geschikte plek voor haar te vinden, maar dit blijkt verrekte moeilijk te zijn.
Wat voor nu de plannen zijn is uitbreiding van uren op de gewone groep overdag, met strikte regels. De nachten moet ze echt in de EBK doorbrengen, voor haar veiligheid.
Onze dagen bestaan momenteel voornamelijk uit daar zijn, op bezoek en weer naar huis.
Vandaag de eerste dag in weken dat man naar zijn werk is, die gaat vanuit zijn werk langs dochter.
En ik ga vandaag niet op bezoek, maar dat de afgelopen week erg intensief was en had wel even behoefte aan een dag thuis.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.