Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.

tsjor
24-01-2023 om 13:38
Nu deze hobbel genomen is hoop ik echt dat de hulp voor je dochter op gang komt en dat jullie dan ook wat meer rust krijgen, ook al zal er altijd een waarschuwingssysteem actief blijven.
Tsjor

Omnik
24-01-2023 om 14:54
Wat zwaar en beladen allemaal. Maar het komt wel over alsof het heel duidelijk is. Je dochter draait er ook niet omheen en de rechter kon dan ook bijna niet meer anders dan deze beslissing nemen. Het zou fantastisch zijn als ze binnen nu en twee weken terecht zou kunnen! Het is natuurlijk alleen nog maar een plek, maar dan kan het proces om langzamerhand grip op haar motivatie, gedachten en gevoelens te krijgen hopelijk wel echt beginnen. Ik hoop zo dat het de goede plek voor haar zal blijken te zijn, dat ze er veilig is en er zichzelf stap voor stap kan terugvinden. Ik hoop het zo, ook voor jullie. Ik hoop zo dat het diepste punt achter jullie ligt!

Ciska78
24-01-2023 om 15:44
De plek is helaas nog verder weg dan waar ze nu zit, maar dat zijn de hobbels waar we ons later op zullen concentreren, misschien tijdelijk iets in de buurt huren ofzo.
We zijn net even bij dochter op de EBK geweest voor een knuffel, ze is wel flink aan het krassen geweest op haar arm, is voor haar natuurlijk super veel spanning en info.
Ook wij hopen dat dit de plek gaat zijn waar ze iets kunnen bereiken, maar we zijn er ondertussen echt wel achter dat dochter een complex geval is. Dus stapje voor je stapje.

PerfumedAlpaca84
24-01-2023 om 15:45
Fijn dat er weer wat schot in zit, Ciska. Elk stapje is er één!

Hanke321
24-01-2023 om 16:21
Ik kan de liefde voor dochter proeven in je posts TO. Heel veel sterkte, hopelijk is er snel plek!

MamaE
24-01-2023 om 16:28
Knuffel voor jullie...wat lijkt het me zwaar als je kind zo helder en duidelijk is dat er voor haar maar één oplossing is en dat ze nergens aan mee wil werken. Wel fijn dat de machtiging voor de benodigde maatregelen geregeld is. Ik kan alleen maar hopen dat dochter uit het dal gaat klimmen. Ik begrijp dat ze het moeilijk heeft. Hoe kan ze op de EBK nog steeds krassen? Heeft ze daar toch weer mesjes?

Ciska78
24-01-2023 om 17:19
MamaE, dochter heeft bewust haar nagels later groeien en daar kan je dus ook flink mee krassen

MamaE
24-01-2023 om 17:23
Ciska78 schreef op 24-01-2023 om 17:19:
MamaE, dochter heeft bewust haar nagels later groeien en daar kan je dus ook flink mee krassen
Dat snap ik. Ik was even bang dat ze toch weer ergens stiekem mesjes had gesmokkeld.

Ciska78
25-01-2023 om 10:01
Welkom in f.king zorgland zeg.
Schijnbaar is het inschrijfformulier naar volgende instelling nog helemaal niet goed geregeld en dit hebben ze gisteren op het bordje van de nieuwe gezinsvoogd gelegd, die onze dochter dus nog helemaal niet goed kent.
Er is namelijk wel een plek nu, maar die mogen ze niet vasthouden tot het inschrijfformulier er is.
Gelukkig wordt het door de gezinsvoogd wel goed opgepakt en zijn wij ook even aan alle bellen aan het trekken, want we willen toch wel dat dit vandaag geregeld wordt, maar wat een extra stress zeg

Omnik
25-01-2023 om 12:10
Vreselijk die bureaucratie! Echt gekmakend dat die plek, die ze zo hard nodig heeft, aan haar voorbij zou kunnen gaan omdat er een formulier mist. Ook wel slecht van de procesbegeleiders hoor, dat ze dit in dit stadium over de schutting gooien. Anticiperen zit er niet in in de jeugdzorg, daar loop ik ook tegenaan.
Ik hoop dat de gezinsvoogd de situatie gaat redden! Het lijkt me de moeite waard om dit nu prioriteit te geven want als het niet lukt, komt er nog weer een heleboel regelwerk achteraan. Dus maar even racen tegen de klok dan!

Layka.12
25-01-2023 om 13:08
Ik duim heel hard dat het goed komt met die plek Ciska!!!
Wat een gedoe.